Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Korpsmusikk kan vera bra, men det meste er dog ikkje det. Spesielt det herket ein gnukkar på i Noreg kvart år. Men for å svara på om korpsmusikk har gått av moten... Så trur eg ærleg talt ikkje at det har vore på moten sida janitsjarmusikken var stor på 1910-20-talet. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg tror at det er flere som ikke vet at de selv liker korps. Hvem liker vel ikke epic filmthemes? Det er jo ofte messing og treblås med der, og man kan jo da kalle det delvis for korpsmusikk. Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Symfoniorkestere har vel ikke vært særlig populært de siste 100 årene. Alikevel klar et symfoniorkester å fylle opp Spektrum, grunnen, det blir spilt spillmusikk. Greia med janitsjar/korpsbesetning er at det skal være enda mer alsidig, men har full forståelse for at å bli vekket kl. 7 om morgenen til Gammel Jegermarsj som atpåtil låter jævlig setter sine spor! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Synes jo feks garden er et fint eksempel på godt korps (hvertfall marsjeringsmessig). Ligger mange filmer på youtube fra tattooer verden over (anbefales sterkt) Endret 18. august 2009 av Josten Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Alikevel klar et symfoniorkester å fylle opp Spektrum, grunnen, det blir spilt spillmusikk. Under NM i Brass i februar ble hele Grieghallen fylt opp. Jeg ble imponert. Forresten Torstein!, hvilken Arsene mener du i signaturen? En fotballtrener eller dirigenten fra Sveits? Endret 18. august 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Er nok fotballtrener Går an å ha flere interesser vettu Endret 19. august 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Litt mye vokal, men kjenner jeg lusa på gangen vil korpsfolket like dette... Tenk å åpne en konsert med den der - full besetning, kor og peis på. Oooooooh... Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Litt mye vokal, men kjenner jeg lusa på gangen vil korpsfolket like dette... <object width="425" height="350"><param name="movie" value=" name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Tenk å åpne en konsert med den der - full besetning, kor og peis på. Oooooooh... Korpsfolket liker så ABSOLUTT dette. Det folk flest ikke forstår er at korpsmusikken åpner for forståelsen av at musikk kan være så mangt. Å spille alt fra ABBA til Sousa på én konsert gjør noe med folk. Jeg ville f.eks aldri blitt forelsket i "Silvester Anfang" om jeg ikke hadde en kraftig fascinasjon for trommeslagere fra mine år i korpsnorge.. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Silvester Anfang, et vakert mesterverk! @JLa: Stilig sang, indeed. Endret 28. april 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
Beges Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Litt mye vokal, men kjenner jeg lusa på gangen vil korpsfolket like dette... Tenk å åpne en konsert med den der - full besetning, kor og peis på. Oooooooh... Ah, mesterlig! Jeg hadde betalt skjorta for å se et korps spille noe slikt ^^ Samme gjelder for musikken under. Jeg vet alt er synth, men det hadde neppe vært umulig å spille for et fullsatt korps? Jeg hadde iallefall solgt min førstefødte for å se noe slikt live. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Summoning <3 Det hadde vært helt rått, hadde lett vært på en slik konsert. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Sikker på at det er synth? Når man hører basstrombone som smeller skulle man tro det var "the real shit". Uansett, kul marsj. Fikk lyst til å arrangere. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Bare å sette i gang! (Vær så snill! ) Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Do it! Lykke til Eikanger/Bjørsvik Musikklag i EM i helgen Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Do it! Lykke til Eikanger/Bjørsvik Musikklag i EM i helgen Yeah, får håpe at Kingen får dem lenger opp. Hadde vært awesome om de hadde slått Dyke og Cory. Skal du se på live-stream? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Til dere med en fasinasjon for trommespill og tilgang på Spotify: Hymnos Rituales De Guerra Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jepp, Kaggen. Skal se livestream. Har vært på mange av øvingene og hørt på, inkludert Før-EM konserten. Blir veldig veldig bra. Spennende Lenke til kommentar
jahas Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 har det noen gang vært på moten? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det var et jeg sa i det første innlegget mitt her også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå