Gå til innhold

Har korpsmusikk gått av moten?

Thomassg

Anbefalte innlegg

Meh. Mo Hornmusikk (som er det eneste korpset jeg spiller i atm) har ikke uniformer uansett. Er folk i dress, (svarte) kjoler, bunader og russebukser. Ser ikke noe problem med det overhodet.

Det må se utrolig rotete ut? Men for de som har uniform ser det utrolig idiotisk ut med 4-5 stk. med russedress.

Endret av Osecia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meh. Mo Hornmusikk (som er det eneste korpset jeg spiller i atm) har ikke uniformer uansett. Er folk i dress, (svarte) kjoler, bunader og russebukser. Ser ikke noe problem med det overhodet.

Problemet er at alle snørrungene springer inn i bandet og forlanger russekort. :p

PS De som fremdeles måtte tro at korpsmusikk kun er sure kornetter og uryddig marsjering på 17.mai bør virkelig sette seg ned med dette klippet :thumbup:

Helt enig. Jeg fikk frysninger i hele meg da jeg var i Griegsalen og hørte på under NM i år. :dribble:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Problemet er at alle snørrungene springer inn i bandet og forlanger russekort. :p

Sant, så sant.

PS De som fremdeles måtte tro at korpsmusikk kun er sure kornetter og uryddig marsjering på 17.mai bør virkelig sette seg ned med dette klippet :thumbup:

Var der jeg også! Helt villt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vi spilte en ny versjon av Gregsons "Variations on Laudate Dominum".. Det var skrevet to ekstra "satser" til som egentlig skulle vere med på Rococco, men som ikke fikk plass. Vi endte på en 3. plass i 1. div.. Vi er halvfornøyde. 3. plass er jo en veldig bra plassering, men skulle gjerne vert med å kjempet om 1. plassen ;)

Lenke til kommentar
Vi spilte en ny versjon av Gregsons "Variations on Laudate Dominum".. Det var skrevet to ekstra "satser" til som egentlig skulle vere med på Rococco, men som ikke fikk plass. Vi endte på en 3. plass i 1. div.. Vi er halvfornøyde. 3. plass er jo en veldig bra plassering, men skulle gjerne vert med å kjempet om 1. plassen ;)

Ah, kult. Finnes det på CD, eller har du kanskje opptak av dere?

Tredje plass er sykt bra, men forstår at det er surt å ikke rekke helt opp. 4. plass er det beste skolekorpset mitt har greid, i min tid ihvertfall. Hvem fikk 1. og 2.?

Lenke til kommentar

Har opptak men det får du ikke :p hehe!

Vi kom jo på 2. de to forrige årene.. Tertnes skoles Musikkorps klarte å ta fra Manger skulemusikklag 1. plassen som de har vunnet 5 år på rad tidligere. Manger kom på 2. Jeg mener Manger var klart best, men det mente tydligvis ikke dommerene.

Lenke til kommentar
Har opptak men det får du ikke :p hehe!

Vi kom jo på 2. de to forrige årene.. Tertnes skoles Musikkorps klarte å ta fra Manger skulemusikklag 1. plassen som de har vunnet 5 år på rad tidligere. Manger kom på 2. Jeg mener Manger var klart best, men det mente tydligvis ikke dommerene.

Hva spilte de?

Lenke til kommentar
Døde korpsdiskusjonen?

Jeg har blitt fan av Youngblood Brass Band! Dette svinger så inni..

:D

Nå er jo brassband/storband som det der litt forskjellig fra tradisjonell korpsmusikk. Det skal også nevnes at forskjellen mellom det korpsmusikere driver med til vanlig (konserter etc.) og 17. mai marsjhelvete, kan sammenlignes med forskjellen mellom en gospel-gudstjeneste i brooklyn og en lutheriansk gudstjeneste i østre aker kirke. Den tradisjonelle korpsmusikken på 17. mai hevder jeg er det som opprettholder det negative stempelet det å spille i korps har fått. Nå kan man jo heller ikke forvente at barn og amatører som spiller korpsmusikk kan sammenlignes med proffe musikere som driver med populærmusikk!

Lenke til kommentar
Nå er jo brassband/storband som det der litt forskjellig fra tradisjonell korpsmusikk. Det skal også nevnes at forskjellen mellom det korpsmusikere driver med til vanlig (konserter etc.) og 17. mai marsjhelvete, kan sammenlignes med forskjellen mellom en gospel-gudstjeneste i brooklyn og en lutheriansk gudstjeneste i østre aker kirke. Den tradisjonelle korpsmusikken på 17. mai hevder jeg er det som opprettholder det negative stempelet det å spille i korps har fått. Nå kan man jo heller ikke forvente at barn og amatører som spiller korpsmusikk kan sammenlignes med proffe musikere som driver med populærmusikk!

Klokt sagt!

Lenke til kommentar

Samtidig må jo kongen hate Gammel Jegermarsj. Når man ser på TV at kongen var på besøk på Lillefjellet Barneskole så spilte selvfølgelig Lillefjellet skolekorps gammel jegermarsj surt som ei fele. Er jo nesten det eneste som blir spilt for kongen :p Vårt korps spilte Caravan arrangert av Steve Sykes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...