Hanzo Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Finnes det et skikkelig alternativ til kjøling her? Jeg kjøpte en Artic cooler tror jeg og monterte, og dette fungerte langt bedre en stock vifte ihvertfall. Men den er fortsatt veldig avhengig av at jeg kjører PSU viften på ganske kraftig turtall for å holde temperaturen under 50 grader etter noen minutt med f.eks WoW. Den skal i teorien dumpe lufte ut av kabinettet, men det ser ikke ut som om det funker i det hele tatt. Finner det et bra alterantiv der ute på markedet? Pris betyr lite, men orker ikke gå igang med vannkjøling Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vet ikke hva som er best av luftkjøling til 6600GT, men hvorfor vil du holde tempen under 50 grader load egentlig? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Han vil vel ha det under 50 grader, men jo kjøligere jo bedre. Kanskje han skal overeklokke i nermeste fremtid? Lav system og kabinet tempratur sørger for at komponentene lever lengere. Man kan halvere levetiden på eks ei vifte bar eta et eksempel så har en vifte mtbf på 80000 timer ved 40 grader og ved 70-80 grader så er mtbf 40000timer Så kan man tenke på harddisker og skjermkort osv som står i varmen. Harddisker er ikke spesiellt glad i varme og blir veldig varme selv sp tror det er derfor ja ettersteber å få det nogenlunde kjølig i kabinettet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg er klar over det at HW ikke bør være for varm, men altså kjernen i 6600GT klokker seg selv ned når den overstiger 127 grader, og 50 grader load lydløst på luft er strenge krav syns jeg. Men det var bare et spørsmål, hvis det er snakk om klokking helt til grensen skjønner jeg problemet, hvis det er snakk om mest mulig stillegående normal drift ser jeg ikke poenget. Uansett hvis psu viften bråker for mye når den skal ta unna varmen kunne kanskje en kabinett vifte være en like god, mer stille og enklere løsning Hanzo. Det høres jo ut som det egentlige problemet hos deg er at innsugsluften til gpu kjøler blir for varm. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Snu psu og sørg for at den tar inn luft i et pent laget hull i toppen av kabinettet kan være en løsning på støyen også, en psu som er varm brøker, en som er kald er stillere. Hvordan har du viftene som bl¨åser luft ut av kabinettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå