kakesjef Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) I følge ein klassekamerat av meg som sjølve har 8 år bak seg i korpset har han faktisk sunke ned på det nivået at han syns det han driver med er teit. Så mitt svar må bli; Ja, korpsmusikk har gått av moten. Hvis dette er en seriøs kommentar er det jo bare å ignorere, ikke seriøst i det hele tatt. Uvitenhet. Vel denne personen hadde ihvertfall brukt 8 år av livet sitt på å finne ut av dette og kan kanskje komme med gode argumenter mot korpsmusikk, hvor du ikke hadde noe å tilby. Bare slenging av drittkommentarer uten noen form for begrunnelse er useriøst. Endret 18. februar 2009 av kakesjef Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Les lenger opp i tråden. Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Korpset mitt er blandt de 5 beste i Norge Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Korpset mitt er blandt de 5 beste i Norge Blandt skolekorps? Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Korpset mitt er blandt de 5 beste i Norge Hva heter det korpset da? Spiller forresten i 2 korps. Som slagverker. Her er hjemmesia til en av korpsa jeg er med i: www.suoni.no Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Korpset mitt er blandt de 5 beste i Norge Blandt skolekorps? Ja, blandt skolekorps. elektroboy; Vi er Lørenskog Skolekorps Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Er det brass eller janitsjar? Vi er det 2. beste skolekorpset i Norge. Brass altså. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Okey Suoni som jeg er med i, er mer et orkester. Og de fleste er fra 20-65 år. Kan faktisk høre noen klipp av en av cd`ene vi har gitt ut Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Er det brass eller janitsjar? Vi er det 2. beste skolekorpset i Norge. Brass altså. Vi er janitsjar Endret 20. februar 2009 av Liiland Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Skolekorpset jeg er med i, Florø Skoles Musikkorps (Brass Band), kom på 4. plass i NM i 2002, og 5. plass i 2006 (begge gangene 1. divisjon). Årene mellom har vi gjort andre ting, bl.a. to ganger til Danmark på Nordsjø Festivalen. Der kom vi på første plass i Program-, Prima-Vista- og Marsjkonkurransen, altså alle konkurransene som var, begge årene vi deltok. Er også med i et kretskorps for ungdom, som ikke konkurrerer, og et voksenkorps, Flora-Bremanger Brass Band som bl.a. kom på 2. plass i 4 divisjon under NM her om dagen. Endret 24. februar 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Noen som skal til NM i Sandefjord i sommer? Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Noen som skal til NM i Sandefjord i sommer? Vårt korps, konkurrer dessverre ikke. Men har du hørt om korpset SUK? Skiens ungdomskorps. Trur de har vært å konkurert. Hva spiller du forresten? Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Spiller Alt-Sax Vurderer å bytte til Tenor-sax etterhvert Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Noen som skal til NM for skolekorps i Stavanger i sommer da? Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Er det i Stavanger? Sangen vi skal spille i NM EDIT: La inn sangen vi skal spille. Endret 20. februar 2009 av Liiland Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ingen som skal på Janitsjar-NM i Trondheim i slutten av mars? Hadde øve(lang)helg sist helg, fra torsdag til søndag. Var borte fredag og lørdag, og må si at forskjellen fra torsdag til søndag var enorm! Vi (i Mo Hornmusikk) skal spille Divertimento for Band, 1. sats - Prologue (Persichetti) og Symfoniske Metamorfoser over tema av Carl Maria von Weber (Hindemith, arr. Wilson). Kjempeartig musikk å spille. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Torstein, JLa, og evt. andre. Hadde vært fint om dere delte opptak av korpset hver av dere spiller i, for alle fikk vel? Langhus Brass - Festivity (Leslie Condon): http://www.yousendit.com/download/U0d4SmIrZDVtMExIRGc9PQ 4. div - 9. plass og 85 p. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Thanks. Er enig at plasseringen deres var urettferdig når jeg hører på fremføringen. Legger ut stykket vi spilte jeg (tar en stund før stykket begynner, da jeg ikke har fått tid til å kutte ned): Flora-Bremanger Brass Band - Triptych (Philip Sparke) 4. div. - 2. plass - 90 p Endret 3. mars 2009 av Kaggen Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Har ikke fra årets NM for Janistjar (Da det enda er 3 og ei halv uke til), men har fra i fjor: Mo Hornmusikk (Diriget Reid Gilje) - Underlige Aftenlufte (Carl Nielsen, arr. Stig Gustafson) - Mutanza (Jim Curnow) 1. divisjon - 7. plass (86 p.) Endret 3. mars 2009 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er det i Stavanger? Sangen vi skal spille i NM EDIT: La inn sangen vi skal spille. Skolekorps brass er i Stavanger. Janitsjar er sikkert i Sandefjord, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå