K.. Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 17. Mai uten korps er.. vel, det _er_ noe som mangler, bare Mye fengende korpsmusikk der ute. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Synes det er kult jeg.....men bare på 17.mai..... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Enig med de fleste i denne tråden, enda jeg har vært med i korps fra '92-'98. Det er litt moro enkelte ganger, når man spiller selv (spesielt på innendørs konserter og slikt. Marsjering tidlig på morgener er noe jeg definitivt ikke savner, kunne nesten av og til minne om å være i force'n ). Nå til dags takler jeg ikke å sitte å høre på den typen musikk lenge om gangen, når jeg ikke selv er med å spiller. Skal dog legges til at jeg er glad for å ha vært med på det, da jeg fikk full og grundig instrumentopplæring (trommer) som var veldig kjekt å dra med seg videre. Tror neppe jeg hadde hatt de kunnskapene/interessen for instrumentet jeg har i dag, hadde det ikke vært for korps i tidlig alder. Så jeg ville ikke rådet folk til å sky unna alt som har med korps å gjøre, om man kunne tenkt seg å spille et instrument der osv. Det er fint miljø, og sosialt sett (i alle fall blant de som er i selve korpset) er det også et pluss, kanskje ikke blant korpsgjengere og "andre" grupper utenom men... Selv om det kan legges til at jeg hadde mine "minutter" i rampelyset da vi spilte "can you feel the love tonight" i korpsversjon på en skolekonsert, med meg bak settet (må vel ha vært rundt 4.klasse eller noe). Plutselig fikk man mange jentevenner i klassen etterpå . Så at det blir sett på som veldig nerdete kommer vel litt an på situasjonen (eller bare at det hjelper å velge et litt mer "macho" instrument enn f.eks. tverrfløyte :!: ) Endret 30. desember 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
Con Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Liker Buekorps jeg=) Men det er vel bare fordi jeg er Bergenser=P Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg har spilt kornett i korps på barneskolen Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 DET ER SATANS VERK! Å HERREGUD. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 WOW er satansverk...... Lenke til kommentar
icer Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) WOW er satansverk...... 5361091[/snapback] Second that.... Syns korps er fint, hva pokker skulle vi hørt på 17mai og i juletidene? (vet ikke hvordan det er i byer og større tettsteder, men her jeg bor er det ihvertfall vanlig at korpset spiller) Edit: Fint og fint! Alt til sin tid... Endret 31. desember 2005 av icer Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Helt sykt at folk steller seg gatelangs får å bli ørelig voldtatt. Om korps hadde blitt fjernet fra jorden ville 17.mai virkelig vært en dag å feire. Spesielt hvis det var datoen da korpsmusikk forsvant for godt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg spiller i korps, men får spasmer om jeg må høre på slik musikk på fritida. Er der fordi det er artig, samt at jeg ikke gidder å slutte nå 1/2 år før en italia-tur osv. Behøver ikke å være et freakshow selv om du er med i korps, man kan ta det litt mer med ro. Lenke til kommentar
eught Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Spilte selv slagverk i flere år, og det var ganske artig. Kanskje jeg ville spilt fortsatt om korpset ikke hadde blitt nedlagt. Kanskje det er nerdete, og kanskje musikken er stygg, men det er en sosial aktivitet og man lærer seg å spille et instrument skikkelig. Jeg synes også at det er utrolig kjedelig å sitte og høre på et korps som spiller konsert, men korpsmusikk er uten tvil noe som er nyttig. Det er nok ikke musikk som egner seg mye til vanlig lytting som rock, pop, rap etc., men tenk over hvor ofte det er korps/orkester som spiller musikk til filmer. Uten den typen musikk ville filmene vært ganske mye fattigere synes jeg. Greit nok at man kan ha rockelåter og slikt til actionscener, men det er veldig ofte korps-/orkestermusikk komponert til filmen som er best. Konklusjon: Korpsmusikk er nok ikke på moten som noe en sitter og hører på, men det står definitivt sterkt i filmer o.l. Edit: For øvrig synes jeg det er en del marsjer som er greie å høre på, selv om det ikke er til film. For eksempel "Radetsky March", "When Johnny Comes Marching Home" og "Battle Hymn of the Republic". Endret 31. desember 2005 av eught Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Er vel en del forskjell på de korpsa vi ser i gatene på 17.mai og de orkestra som lager filmmusikk. Får en følelse av at det er strykere som ligger på toppen på orkester og tuba og trompet og sånn i korps. Tar fele og cello framfor tuba og trompet anyday. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg ble lurt til å spille i korps i 6. klasse. Har aldri likt korpsmusikk og hatet øvingene.. Skal jeg vere helt ærlig? Korpsmusikk bør forsvinne så fort som mulig.. Her skal vi med en litt "hardere" musikksmak enn "alle de andre" få driten pågrunn av at de synes musikken vår er bråkete? Hva faen er korps da? en samling av galninger som denger løs på ting og andre som blåser alt de har i ekkle jævla blåseinstrumenter.. Føler jeg har lov å snakke sånn siden alt for mange klager på bråket som kan komme fra en gitar og ett trommesett Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 WOW er satansverk...... 5361091[/snapback] LOL...hahahaahaha! Herregud du suger. Lenke til kommentar
Seether Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Korps musikk e kun fint for korpsfolka. Korps medlemmer som gifter seg med andre korpsmedlemmer og lager enda flere korpsmedlemmer sammen..ugh Fint sammhold i korps da..iom at de fleste kun holder ut pga tøffe reiser til utlandet er jo hele greien bare chill. Hvem hører på korpsmusikk? foreldrenene til de som spiller eller kanskje ektefeller, altså kan jo ikke de disse korpsmusikken. Korpsmusikk vil nok overleve det meste, men blir neppe noe populært hos andre enn spesielt intresserte. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Korps er flott!.....på 17.mai og i juletider Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Liker Buekorps jeg=)Men det er vel bare fordi jeg er Bergenser=P 5359658[/snapback] Buekorps er vel det verste som noensinne har kommet ut av Bergen, og det sier ikke lite, Snowdog er jo trossalt bergenser (*drumsolo*). Trodde forresten at alle bergensere hatet buekorps jeg. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Korpsmusikk har alltid vært og vil alltid være forfærdelig stygt... Hilsen Exmusikant Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Korps, korps og mer korps! =) Kom igjen folkens, trykk og lytt.. Greit, det er ikke Crazy Frog, det er ikke DJ Tïesto og det er ikke Meshuggah. Men det er musikere som prøver formidle en stemning. For den saks skyld, det er ikke 17.mai-marsjer heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå