Gå til innhold

Har korpsmusikk gått av moten?

Thomassg

Anbefalte innlegg

I følge ein klassekamerat av meg som sjølve har 8 år bak seg i korpset har han faktisk sunke ned på det nivået at han syns det han driver med er teit. Så mitt svar må bli; Ja, korpsmusikk har gått av moten.

Hvis dette er en seriøs kommentar er det jo bare å ignorere, ikke seriøst i det hele tatt. Uvitenhet.

Vel denne personen hadde ihvertfall brukt 8 år av livet sitt på å finne ut av dette og kan kanskje komme med gode argumenter mot korpsmusikk, hvor du ikke hadde noe å tilby. Bare slenging av drittkommentarer uten noen form for begrunnelse er useriøst.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolekorpset jeg er med i, Florø Skoles Musikkorps (Brass Band), kom på 4. plass i NM i 2002, og 5. plass i 2006 (begge gangene 1. divisjon). Årene mellom har vi gjort andre ting, bl.a. to ganger til Danmark på Nordsjø Festivalen. Der kom vi på første plass i Program-, Prima-Vista- og Marsjkonkurransen, altså alle konkurransene som var, begge årene vi deltok.

Er også med i et kretskorps for ungdom, som ikke konkurrerer, og et voksenkorps, Flora-Bremanger Brass Band som bl.a. kom på 2. plass i 4 divisjon under NM her om dagen.

:)

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Ingen som skal på Janitsjar-NM i Trondheim i slutten av mars?

Hadde øve(lang)helg sist helg, fra torsdag til søndag. Var borte fredag og lørdag, og må si at forskjellen fra torsdag til søndag var enorm!

Vi (i Mo Hornmusikk) skal spille Divertimento for Band, 1. sats - Prologue (Persichetti) og Symfoniske Metamorfoser over tema av Carl Maria von Weber (Hindemith, arr. Wilson). Kjempeartig musikk å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...