carl-kr. Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 pcen min bråker noe sinnsykt og jeg har chipsed viften mistenkt. hvilken ribbe kan jeg kjøpe som passer? jeg har et GF7800gtx kort som tar rimelig stor plass og befinner seg nerme chipsen....så ribba må ikke være så stor. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Tror ikke denne er så stor. Hadde den selv før jeg byttet til HK med passiv kjøler allerede påmontert http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Vet ikke hvor nær er skjermkortet ditt, men du kan kanskje prøve med den. http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ZALZM-47J Det går an å skjære den litt hvis skjermkortet står i veien. EDIT: Afset var raskere.... Endret 30. desember 2005 av jokab Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 DinSide har nettopp lagt ut en artikkel om akkurat dette. Sjekk her. De skriver at du må ta ut hovedkortet for å få av den gamle viften,men det må du IKKE. Bare klipp av plastpinnene med en avbitertang og fjern viften. Enklere blir det ikke. Det har jeg gjort selv på 2 hovedkort. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Tror ikke denne er så stor. Hadde den selv før jeg byttet til HK med passiv kjøler allerede påmontert http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 5357193[/snapback] tror jeg tar å bestiller den.håper den ikke blir for stor edit: er chipsed kjølere en universal "ting"? jeg har et helt nytt socket a hk (msi) liggende pga et prosjekt som det ikke ble nå av. det hovedkortet har en veldig stille chipsed vifte. spørsmålet er.. kan jeg ta av den å sette på mitt msi k8neo 4?? Endret 30. desember 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Det spørs hvor bra kjøling den gir. Blir NB for varm så blir systemet ustabilt. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Det spørs hvor bra kjøling den gir. Blir NB for varm så blir systemet ustabilt. 5358491[/snapback] men det kan jeg jo sjekke med everest home Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 har nå tatt bildet inni kabinettet og jeg tviiiler på at den zalman ribba fungerer. skjrmkortet er digert! vet ikke helt hva jeg skal gjøre..bytte til en mer stille vifte blir vell løsningen. Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Kjøp en Zalman Fan Mate2 og koble den på vifta og skru den helt ned. Hvis du har itt luftstrøm i kabinettet, går dette helt fint. Har gjort det selv på samme kortet. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Kjøp en Zalman Fan Mate2 og koble den på vifta og skru den helt ned. Hvis du har itt luftstrøm i kabinettet, går dette helt fint. Har gjort det selv på samme kortet. 5365170[/snapback] fanmate2? aldri hørt om det.. har du en link til en sånn og hva gjør en slik? edit: aha en liten viftestyring googlet litt. finner den ikke i noen norske webbutikker da.. Endret 1. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 jeg har jo en slik for pokker! at jeg ikke har tenkt å kobble den på før..må jo ha vært helt borte har kobblet den til å justert helt ned..joda lyden ble merkbart lavere..men lyden ble samtidig grovere.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Det er i allefall bedre enn den høyfrkvente vininga som det var før i allefall! Mvh. Marius E Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) jepp:) før hørte jeg pcen fra stua til soverommet..når jeg gikk å la meg i natt hørte jeg ingenting silence!! den litt grove lyden gir seg ca 1 min etter jeg har slått på maskinen. jeg er fornøyd Endret 1. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311640&cks=PRL denne og en fan mate vil nok funke bra. har selv samme problemet (den vifta er helt syk på lyd) og har bestilt den vifta og fanmate. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) har nå tatt bildet inni kabinettet og jeg tviiiler på at den zalman ribba fungerer.skjrmkortet er digert! vet ikke helt hva jeg skal gjøre..bytte til en mer stille vifte blir vell løsningen. 5365141[/snapback] Det er mulig at du får plass til en Revolteckjøler. Den er mye lavere enn Zalman sin. Endret 2. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå