Gå til innhold

Jeg spår infalsjon om noen år!

Anbefalte innlegg

Infalsjon starter når alle får det godt uten å jobbe for det! Og når vi nå har SV i regjering, så vil folk som er trygda få mer penger!

SV synes også at alle folk skal få like mye, og derfor setter de opp lønningene til det statlige ansatte.

Deretter må de private bedriftene følge markedet å sette opp lønningene til sine ansatte. Folk begynner å få bedre og bedre rå!

Folk kjøper flere varer av butikker etc., og butikkene setter opp prisene for å tjene mer penger. Etterhvert som prisene går opp her i Norge, vil ikke lenger andre land kjøpe produkter av oss, fordi prisene er så høye! Og taper vi masse penger! Og det som svir mest er nok all den oljen vi ikke får solgt!

Og dermed når Norge taper penger, går rentene opp, og folk får dårlig råd igjen... :innocent:

Hva synes dere? Er min spådom korrekt? Reflekter..

Endret av gutt91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønninger styres som regel av tilgjengeligheten på arbeidskraft. Lav arbeidsløshet kan føre til konkuranse om de beste folkene og deretter høyere lønninger. Hvilke partier som sitter i regjering har lite å si.

At folk kjøper mer, vil jeg si fører til lavere priser. Økte volum gir lavere innkjøpspriser og mer konkuranse.

Oljeprisen styres ikke av norsk kostnadsnivå, og man vil alltid få solgt den til markedspris.

Så jeg er vel ikke helt enig i dine påstander :cool:

Lenke til kommentar
Infalsjon starter når alle får det godt uten å jobbe for det! Og når vi nå har SV i regjering, så vil folk som er trygda få mer penger!

Vil sei at tesen din er ute på glattisen allereie her, for du seier at inflasjon kommer av sosialisme.

Så vidt eg husker så var det ikkje mykje inflasjon i gamle sovjet, men etter at Russland gjekk over til kapitalisme så gjekk inflasjonen i i været.

Spekulasjonene i valuta var vel det som sendte den vestlege verden i eit lite krakk på slutten av 80-talet også. Og då var det ganske høg inflasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...