Osecia Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Meh. Mo Hornmusikk (som er det eneste korpset jeg spiller i atm) har ikke uniformer uansett. Er folk i dress, (svarte) kjoler, bunader og russebukser. Ser ikke noe problem med det overhodet. Det må se utrolig rotete ut? Men for de som har uniform ser det utrolig idiotisk ut med 4-5 stk. med russedress. Endret 6. juni 2009 av Osecia Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Finnes det opptak? Du kan se Eikangers selvvalgte (Extreme makeover) fra NM her: http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/hordaland/verdi/90165 Litt dårlig lyd innimellom dessverre. PS De som fremdeles måtte tro at korpsmusikk kun er sure kornetter og uryddig marsjering på 17.mai bør virkelig sette seg ned med dette klippet Endret 5. juni 2009 av Leviath Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Meh. Mo Hornmusikk (som er det eneste korpset jeg spiller i atm) har ikke uniformer uansett. Er folk i dress, (svarte) kjoler, bunader og russebukser. Ser ikke noe problem med det overhodet. Problemet er at alle snørrungene springer inn i bandet og forlanger russekort. PS De som fremdeles måtte tro at korpsmusikk kun er sure kornetter og uryddig marsjering på 17.mai bør virkelig sette seg ned med dette klippet Helt enig. Jeg fikk frysninger i hele meg da jeg var i Griegsalen og hørte på under NM i år. Endret 5. juni 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Meh. Mo Hornmusikk (som er det eneste korpset jeg spiller i atm) har ikke uniformer uansett. Er folk i dress, (svarte) kjoler, bunader og russebukser. Ser ikke noe problem med det overhodet. Problemet er at alle snørrungene springer inn i bandet og forlanger russekort. Sant, så sant. PS De som fremdeles måtte tro at korpsmusikk kun er sure kornetter og uryddig marsjering på 17.mai bør virkelig sette seg ned med dette klippet Var der jeg også! Helt villt Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Klar for NM nå da Torstein? Hva skal dere spille? Kjøpte forresten nettopp cden fra NM Brass 2009 (voksenkorps), sammen med Baadsvik's 'Tuba Carnival' og Philip Wilby's 'A Breathless Alleluia' med Black Dyke. Gleder meg til godbitene ligger i postkassa. Endret 18. juni 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Vi spilte en ny versjon av Gregsons "Variations on Laudate Dominum".. Det var skrevet to ekstra "satser" til som egentlig skulle vere med på Rococco, men som ikke fikk plass. Vi endte på en 3. plass i 1. div.. Vi er halvfornøyde. 3. plass er jo en veldig bra plassering, men skulle gjerne vert med å kjempet om 1. plassen Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Vi spilte en ny versjon av Gregsons "Variations on Laudate Dominum".. Det var skrevet to ekstra "satser" til som egentlig skulle vere med på Rococco, men som ikke fikk plass. Vi endte på en 3. plass i 1. div.. Vi er halvfornøyde. 3. plass er jo en veldig bra plassering, men skulle gjerne vert med å kjempet om 1. plassen Ah, kult. Finnes det på CD, eller har du kanskje opptak av dere? Tredje plass er sykt bra, men forstår at det er surt å ikke rekke helt opp. 4. plass er det beste skolekorpset mitt har greid, i min tid ihvertfall. Hvem fikk 1. og 2.? Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har opptak men det får du ikke hehe! Vi kom jo på 2. de to forrige årene.. Tertnes skoles Musikkorps klarte å ta fra Manger skulemusikklag 1. plassen som de har vunnet 5 år på rad tidligere. Manger kom på 2. Jeg mener Manger var klart best, men det mente tydligvis ikke dommerene. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har opptak men det får du ikke hehe! Vi kom jo på 2. de to forrige årene.. Tertnes skoles Musikkorps klarte å ta fra Manger skulemusikklag 1. plassen som de har vunnet 5 år på rad tidligere. Manger kom på 2. Jeg mener Manger var klart best, men det mente tydligvis ikke dommerene. Hva spilte de? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg syntes horn og brass generelt er veldig bra, men bedre i en orkester setting. Ellers er jo ustemte barnekorps ganske morsomme Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Tertnes spilte A Salford Simfonietta, kommer ikke på hvem som har laget det.. Og manger spilte Royal Parks. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Tubakvartetter er og kult. To tubaer, to euph-er. Da jeg var i London i Juli var det tilfeldigvis konsert med YouTuba, som har vunnet flere ensemblepriser i England i det siste. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg syntes horn og brass generelt er veldig bra, men bedre i en orkester setting.Ellers er jo ustemte barnekorps ganske morsomme Ustemte barnekorps er PRICELESS Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Døde korpsdiskusjonen? Jeg har blitt fan av Youngblood Brass Band! Dette svinger så inni.. Nå er jo brassband/storband som det der litt forskjellig fra tradisjonell korpsmusikk. Det skal også nevnes at forskjellen mellom det korpsmusikere driver med til vanlig (konserter etc.) og 17. mai marsjhelvete, kan sammenlignes med forskjellen mellom en gospel-gudstjeneste i brooklyn og en lutheriansk gudstjeneste i østre aker kirke. Den tradisjonelle korpsmusikken på 17. mai hevder jeg er det som opprettholder det negative stempelet det å spille i korps har fått. Nå kan man jo heller ikke forvente at barn og amatører som spiller korpsmusikk kan sammenlignes med proffe musikere som driver med populærmusikk! Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Nå er jo brassband/storband som det der litt forskjellig fra tradisjonell korpsmusikk. Det skal også nevnes at forskjellen mellom det korpsmusikere driver med til vanlig (konserter etc.) og 17. mai marsjhelvete, kan sammenlignes med forskjellen mellom en gospel-gudstjeneste i brooklyn og en lutheriansk gudstjeneste i østre aker kirke. Den tradisjonelle korpsmusikken på 17. mai hevder jeg er det som opprettholder det negative stempelet det å spille i korps har fått. Nå kan man jo heller ikke forvente at barn og amatører som spiller korpsmusikk kan sammenlignes med proffe musikere som driver med populærmusikk! Klokt sagt! Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Samtidig må jo kongen hate Gammel Jegermarsj. Når man ser på TV at kongen var på besøk på Lillefjellet Barneskole så spilte selvfølgelig Lillefjellet skolekorps gammel jegermarsj surt som ei fele. Er jo nesten det eneste som blir spilt for kongen Vårt korps spilte Caravan arrangert av Steve Sykes. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Korpsmusikk høres helt jævlig ut men det er blitt en tradisjon på 17. mai og det er den eneste dagen i året jeg frivillig hører på det. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Korpsmusikk burde dø! Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Spilte i korps i 2 år, var helt greit, men slutta fordi ingen av vennene mine gadd å være med. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Korpsmusikk burde dø! Da har du ikke hørt og opplevd det som virkelig får meg og mange andre til å elske det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå