Isbilen Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Når ble korpsmusikk på moten? Den har vel heller sin egen lille nisje blant de som driver med det. Problemet med korps er at det å spille rent og pent krever sitt av musikantene, og før man har øvd i noen år låter det ganske tamt. Moro å spille, men ikke direkte fantastisk å høre på. Profesjonelle korps kan være stilig, men siden korpsene konkurrerer innbyrdes og bedømmes mye etter vanskelighetsgrad på stykkene kan det bli litt vel masturbatorisk til tider. Det slo meg her om dagen at korps kanskje er den eneste musikkgrenen ved siden av punk hvor det er akseptabelt (i hvert fall vanlig) å fremføre et stykke man ikke helt kan. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det slo meg her om dagen at korps kanskje er den eneste musikkgrenen ved siden av punk hvor det er akseptabelt (i hvert fall vanlig) å fremføre et stykke man ikke helt kan. Haha! Glimrende observert. Lenke til kommentar
Bratvold Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Sur? Jeg blir aldri sur. Det jeg legger i rett fram er vell det at de fleste som spiller i Band, spiller det simpleste som er. Men som vist av JLa finnes det noen untak. Men de er dessverre ytterst få. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg må innrømme at jeg tviler litt på at du spiller trommer. Hvilket sett har du? Lenke til kommentar
Bratvold Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Du tviler på det ja.....Ja ja. Det er ikke mitt problem. Jeg spiller for det meste på Et Slingerland Sett. Har et Pearl også. Åssen det?0.o Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du virker bare så bestemt på at å spille i band er det enkleste man kommer borti innen musikk, noe som er helt på trynet. Derfor tviler jeg på at du har spilt i band. Men greit nok. Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Serriøst, jeg syns synd på meg selv.. her sitter jeg.. kl 05.12 og leser om folk som diskuterer korpsmusikk:S On topic: Korpsmusikk er greit.. på 17 mai, og ikke før 10.00.... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes korpsmusikk er kjempemessig hvis korpset KAN spille. Anbefaler filmen "Drumline", mye bra musikk i den filmen som viser hva gode korps kan få til. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Korpsmusikk er tragisk å deprimerens... 17 mai uten korpsmusikk vill blitt den første 17 hvor jeg ikke er sur å grinete hele dagen Lenke til kommentar
Innos Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Korpsmusikk er helt forferdelig, men tror uansett at de fleste "utnytter" korpset til å lære seg et instrument, og da er det greit. Vil tro veldig mange av de som spiller i korps også misliker musikken, men går der for, som tidligere nevnt, å dyrke sitt musikalske talent, og for samholdet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Korpsmusikk er helt forferdelig, men tror uansett at de fleste "utnytter" korpset til å lære seg et instrument, og da er det greit. Vil tro veldig mange av de som spiller i korps også misliker musikken, men går der for, som tidligere nevnt, å dyrke sitt musikalske talent, og for samholdet. Der sa du noe som høres veldig riktig ut! Tror jeg nevnte noen sider lenger bak at jeg spilte i korps i noen år. Det ga meg utrolig mye, man lærte en god del der, og man fikk prøvd og øvd på stort sett det man ville. Har gitt meg med musikk nå, men føler jeg fikk en god del ut av et par år i korpset. Kjenner en del som jeg spilte med, som enda driver med musikk. Alt fra metal, rock, korps fortsatt. Har snakket med de om akkurat dette, at de følte de fikk et lite grunnlag av å spille i korps. Mye av musikken man spiller i korps er ikke så bra, selv om det er noen marsjer som klinger greit nok. Selv liker jeg et skikkelig sammensatt symfoni-orkester! Digger sangene Metallica & San Francisco Symphony Orchestra har spilt sammen på et par konserter. En blanding av metallica sin musikk, og symfoni. Passer bra, og San Fransisco symfoniorkester spiller jo helt himmelsk! Metallica & San Francisco Symphony Orchestra - Nothing Else Matters Metallica & San Francisco Symphony Orchestra - No Leaf Clover Endret 7. januar 2008 av espennyh Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Kan jo nesten ikke sammenligne et korps og et symfoniorkester Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hehe, sant det. Tok kanskje av litt. Men, man starter ikke rett i et symfoniorkester eller? Vil tro at mange av de startet i et korps Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Kan jo nesten ikke sammenligne et korps og et symfoniorkester Profesjonelle korps og symfoniorkester kan glatt sammenlignes. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 I dyktighet, ja, men ellers er det jo to vidt forskjellige typer band og ikke egnet til sammenligning. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Enig med Isbilen, symfoniorkester har bl.a strykeinstrument. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville aldri sammenlignet korps med symfoniorkester. Det er to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville aldri sammenlignet et rockeband med et jazzband. Det er jo to helt forskjellige ting. Jazzbandet har jo blåsere. Lenke til kommentar
JonasPonas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Neinei, korps musikk er så sykt populært nå fortiden. Har kjøpt den nyeste 'Smestad musikkkorps' T-shorta og har de 3 nyeste albumene! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Neinei, korps musikk er så sykt populært nå fortiden. Har kjøpt den nyeste 'Smestad musikkkorps' T-shorta og har de 3 nyeste albumene! ''Sykt populært'' var vel å ta litt i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå