fbassbassbass Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) De som ikke har spilt i korps vet ikke hvordan det er å slutte. De som sier: "Hahaha, stakkars faen'er som må gå der i verdens deiligste uniform!" vet ikke hvordan det er å si: "Korps? Nei, men jeg GJORDE DET FØR! OG NÅ ER DET SLUTT!". Setningen "HAHA! SE PÅ DE SOM GÅR DER DA! HAHAHAH!!" er reservert til eks-korpsmedlemmer mener jeg. Men det skal være sagt, det som fikk meg til å holde på 5-6 år med korps var miljøet på øvingene/konsertene og turene til utlandet. Det var virkelig noe som jeg kommer til å huske. Angående musikken så suger de fleste korps her i landet så gale at det ikke er verdt å bruke minutter av livet ditt på de. JA, JEG ER FRI!) Endret 25. november 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg ble skikkelig irritert av hva mange her sa! Dere sa bare at dere ikke likte det fordi alle andre sier det. Har spilt i korps selv, Lenge. Og jeg hadde følelsen av at jeg så omtrent alle å¨trinnet i toget, eller som stod og så på. Alle smilte. Å spille i korps er ikke lett. For det første er det ofte ikke lett å spille det man skal i seg selv, men også har man alle som har så mye fordommer! Mange folk tenker på American Pie Band Camp når de tenker på korps. Det blir så sinnsykt feil fremstilt i den filmen. Filmen er morsom, MEN det er en komedie så ikke ta så seriøst og tro det er sånn. Korpsmusikk er ikke hiphop, rock etc. Men mye av det er fektisk bedre musikk og vanskeligere, og etter min mening skal det høres live, ikke på CD. Det er MYE vanskeliger å spille et korpsinstrument enn gitar og piano! Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Respekt for korpsmusikken! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det er når jeg ser og leser innleggene i denne tråden at jeg forstår at de som spiller i korps er skikkelig tøffe. Til dere som spiller i korp - Stå på - Ikke gi opp Lenke til kommentar
Jompen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Korps er svett! På en annen måte er det sjarm over det. Er ikke ordentlig 17. mai uten korpsmusikk:P. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ingenting slår Kvam og Sellanrå skolekorps! Vil nå si det nesten er idrett jeg å spille korps på 17. mai! elleve timer med trasking, og bæring på trommer! Jeg slutta jo så klart, for synes det ble litt kjedelig, når alle de som jeg hang med slutta der.. Pluss at jeg ikke er så ekstremt glad i musikken! Men deilig å kunne si til meg selv at jeg faktisk KAN finne på noe på mandager, fordi jeg går ikke i det sugne korpset lenger! Og deilig å slippe de irriterende seminarene osv! Som Jompen sier, så er det litt sjarm Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det er sikkert morro å spille i korps og alt sånn, men det lyder ikke noe særlig bra. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Korpsmusikk kan dra til helvete. ...punktum. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Har dere haterne hørt noe annet enn det lokale skolekorpset? Du kan ikke si du hater rock på bakgrunn av , f.eks.. Endret 26. november 2007 av JLa Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Ja, de som ødelegger en ellers så herlig dag, nemlig 17. Mai. Spaserer rundt i en lite oppblåst trikå. Endret 26. november 2007 av Fancypants Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 For å spørre på en annen måte, har du hørt noe annet enn gatemarsjer? Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Det er sikkert morro å spille i korps og alt sånn, men det lyder ikke noe særlig bra. (Strindens) Promenadeorchester derimot, de er morsomme å danse til når man har tatt en 4-5-20 pils for mye Endret 26. november 2007 av pwnde Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) For å spørre på en annen måte, har du hørt noe annet enn gatemarsjer? Ja, skolekorpset. Endret 26. november 2007 av Fancypants Lenke til kommentar
Reached Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 er ikke sånn at jeg hører på det til vanlig for å si det sånn xD Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) For å spørre på en annen måte, har du hørt noe annet enn gatemarsjer? Ja, skolekorpset. Det er grunnlaget sitt, det. Red.: Hvor bor du hen? Endret 26. november 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hva med denne? Denne Eller denne Det er så utrolig mye mer enn ompa-ompa 17.mai-marsjer, men det vet jo de færreste. Det er tross alt på 17.mai korpsene synes. Resten av året sitter de bortgjemt i gymsaler rundt omkring og øver til konserter som bare foreldre kommer på. Trist, men sånn er det. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hva med denne? Denne Eller denne Det er så utrolig mye mer enn ompa-ompa 17.mai-marsjer, men det vet jo de færreste. Det er tross alt på 17.mai korpsene synes. Resten av året sitter de bortgjemt i gymsaler rundt omkring og øver til konserter som bare foreldre kommer på. Trist, men sånn er det. Hvem orker å se igjennom noe korpsvideoer? For å spørre på en annen måte, har du hørt noe annet enn gatemarsjer? Ja, skolekorpset. Det er grunnlaget sitt, det. Red.: Hvor bor du hen? Jeg bor i kjelleren til en tysk sado som ikke kan norsk. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Født i '93, ja. Jeg sier ikke mer, jeg. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Intet mer er nødvendig å si. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg spilte i korps i mange år. Jeg syntes det er grusomt. Det er bare de aller beste korpsene, med voksne mennesker som faktisk er pent og spennende å høre på. Normale skolekorps med barn og ungdommer er grusomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå