kjeklulf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Åja, glemte at å lære å spille trommer i band tok 1 dag jeg, Beklager. Pauker er nå ikke store hokus pokuset, men melodisk slagverk er nok en byrde som vi bandtrommiser slipper ja. Det er ingen som har påstått at det tar 1 dag å lære seg å spille trommer i band. Vi har bare påpekt at en korpstrommeslager må beherske flere instrumenter. Pauker er, som også andre har påpekt, vanskeligere enn det ser ut som hvis det skal gjøres riktig og skikkelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det kuleste er jo å putte alle de andre instrumentene inn i et trommesett da! Da kan man finne på mye kult! Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har korpsmusikk gått av moten? Ja, for en stund siden tror jeg Har det noen gang vært mote? Det er fælt nok å høre det på 17. mai. De 3 tingene der er sagt 30 ganger bare de siste sidene.... Begynner å bli lei av å lese de 3 tingene!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Dårlig formulert. Sorry! Det jeg mente var å putte mange slagverksinstrumenter i et trommesett som folk flest ikke bruker Woodblocks, chimes, tamtam, pauker og lignende! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Har det noen gang vært mote? Det er fælt nok å høre det på 17. mai. De 3 tingene der er sagt 30 ganger bare de siste sidene.... Begynner å bli lei av å lese de 3 tingene!!! Jeg har vel en mistanke om at de som sier det også sier det samme om det meste av musikk som de ikke hører på til vanlig. Om overskriften hadde vært jazz, kor, opera eller folkemusikk hadde svarene vært omtrent de samme. Det bekrefter forsåvidt poenget mitt fra et tidligere innlegg om at de som spiller i korps (eller strykeorkester eller hva det måtte være) ofte har en bredere musikksmak og større respekt og forståelse for andre sjangere enn det de selv spiller. Endret 26. desember 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Mener du at de som spiller i korps har en bredere musikksmak enn "vanlig"? Hva er det for noe tull? Kan gjerne være andre veien for det du vet. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Jeg mener at de som er vant til å spille mange ulike typer musikk i ulike sammenhenger ofte får en bredere musikksmak enn vanlig. Det er vel ikke akkurat "rocket science"? Endret 26. desember 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Så vidt jeg vet så spiller ikke korpsutøvere så veldig "mange" typer musikk? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Da har du nok ikke hørt veldig mange korps og i andre sammenhenger enn 17. mai. Som nevnt i et tidligere innlegg spilles klassiske transkripsjoner, jazz, moderne seriøs musikk, underholdningsmusikk, pop og rock, musikaler, marsjer, stort sett alt du kan tenke deg. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Det er et minimalt antall av korps i Norge i dag som spiller så mye mer enn 1 sjanger. Endret 26. desember 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Og hvor mange korps har du spilt i siden du vet det så godt? Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Vil ha ærlige svar! Korpsmusikk er grusomt. word Lenke til kommentar
aemil Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Korpsmusikk kan låte bra når det er snakk om korps som faktisk kan spille. Og de er det ikke mange av (ungdomskorps da vel å merke - har hørt generelt lite voksenkorps egentlig). Har spilt tuba i korps i ti år, og kan trygd si jeg foretrekker å være trommis i metall-band. Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det er et minimalt antall av korps i Norge i dag som spiller så mye mer enn 1 sjanger. Og hva er det som gjør at du har så bra viten om den slags, da? Om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Og hvor mange korps har du spilt i siden du vet det så godt? Det er vel ikke akkurat "rock science"? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg tror vi lar den bli stående litt til ettertanke jeg... Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Og hvor mange korps har du spilt i siden du vet det så godt? Det er vel ikke akkurat "rock science"? Takk, det var dagens. :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Det er et minimalt antall av korps i Norge i dag som spiller så mye mer enn 1 sjanger. hmm.. Så vidt jeg kan huske, spilte vi klassiske stykker og pop/rock som Robbie Williams, Blues Brothers, Madonna. Spilte også noen kule rockelåter skrevet for korps, og filmmusikk er jo alltid en slager innen korps. Spilte så klart også Marsjer o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå