:utakt Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Thanks. Er enig at plasseringen deres var urettferdig når jeg hører på fremføringen. Legger ut stykket vi spilte jeg (tar en stund før stykket begynner, da jeg ikke har fått tid til å kutte ned): Flora-Bremanger Brass Band - Triptych (Philip Sparke) 4. div. - 2. plass - 90 p Jeg skal ikke si hva som var fortjent og ikke, men takk for det. Gidder du å redusere filstørrelsen litt på opptaket du la ut? 35 MB er litt drøyt for puslelinja mi (mobilt bredbånd - treeeegt). Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg har dessverre ikke noe opptak av det vi spilte i NM. Men for de som ikke har sett det, så ligger stykket vi skal spille i innlegget mitt på forrige side Endret 4. mars 2009 av Liiland Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Thanks. Er enig at plasseringen deres var urettferdig når jeg hører på fremføringen. Legger ut stykket vi spilte jeg (tar en stund før stykket begynner, da jeg ikke har fått tid til å kutte ned): Flora-Bremanger Brass Band - Triptych (Philip Sparke) 4. div. - 2. plass - 90 p Jeg skal ikke si hva som var fortjent og ikke, men takk for det. Gidder du å redusere filstørrelsen litt på opptaket du la ut? 35 MB er litt drøyt for puslelinja mi (mobilt bredbånd - treeeegt). Skal fikse etter jobb. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg spilte i skolekorps fram til i sommer. Mye av det vi spilte var rimelig tøft. Vi hadde også endel turer, til f.eks. Italia. I sommer skal korpset til Tsjekkia. Vi deltok i 1. div NM for skolekorps brassband hvert år, men kom aldri høyt opp. Gaelforce - en sang jeg som er ganske tøff. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nå har ikke jeg levd så altfor lenge, men når har korpsmusikk ikke vært av moten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Er det åp moten i det hele tatt da? Virker mer som en slags sub-kultur for meg. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Siden det ca. er 4-5 som henger seg opp i tittelen på hver eneste side, kan jeg fortelle dere at det kanskje er en liten feil der. Det som for det meste diskuteres her nå er hvor bra korpsmusikk er. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Her, Jla. Håper puslelinja greier det. Olum: Tenkte samme tanken. Etter hva tittelen sier er det en meningsløs tråd som bryter med reglene. Endret 5. mars 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Siden det ca. er 4-5 som henger seg opp i tittelen på hver eneste side, kan jeg fortelle dere at det kanskje er en liten feil der. Det som for det meste diskuteres her nå er hvor bra korpsmusikk er. Så endre tittelen til "Den lille korpstråden" da, ellers blir vel tråden stengt for OT snakk. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Trådstarter har ikke vært aktiv siden i fjor sommer, så det er nok et lite problem. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Er vel like greit å starte en ny tråd da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, det vil jeg anta at det er Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Jeg spilte i skolekorps fram til i sommer. Mye av det vi spilte var rimelig tøft. Vi hadde også endel turer, til f.eks. Italia. I sommer skal korpset til Tsjekkia. Vi deltok i 1. div NM for skolekorps brassband hvert år, men kom aldri høyt opp. Gaelforce - en sang jeg som er ganske tøff. Vårt korps var i England i sommer. Utrolig stor Brass Band kultur de har der. Vi var også og hørte på øvingen til Grimethorpe når de skulle forberede seg til Nationals. Utrolig kul. Endret 6. mars 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg spilte i skolekorps fram til i sommer. Mye av det vi spilte var rimelig tøft. Vi hadde også endel turer, til f.eks. Italia. I sommer skal korpset til Tsjekkia. Vi deltok i 1. div NM for skolekorps brassband hvert år, men kom aldri høyt opp. Gaelforce - en sang jeg som er ganske tøff. Vårt korps var i England i sommer. Utrolig stor Brass Band kultur de har der. Vi var også og hørte på øvingen til Grimethorpe når de skulle forberede seg til Nationals. Utrolig kul. Det må ha vært grisefett. Hvilket stykke spilte de på Nationals? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Her, Jla. Håper puslelinja greier det. Olum: Tenkte samme tanken. Etter hva tittelen sier er det en meningsløs tråd som bryter med reglene. Wow, bra fremføring! Hører at det er et litt annet nivå på dere vestlendinger... Gratulerer med bra resultat, velfortjent! Lenke til kommentar
paren Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 For en artig diskusjon! Korpsmusikk er absolutt mer enn marsjer på 17.mai, og skolekorps og voksen- og proffkorps kan ikke sammenlignes, og man kan heller ikke sammenligne verdenskjente rockeband med "korps" i generell betydning. Personlig syns jeg korps er veldig artig å spille i, men kvaliteten på hvert enkelt korps musikk kan jo variere. Selv syns jeg det er rørende å høre nybegynnere på 7-8 år spille "Tøffe Toget" på sin første konsert, selv om det ikke er den største musikalske opplevelsen (jada, jeg og samboern har våre uenigheter om fotball vs. korps når det kommer til egne barn ). Og, JLa, ser du har trukket opp Youngblood som eksempel på bra "korpsmusikk". Det er ikke korps, men visst er det bra! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hey, de kaller seg da "Brass Band"..? Hvis du hører på en låt som "Brooklyn" (tror det var den jeg linka til), hvorfor er ikke det korpsmusikk? Endret 8. mars 2009 av JLa Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Her, Jla. Håper puslelinja greier det. Olum: Tenkte samme tanken. Etter hva tittelen sier er det en meningsløs tråd som bryter med reglene. Wow, bra fremføring! Hører at det er et litt annet nivå på dere vestlendinger... Gratulerer med bra resultat, velfortjent! Takker, blir interessant å stille i 3. div neste år. Håper forresten dere andre gjør det bra. Noen som allerede har funnet stykke til neste NM? Lenke til kommentar
paren Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hey, de kaller seg da "Brass Band"..? Hvis du hører på en låt som "Brooklyn" (tror det var den jeg linka til), hvorfor er ikke det korpsmusikk? Youngblood er inspirert av New Orleans Brass Band, og består av flere (fire tror jeg) på perc, 2 x trompet, 2 x sax, 2 x trombone og susafon. Så det er verken korps- eller brassbandbesetning. Sakset fra Wikipedia: Ensembles which include brass and woodwind instruments can in certain traditions also be termed brass bands (particularly in the context of New Orleans-style Brass Bands), but are usually more correctly termed military bands, concert bands, wind bands or wind ensembles. Er klar over at Wiki ikke er en "holdbar" kilde, men det var så enkelt å finne det fram der Hvertfall, det er ikke korps, men det er absolutt bra musikk! Håper du ikke blir sinna på meg nå, tenkte jeg bare skulle avklare det der. Men fortsett å høre på Youngblood! Jeg stikker på korpsøvelse! Endret 9. mars 2009 av paren Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg spilte i skolekorps fram til i sommer. Mye av det vi spilte var rimelig tøft. Vi hadde også endel turer, til f.eks. Italia. I sommer skal korpset til Tsjekkia. Vi deltok i 1. div NM for skolekorps brassband hvert år, men kom aldri høyt opp. Gaelforce - en sang jeg som er ganske tøff. Vårt korps var i England i sommer. Utrolig stor Brass Band kultur de har der. Vi var også og hørte på øvingen til Grimethorpe når de skulle forberede seg til Nationals. Utrolig kul. Det må ha vært grisefett. Hvilket stykke spilte de på Nationals? Husker ikke det De øvde bare, det var litt skuff.. De tok liksom ikke i mot oss og sa noe, de bare sa "Hi", så satt vi og hørte på Jeg stikker på korpsøvelse! Hvilket korps spiller du i ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå