phax Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 tja, ser jo forsåvidt helt greit ut dette. skulle gjerne ønske at den var litt sprekere menmen. mye bedre enn den gamle hvertfall, og sprekere enn amd sin f.eks. dataprodusenter generellt er jo ikke kjent for så veldig bra logoer akkurat.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Syntes det nye så fint ut jeg, men Centrino logoen kunne vert penere, men det nye runde designet på logoen passet bra. Men hvem slår AMD? Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Men hvem slår AMD? 5359451[/snapback] når det kommer til logo? vel, de fleste.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 AMD "firkanten" er vel en av de geniale logoene http://forums.gideontech.com/vps/data/500/3942logo.jpg http://comtrade.bg/htmls/mark-logo/amd-logo.jpg Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva er så genialt med den? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 *slettet en post med noe "vanskelig å tyde sammensurium ispedd sms språk"*" Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Uff, hvorfor ødelegge noe så hyggelig som Intel logoen? Hvem minnes ikke musikken og den hyggelige logoen som snurret rundt. Og et så flott slagord som Intel Inside skal man lete lenge etter, det er hyggelig rett å slett. Nei uff, denne markedsjefen er akuratt som ordføreren i Tromsø, skal altid gjøre gode gamle ting moderne med brask og bram. Stygt og ukoselig! Det er det, det er. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Med den nye Intel-sjefen, Paul Otellini, med lang fartstid i markedsavdelingen så vil nok fokuset i selskapet gå fra å designe kvalitetsprodukter til å bygge enda sterkere merkevarer. Firmaer som satser mest på markedsføring på bekostning av produktutvikling er avhengige av sterke merkenavn, volumsalg og høye marginer, og resultatet av en slik strategi er dessverre som regel kvantitet fremfor kvalitet. En ny logo og slagord, samt en påfølgende massiv reklamekampanje for å promotere disse vitner mer om en total mangel på nyskapning og på grensen til å det patetiske synes jeg Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Med den nye Intel-sjefen, Paul Otellini, med lang fartstid i markedsavdelingen så vil nok fokuset i selskapet gå fra å designe kvalitetsprodukter til å bygge enda sterkere merkevarer. Firmaer som satser mest på markedsføring på bekostning av produktutvikling er avhengige av sterke merkenavn, volumsalg og høye marginer, og resultatet av en slik strategi er dessverre som regel kvantitet fremfor kvalitet. En ny logo og slagord, samt en påfølgende massiv reklamekampanje for å promotere disse vitner mer om en total mangel på nyskapning og på grensen til å det patetiske synes jeg 5361776[/snapback] slik som apple f.eks? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) slik som apple f.eks? 5362115[/snapback] Tja, stort sett har det kanskje vært det den siste tiden selv om Apple fortsatt er nyskapende på design. Likevel kommer det ikke som noen stor overraskelse at Steve Jobs fra Apple og Paul Otellini fra Intel har funnet tonet sammen - de virker å være av samme sorten. Vedrørende Intels nye logo og slagord så er denne saken lystig lesing - et utdrag av samtalen mellom Intels markedssjef Eric (Kim) og president Paul (Otellini): http://sharikou.blogspot.com/2005/12/eric-...nversation.html Eric: We also need to change the INTEL logo. Paul: What? That logo was created by Dr. Moore himself and has been with us for almost 40 years. Eric: Forgive me. You may not believe this, but in Korea we do. I hired a Fengshui master to check out the AMD logo and INTEL's. The master said it looks like the arrow on the AMD logo shoots down the "e" on INTEL-- "e" could mean "emotions", "earnings" or even "existence"... Paul: Fengshui? That's superstition. Eric: Actually, it has scienctific foundation, it's like the Butterfly effect, you see, everyone of us looks at the logo with the fallen "e", that creates a mental effect and .... Paul: I see where you are going, are you sure about this stuff? Eric: Absolutely. Paul: OK. Fine. How do we escape the arrow? Eric: Let me show you .... Paul: Not bad, not bad at all, this oval is like an impregnable fortress... What about "Intel Inside", we spent billions on this, our lawyers threatened a lot of people who use the "inside" word, it's like we own this word in the English dictionary, and it worths 36 billion dollars -- which I hope I can put on our balance sheet... Why change it? Eric: Same reason. The master said that "inside" renders a picture of confinement, and leads to contraction of our markets. We have to get rid of it. But if you insist on not changing it, it's ok, in any case, it is a 36 billion brand... Paul: No, no, no. I am open minded. We need to try everything we can to change our situation--our current situation is bad... we are getting squeezed inside, by Opterons at the top and Semprons at the bottom, we need to break out. Eric: I understand, there is a Chinese saying, "desperate man try desperate things". I suggest we change "Intel Inside" to "Leap Ahead". Paul: Why not "leap forward"? Eric: "Leap forward" is just going forward, we are always going forward, aren't we? Our Paxville is 50% better then previous Xeons, but that's not good enough. Also, "leap forward" reminds people of the "great leap forward" by Chairman Mao. Paul: What was that? Eric: As neighbours, we know Chinese history pretty well. Chairman Mao created this "leap forward" program to catch up with UK in 3 years and surpass US in 10 years. Paul: I see, I recall watching something about it on History channel. Eric: Since we are behind, we need to leap ahead. Paul: I see, ahead, ahead of ... Eric: AMD... Paul: Good. Now you in marketing has defined the job... Eric: It's up to the engineering to execute it. Paul: That 's our core advantage, marketing is job 1, and manufacturing is job 2... Eric: ...Craig said manufacturing was job 1. Paul: I switched the priorities around. Eric: So, design is job 3. Paul: Exactly. Jeg anbefaler dere å lese hele Endret 31. desember 2005 av snorreh Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Noen som har vært ute og trikset ja.. www.leapsbeyond.com www.leapahead.com Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Intel develops brand new logos for chips Eric Kim, who Intel drafted in to shake up its marketing towards the end of last year, told the Wall Street Journal that everything Intel does is a leap ahead and "becomes so ingrained in the fabric of people's lives that they can't go back anymore". Litt sjølgode nå er vi ikke? Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Intel develops brand new logos for chipsEric Kim, who Intel drafted in to shake up its marketing towards the end of last year, told the Wall Street Journal that everything Intel does is a leap ahead and "becomes so ingrained in the fabric of people's lives that they can't go back anymore". Litt sjølgode nå er vi ikke? 5370674[/snapback] Litt? Vi snakker om markedsførings eksperter her. Det står ingen steder i deres manual at de skal forholde seg til virkeligheten. Store ord og pompøs holdning er desverre blitt en del av dagens markedsføring. Det meste av dagens nyheter har store problemer med å leve opp til hypen. Det er jo også slik at veeeldig mange mennesker kjøper pisspreiket. Bare se på Nokia. De slo seg opp på design og ikke produksjonskvalitet. Hvis denne logoen forøvrig er ekte så synes jeg den er dødskjedelig. Blææh... Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Bra at de skifter logo og tilsynelatende fornyer seg også på andre områder. Den gamle logoen var så utrolig nittitalls (og eldre). :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå