gamerman Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei Jeg har tenkt til å legge meg å sove i 5 timer nå (skal på nattvakt) Uansett , jeg lufter på rommet mitt og det er rundt 1 minus grad ute nå. Hvis jeg skal sove 5 timer så blir det kaldere , så regner med 5 minus ute (max) Dataen har stått på i hele natt og er varm , jeg har en vifte som blåser inn og 3 som blåser ut på kabinettet mitt. Så det blir ganske kjøling fort. Nå kommer spørsmålet : I min forrige post hadde dette skjedd Harddisk bråkte noe... Jeg for min del tror det gikk bra og det vet jeg , men kan jeg la dataen stå på i 5 timer nå med lufting på rommet mitt , uten at det er skadelig for harddisken? Please svar fort skal sove straks Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei Jeg har tenkt til å legge meg å sove i 5 timer nå (skal på nattvakt) Uansett , jeg lufter på rommet mitt og det er rundt 1 minus grad ute nå. Hvis jeg skal sove 5 timer så blir det kaldere , så regner med 5 minus ute (max) Dataen har stått på i hele natt og er varm , jeg har en vifte som blåser inn og 3 som blåser ut på kabinettet mitt. Så det blir ganske kjøling fort. Nå kommer spørsmålet : I min forrige post hadde dette skjedd Harddisk bråkte noe... Jeg for min del tror det gikk bra og det vet jeg , men kan jeg la dataen stå på i 5 timer nå med lufting på rommet mitt , uten at det er skadelig for harddisken? Please svar fort skal sove straks 5356713[/snapback] Dette skal ikke være noe problem. De fleste disker klarer å fungere fra en 5 grader og opp til en 50 grader. Nå vet jeg ikke hvor kaldt det blir på rommet ditt, men blir det under 5 grader bør du muligens slå av maskinen. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Hei Jeg har tenkt til å legge meg å sove i 5 timer nå (skal på nattvakt) Uansett , jeg lufter på rommet mitt og det er rundt 1 minus grad ute nå. Hvis jeg skal sove 5 timer så blir det kaldere , så regner med 5 minus ute (max) Dataen har stått på i hele natt og er varm , jeg har en vifte som blåser inn og 3 som blåser ut på kabinettet mitt. Så det blir ganske kjøling fort. Nå kommer spørsmålet : I min forrige post hadde dette skjedd Harddisk bråkte noe... Jeg for min del tror det gikk bra og det vet jeg , men kan jeg la dataen stå på i 5 timer nå med lufting på rommet mitt , uten at det er skadelig for harddisken? Please svar fort skal sove straks 5356713[/snapback] Dette skal ikke være noe problem. De fleste disker klarer å fungere fra en 5 grader og opp til en 50 grader. Nå vet jeg ikke hvor kaldt det blir på rommet ditt, men blir det under 5 grader bør du muligens slå av maskinen. 5356727[/snapback] Tror det går bra , jeg setter viduet i en gløtt slik at dataen klarer å generere nok varme og det ikke blir for varmt i selve rommet Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Fant nå nettopp ut en ting , det var en veldig lik lyd som begynte nå nettopp ... Fikk panikk nesten Men det viste seg å være vibrasjoner fra mine to harddisker som utløst dirring i skruene på kabinettet ...... Tok dem ut og da stoppet lyden + en vifte... Endret 30. desember 2005 av gamerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå