Billy Bob Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg har bestilt litt større varer fra Komplett, og ser at de har sendt de med Tollpost Globe. Hvordan foregår det da? Får jeg de levert på døren, eller blir som før når en sender de med posten at jeg får lapp i posten, og må hente de på nærmeste butikk. Vet ikke om det er plass til pokerbord i Poloen min.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Du får nok levert dette poå døren. Tollpost har ikke avtaler med butikker om å legge igjen varer der. Det er posten sitt system. Gi tilbakemelding på hvordan du synes dette fungerte. Framsendingstid, sporing ol. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har gode erfaringer med tollpost... leverer på døren. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvor i landet er det du holder til ? Jeg så noe med Askøy i signaturen din tror jeg, og i så tilfelle bruker Tollpost 2-3 dager på å levere det til deg på døren. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Tollpost leverer på døra til deg. Det fungerer helt fint, men siden de i utgangspunktet leverer til bedrifter, må du være hjemme på formiddagen.... På Døren-levering fra Posten til private kan skje fram til kl 2100. Hvis du bor svært lite sentralt, kan det hende du må hente på en Tollpostterminal i nærmeste by. Posten leverer forøvrig heller ikke på dør i utkant-Norge; da må du hente på nærmeste butikk/postkontor. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Tja, det jeg foreløpig kan si er jo at jeg syns leveringstiden er litt lang, men om det er fordi det er jule- og ferie-tider, vet jeg ikke. Innlevert Dato: 2005-12-27 Ant.kolli: 2 Utlevert Dato: (beregnet) 2006-01-03 Ant.kolli: 0 En annen ting som blir litt spennende, er at jeg bor i en kjellerleilighet, så vet ikke helt hva som skjer når det skal leveres. En tredje ting er jo at jeg er på jobb til 15.00. Men seff, få det levert på døren er jo luksus. @fredster: Bor på Askøy ja. @OrjanP: Sporingen er jo så som så. Liker Posten sin, der en kan se hvor pakken er. Hos Tollpost kan en jo ikke se slikt, med mindre jeg er blind. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Posten leverer forøvrig heller ikke på dør i utkant-Norge; da må du hente på nærmeste butikk/postkontor. 5363630[/snapback] Posten leverer da faktisk på dør i utkant-Norge også, bare at da heter det "landpostbud", ikke "Hjem på døren" Det forutsetter jo selvsagt at noen er hjemme og kan ta imot pakken når postbudet vanligvis kommer.. Opplever også at det er veldig uforutsigbart om postbudet har med seg pakken ut eller ikke, mulig det rett og slett kommer an på hvor mange pakker de får plass til i bilen?! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Tror det har mer å gjøre med hvilken type pakke det er, norgespakke, servicepakke, etc. Servicepakke virker det som at postmannen tar med seg og leverer på døren hver gang. Iallefall der jeg bor, og jeg bor 1 mil fra nærmeste by som ikke akkurat er noen metropol å snakke om (ca. 10 000 innbyggere i kommunen). En pakke som jeg fikk fra elkjøp hadde ikke postmannen med seg, dette var tett oppunder jul så jeg vet ikke om det spilte noen rolle. Det var ikke servicepakke, men hadde et annet navn som jeg ikke husker i farten. Kan jo godt være variasjoner i de forskjellige kommunene, jeg er godt fornøyd med postvesenet der jeg bor iallefall. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Du får nok levert dette poå døren. Tollpost har ikke avtaler med butikker om å legge igjen varer der. Det er posten sitt system. Gi tilbakemelding på hvordan du synes dette fungerte. Framsendingstid, sporing ol. 5357403[/snapback] 03.01.06: Dato for ankomst - Ingen pakke. 04.01.06: Ringte for å høre hvorfor pakken ikke ble kjørt ut av lageret, de hadde ikke noe svar, utkjøring er satt til 05.01.06. Spørsmålet er jo hvor lenge den hadde ligget der om jeg ikke hadde ringt. Vi får altså se i morgen. Sporingen var litt annerledes, ligger under "Kolliliste" elns. Men funker den, kan jo se hvor den er. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Oppdatering: Pakken er ennå ikke kommet, eller satt på utkjøring. Pakken har ligget hos Tollpost Globe sitt lager i Bergen siden 28.12.05 05:08. Kjapt regnet blir det ni dager inkludert i dag. Hva er det å si til det? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har jobbet på Tollpost om ettermiddagene for en god stund tilbake, må bare si at de ikke er særlig flinke til å behandle pakkene til folk der. Kjører stadig på ting med trucker/sniler og kaster ofte ting dit det skal når det sorteres. Sender dere noe med Tollpost så ha forsikring eller noe på forsendelsen. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Takk, nå ble saken enda bedre. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Tror det har mer å gjøre med hvilken type pakke det er, norgespakke, servicepakke, etc. Servicepakke virker det som at postmannen tar med seg og leverer på døren hver gang. Iallefall der jeg bor, og jeg bor 1 mil fra nærmeste by som ikke akkurat er noen metropol å snakke om (ca. 10 000 innbyggere i kommunen). En pakke som jeg fikk fra elkjøp hadde ikke postmannen med seg, dette var tett oppunder jul så jeg vet ikke om det spilte noen rolle. Det var ikke servicepakke, men hadde et annet navn som jeg ikke husker i farten. Kan jo godt være variasjoner i de forskjellige kommunene, jeg er godt fornøyd med postvesenet der jeg bor iallefall. 5364114[/snapback] "CarryOn HomeShopping BulkSplit" er nok navnet du lette etter Som nevnt, postbud tar med seg "På-Døren", og "Ekspress Over Natt" der det er mulig. Evnt landpostbud der de har det. Servicepakker blir ikke utlevert. Dette spørs jo selvfølgelig hvor mange pakker det er på ruten til postmannen. Men som regel er det flere enn hva han har plass til. Og i 50% av tilfelle er det også oppkrav på pakken. Det er det ikke alle postbud som kan ta. Med mindre du kan ta alt kontant. Kan ikke Tollpost levere ut pakken, blir pakken oversendt til Posten. Så sant de ikke har egne terminaler i byen du bor i. Har de ikke det, blir pakken oversendt til Posten før de kommer så langt. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Du får nok levert dette poå døren. Tollpost har ikke avtaler med butikker om å legge igjen varer der. Det er posten sitt system. Gi tilbakemelding på hvordan du synes dette fungerte. Framsendingstid, sporing ol. 5357403[/snapback] 03.01.06: Dato for ankomst - Ingen pakke. 04.01.06: Ringte for å høre hvorfor pakken ikke ble kjørt ut av lageret, de hadde ikke noe svar, utkjøring er satt til 05.01.06. Spørsmålet er jo hvor lenge den hadde ligget der om jeg ikke hadde ringt. Vi får altså se i morgen. Sporingen var litt annerledes, ligger under "Kolliliste" elns. Men funker den, kan jo se hvor den er. 5385527[/snapback] 05.01.06: Pakken kommer ei. 06.01.06: Jeg ringer Tollpost og etterlyser pakken. De sier at det har skjedd en feil, og neste kjøring til Askøy er på tirsdag. Jeg sier det er uaktuelt, og får beskjed om at de skal ringe senere. Det ringer en passe ydmyk mann en time etter, og kommer med en rekke forslag. Jeg er seff utålmodig, og vi blir enig om å møtes på halvveien; de levere bordet på senteret på min arbeidsplass og jeg transporterer den derfra. Greit nok, fikk det til slutt, så erfaringen med Tollpost var med splittede følelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå