thoering Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Jeg har 2x256mb Apacer/Nanya DDR-ram (den de selger på PSData ja), kjører forøvrig et MSI K7T266 Pro2-RU, og en tordenfugl 1.33GHz. Rammen irriterer meg veldig. Har testet endel og funnet ut at cpu går stabilt opptil 1480mhz, ustabil ved 1500. Men rammen!! Ved 141mhz fsb og raske timings får jeg ikke loada OS engang. Ved 133mhz og raske timings er maskina skikkelig ustabil. Må kjøre standard timings :sad: og da er jo rammen skikkelig treig!! Ser det i SiSoft (ytelse som med Ali magic chipsett og cas 2.5-ram) og merker hakk i spill når mye detaljer åpenbarer seg. Er jeg bare uheldig med en eller begge brikkene mine, eller er rett og slett Apacer/Nanya dårlig ram? Skal prøve med brikkene separat en gang jeg får tid og lyst... mvh Espen Thøring Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Hmmm.. jeg har 256mb ddr ram fra Apacer som jeg fra http://www.PSdata.no! jeg har da hatt den på en 145fsb passe stabilt jeg selv om maskina kan ha hengt seg noen ganger da, men aldri ved oppstart! over 150fsb begynner maskina å bli ganske så ustabil! Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 150MHz er ikke mye å skryte av det heller. Bra RAM burde klare mer. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 H-Bozz : ved max timings? hva får du i sisoft sandra memory benchmark? Jeg får omtrent score som referansesystemet Ali Magic + cl2.5 ram... :sad: Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Jeg har også 256MB Apacer, som ikke er veldig glad i høyere hastigheter. Den er riktignok kjøpt som noname, og dermed billig, men det stod nå likefullt Apacer på brikkene jeg fikk. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg har selv hatt veldig gode erfaringer med "billig-RAM" mens mange har problemer med Apacer, derfor bestilte jeg likegodt billig-RAM og satser på crucial senere. :smile: Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Jeg ville bare si at jeg har fått ramen jeg bestilte. Den såkalte noname rammen var av typen Kingston ValueRAM og funker fint. Jeg har bare prøvd 140MHz foreløpig og det gikk bra uten å øke noen spenninger. Jeg har ikke testet noe særlig da det er helt nytt hovedkort og prosessor og jeg er litt redd for det enda. :smile: Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 tror jeg satser på .no crucial-greier jeg også... utpå våren kanskje. 2x512mb crucial @ max timings og 150mhz? hadde vært koslig. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Jeg fikk min apacer ram til å gå på 158MHz i bus, da litt ustabilt. Ved 155Gikk alt stabilt å greit cl2. 2*256mb brikker . Byttet senere til pc2700 brikker i håp om enda høyere stabilt bus system. Det fikk jeg også, men det blei ikke store forbedringen. Blir nok bedre med vannavkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå