Søppelsveitt Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Hei. Har en tilårskommen Toshiba Tecra 8100, Intel Pentium III, 600mhz, 192MB RAM. Jeg har styrt litt med den i det siste og har nå lagt inn win XP pro sp2. Nå har jeg plutselig fått et problem med nettverkskortet( 3COM: 3C562D- 3C563D), som jeg ikke hadde i win 2000. Hvis jeg avinstallerer det, får jeg melding om at kortet(3COM) er funnet, men også en "unkown" Multifunction Device. Denne Multifunction Devic'n er det samme som 3com kortet, men de legger seg forskjellige kategorier i "Enhetsbehandling". Drivern blir altså installert, men jeg får melding om at enheten ikke kan starte. Noen som kan hjelpe? Endret 31. desember 2005 av jaujau Lenke til kommentar
pri Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei. Ser ut som det er dårlig med drivere tilgjengelig fra Toshiba. Det eneste jeg fant var bios update. http://nordic.computers.toshiba-europe.com...G=16&service=ND Ellers kan du jo forsøke å finne driver til chipsettet til nettverkskortet. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Integrert nettverkskort på Tecra 8100 ? Trodde denne bare hadde integret modem og at nettverkskortet var PCMCIA innstikskort. Fungere vel dårlig med nettverkskortdriver på et modem..... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Integrert nettverkskort på Tecra 8100 ? Trodde denne bare hadde integret modem og at nettverkskortet var PCMCIA innstikskort. Fungere vel dårlig med nettverkskortdriver på et modem..... 5359247[/snapback] Du har så rett så rett Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Etter litt surfing har jeg nå funnet ut at dette er et vanlig problem. XP liker visst ikke PCMCIA, anyone? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Har hatt en Toshiba Tecra 8100 med 3com nettverkskort. Kan ikke huske at jeg hadde noe problemer med kortet og XP, selv om det ikke var så mye i bruk da jeg kjørte trådløst på et ASUS wl-100g. De siste driverne får du hos 3COM : http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå