Thomassg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg bare lurer på hva andre synes om korps-musikk? Har det godt av moten eller hva? Går i korps selv da... Jeg synes Valdres Marsjen skikkelig "kul" og er fengende og bra! Hva synes dere da? Vil ha ærlige svar! Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vil ha ærlige svar! korpsmusikk suger.det låter helt forferdelig, og jeg takker høyere makter for at det ikke er mer populært enn det er. Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Vil ha ærlige svar! korpsmusikk suger.det låter helt forferdelig, og jeg takker høyere makter for at det ikke er mer populært enn det er. 5357819[/snapback] Hva ville du gjort hvis det ikke var korps i gatene på 17.mai da? Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva ville du gjort hvis det ikke var korps i gatene på 17.mai da? 5357839[/snapback] Vært lykkelig? Neida, skjønner at det kan være moro å spille i korps, men å høre på det er noe annet... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Mange som hater korpsmusikk, men de har sjelden spilt i korps selv. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Nei nei. Men jeg tror ikke jeg plutselig blir gigafan av korpsmusikk hvis jeg joiner et korps. EDIT: Har foresten korpsmusikk noen gang vert på moten? Endret 30. desember 2005 av Øssa Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva ville du gjort hvis det ikke var korps i gatene på 17.mai da? 5357839[/snapback] sluppet å bli vekket umenneskelig tidlig av slike groteske ulyder på en fridag. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva ville du gjort hvis det ikke var korps i gatene på 17.mai da? 5357839[/snapback] Er heldigvis lite korps i gatene på 17.mai i Bergen Nå kan det jo diskuteres hva som er verst av buekorps og vanlig korps, men men. Så lenge ulydene er langt vekke, så overlever jeg i hvert fall. Lenke til kommentar
embark Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 korpsmusikk suger.det låter helt forferdelig, og jeg takker høyere makter for at det ikke er mer populært enn det er. 5357819[/snapback] To ord: Fo' shizzle! Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Korpsmusikk var veldig på moten i starten av 1990-tallet! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Awrait! Så veit vi det. Du var vel veldig oppdatert på den fronten på begynnelsen av 90-talet? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg var korpsmusiker fra 1991 til 2002. Rakk innom ganske mye, fra skolekorps til amatørbrassband og nasjonale sommersamlinger. Min konklusjon: det er moro å spille selv, men hvis jeg må sitte pent og høre på går jeg lei etter ti minutter. Skal sies at det er tøffere å høre på "flinkinger" som Black Dyke og Eikanger/Bjørsvik enn Indre Innavl Gutte- og Jentekorps, da. Og treblås er en uting! Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Gikk i korpset før jeg, husker det var utrolig flaut å marsjere. Folka visste hvordan de skulle manipulere oss til å tro at folk likte oss når vi spilte gammel jegermarsj. Nå er jeg bare satanist. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Personlig så er det 2 ting i verden jeg syns er helt utrolig nerdete, de 2 tingene er korps og orientering. Korps er kjip musikk, og det ser ut som de fleste som spiller i korps har det kjipt, veit ikke hvorfor, men de ser ikke mye happy ut når de tusler nedover gata med ett kjempehorn, og en uniform som ser rå heit ut. Jeg er så glad jeg ikke blei med i korps!! Orientering trenger vel ingen forklaring. Så svaret på om korps musikk er ''ut''? ja, korps musikk er ut! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg kommer til å kaste ut guttungen om han spør om få være med i A)korps eller B)speidern. Tror det å spille i korps ansees som den 8. dødssynden. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 kunne ikke sagt meg mer enig LarsP, Korps burde /ban_from_teh_world haha så nørd jeg prøvde å være nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg bare lurer på hva andre synes om korps-musikk? Har det godt av moten eller hva?Går i korps selv da... Jeg synes Valdres Marsjen skikkelig "kul" og er fengende og bra! Hva synes dere da? Vil ha ærlige svar! 5357736[/snapback] Skal vi se... Korpsmusikk høres stort sett alltid grusomt ut fordi det er minst en i korpset ikke klarer å spille skikkelig. Skal det høres noenlunde bra ut, må man gå i et veldig bra korps. Ikke er jeg noen tilhenger av "marsjeringsmusikk" eller å gå rundt i regnet når man spiller heller. Er det gøy å spille i korps? Sikkert, det er jo gøy å spille instrument (syns jeg i hvertfall) og det er sikkert sosialt. Men kult? Det er det ikke. Korps er vel kanskje en av de tingene som ofte dras frem som det ultimate eksempelet på noe som er nerdete. Men så lenge du har vel kjekt er vel det det viktigste. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Huff, korpsmusikk er forferdelig. Hver eneste 17. mai irriterer jeg vettet av meg pga. all den enerverende korpsmusikken. Verden hadde vært bedre uten. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Huff, korpsmusikk er forferdelig. Hver eneste 17. mai irriterer jeg vettet av meg pga. all den enerverende korpsmusikken. Verden hadde vært bedre uten. 5359268[/snapback] Helt enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå