Gå til innhold

Dataen står på 5 timer fra nå , bra for harddisk ?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt til å legge meg å sove i 5 timer nå (skal på nattvakt) Uansett , jeg lufter på rommet mitt og det er rundt 1 minus grad ute nå.

Hvis jeg skal sove 5 timer så blir det kaldere , så regner med 5 minus ute (max)

Dataen har stått på i hele natt og er varm , jeg har en vifte som blåser inn og 3 som blåser ut på kabinettet mitt.

Så det blir ganske kjøling fort.

Nå kommer spørsmålet :

I min forrige post hadde dette skjedd Harddisk bråkte noe...

Jeg for min del tror det gikk bra og det vet jeg , men kan jeg la dataen stå på i 5 timer nå med lufting på rommet mitt , uten at det er skadelig for harddisken?

Please svar fort ;) skal sove straks :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har tenkt til å legge meg å sove i 5 timer nå (skal på nattvakt) Uansett , jeg lufter på rommet mitt og det er rundt 1 minus grad ute nå.

Hvis jeg skal sove 5 timer så blir det kaldere , så regner med 5 minus ute (max)

Dataen har stått på i hele natt og er varm , jeg har en vifte som blåser inn og 3 som blåser ut på kabinettet mitt.

Nå kommer spørsmålet :

Jeg for min del tror det gikk bra og det vet jeg , men kan jeg la dataen stå på i 5 timer nå med lufting på rommet mitt , uten at det er skadelig for harddisken?

Please svar fort ;) skal sove straks  :tease:

5356713[/snapback]

Dette skal ikke være noe problem. De fleste disker klarer å fungere fra en 5 grader og opp til en 50 grader.

Nå vet jeg ikke hvor kaldt det blir på rommet ditt, men blir det under 5 grader bør du muligens slå av maskinen.

Lenke til kommentar
Hei

Nå kommer spørsmålet :

Please svar fort ;) skal sove straks  :tease:

5356713[/snapback]

Dette skal ikke være noe problem. De fleste disker klarer å fungere fra en 5 grader og opp til en 50 grader.

Nå vet jeg ikke hvor kaldt det blir på rommet ditt, men blir det under 5 grader bør du muligens slå av maskinen.

5356727[/snapback]

Tror det går bra , jeg setter viduet i en gløtt slik at dataen klarer å generere nok varme og det ikke blir for varmt i selve rommet :p

Lenke til kommentar

Fant nå nettopp ut en ting , det var en veldig lik lyd som begynte nå nettopp ... Fikk panikk nesten :p

Men det viste seg å være vibrasjoner fra mine to harddisker som utløst dirring i skruene på kabinettet ......

Tok dem ut og da stoppet lyden + en vifte...

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...