Torstein Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Jeg skal også ha DVD og CD. Hvertfall DVD siden en kompis av meg som spiller i skolekorpset og 2 andre fra Norge var plukket ut til å være med på European Youth Brass Band som var hele denne uken. Han sier hvertfall at han har blitt filmet, så må jo kjøpe det da Endret 3. mai 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
Aash Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tror at korps musikk har fått eit dårlig rykte på seg. Alle tenker liksom på 17. mai og marsjer når ordet "korps" blir nemnt. Da stemmer jo ikkje heilt? Nokon som er enig eller? Hvorfor er det slik egentlig? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tror at korps musikk har fått eit dårlig rykte på seg. Alle tenker liksom på 17. mai og marsjer når ordet "korps" blir nemnt. Da stemmer jo ikkje heilt? Nokon som er enig eller? Hvorfor er det slik egentlig? Ja, opplever det på den måten jeg også. Tror det er sånn fordi man hører musikken enten man vil eller ikke i togene på 17., men ikke det havet av andre ting som spilles resten av året som virkelig er noe, og det fordi det ofte er innendørs og ikke hører til andre arrangementer som grunnlovsdagen. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Korps har begynt å bli likt her jeg bor, siden det har blitt så høy kvalitet her borte. Både Knarvik Skulekorps, som er et av de beste skolekorpsene i Norge, og Eikanger-Bjørsvik Musikklag hører til her jeg er fra, så på 17. mai har vi en konsert etter vi har gått i tog, som er ganske så populær Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Marsjerer Eikanger-bjørsvik i togene der? Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Nope. De er heller ikke med på konserten, det så ut som jeg mente det, men det er de altså ikke. Men vi har konsert sammen med de av og til Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Så det er kun dere i skolekorpset som går i tog der? Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jepp, Eikanger gikk i tog før ute på Eikanger, som er en mye mindre plass en Knarvik, som også er en liten plass , men de har sluttet med det nå. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jepp, Eikanger gikk i tog før ute på Eikanger, som er en mye mindre plass en Knarvik, som også er en liten plass , men de har sluttet med det nå. Okei, de har vel i grunn mer enn nok med andre ting. Her i Florø går både Florø Skoles og Florø Hornmusikk, men vi har vel litt lengre tog enn dere har. Til og med med to korps har andre folk i toget klaget på at det er vanskelig å høre musikken, så derfor ga dirigenten vår beskjed om at det måtte gåes med full bredde i gatene så toget ble så komprimert som mulig. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hehe, skal ikke være lett Tror ikke det er så mange som bryr seg om akkurat DET her nede Lenke til kommentar
Aash Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Tror at korps musikk har fått eit dårlig rykte på seg. Alle tenker liksom på 17. mai og marsjer når ordet "korps" blir nemnt. Da stemmer jo ikkje heilt? Nokon som er enig eller? Hvorfor er det slik egentlig? Ja, opplever det på den måten jeg også. Tror det er sånn fordi man hører musikken enten man vil eller ikke i togene på 17., men ikke det havet av andre ting som spilles resten av året som virkelig er noe, og det fordi det ofte er innendørs og ikke hører til andre arrangementer som grunnlovsdagen. Og vi kan jo ikkje gje oss på 17. mai heller! Kva blir 17. mai uten korpsmusikk? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Tror at korps musikk har fått eit dårlig rykte på seg. Alle tenker liksom på 17. mai og marsjer når ordet "korps" blir nemnt. Da stemmer jo ikkje heilt? Nokon som er enig eller? Hvorfor er det slik egentlig? Ja, opplever det på den måten jeg også. Tror det er sånn fordi man hører musikken enten man vil eller ikke i togene på 17., men ikke det havet av andre ting som spilles resten av året som virkelig er noe, og det fordi det ofte er innendørs og ikke hører til andre arrangementer som grunnlovsdagen. Og vi kan jo ikkje gje oss på 17. mai heller! Kva blir 17. mai uten korpsmusikk? Sant det. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Selv om det er sykt drit å gå i tog Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 I år var ca. det verste noensinne for meg. Eller i allefall det som kom etter. Natt til 17. ble det såklart litt mye alkohol - var ikke dårlig den 17., men formen var nok enda ikke helt på plass til folketoget klokka fire. Så rett etter folketoget måtte jeg gå i russetoget også. DET var slitsomt. :| Lenke til kommentar
Aash Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Selv om det er sykt drit å gå i tog Det er noko av det verste!!!! Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) I år var ca. det verste noensinne for meg. Eller i allefall det som kom etter. Natt til 17. ble det såklart litt mye alkohol - var ikke dårlig den 17., men formen var nok enda ikke helt på plass til folketoget klokka fire. Så rett etter folketoget måtte jeg gå i russetoget også. DET var slitsomt. :| Mange russ i vårt korps også, og de var ikke helt pigg de heller for å si det på den måten Endret 3. juni 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Mange russ i vårt korps også, og de var ikke helt pigg de heller for å si det på den måten Får de gå med russedress? Mens de marsjerer altså. Endret 3. juni 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
Aash Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Mange russ i vårt korps også, og de var ikke helt pigg de heller for å si det på den måten Får de gå med russedress? Mens de marsjerer altså. Mange russ i vårt korps også, og de var ikke helt pigg de heller for å si det på den måten Får de gå med russedress? Mens de marsjerer altså. Det burde dei altso! Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Mange russ i vårt korps også, og de var ikke helt pigg de heller for å si det på den måten Får de gå med russedress? Mens de marsjerer altså. Ja, det er noe drit! Enten kan de ta de av seg, eller gå å dø. Spesielt tamburmajor i russedress.... Uff.. Endret 3. juni 2009 av Osecia Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Meh. Mo Hornmusikk (som er det eneste korpset jeg spiller i atm) har ikke uniformer uansett. Er folk i dress, (svarte) kjoler, bunader og russebukser. Ser ikke noe problem med det overhodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå