Reticent Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei, har en div som inneholder en tekst. Når jeg ikke har noen padding på ser alt bra ut, men når jeg legger på padding slik at teksten skal skyves litt inn fra kantene utvider selve diven seg for å oppnå dette. Jeg vil at diven skal beholde størrelsen mens teksten blir trykt sammen. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Siden paddingen alltid skal legges til bredden, vil dette selvfølgelig alltid skje. For å motvirke dette, kan du minske den oppgitte bredden, width. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Fant noe på internett: <div id="wrap"> <div class="span">Tekst her, bla bla bla bla bla bla, hohohoho</div> </div> .span { white-space: pre-wrap; /* css-3 should we be so lucky… */ white-space: -moz-pre-wrap; /* Mozilla, since 1999 */ white-space: -pre-wrap; /* Opera 4-6 ?? */ white-space: -o-pre-wrap; /* Opera 7 ?? */ word-wrap: break-word; /* Internet Explorer 5.5+ */ _white-space: pre; /* IE only hack to re-specify in addition to word-wrap */ } #wrap { width: 100px; } Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva er det godt for? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei, har en div som inneholder en tekst. Når jeg ikke har noen padding på ser alt bra ut, men når jeg legger på padding slik at teksten skal skyves litt inn fra kantene utvider selve diven seg for å oppnå dette. Jeg vil at diven skal beholde størrelsen mens teksten blir trykt sammen. Hvordan gjør jeg dette? 5356555[/snapback] Er ikke margin du er ute etter da? Margin skyver fra utsiden av et element, mens padding skyver fra innsiden. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hei, har en div som inneholder en tekst. Når jeg ikke har noen padding på ser alt bra ut, men når jeg legger på padding slik at teksten skal skyves litt inn fra kantene utvider selve diven seg for å oppnå dette. Jeg vil at diven skal beholde størrelsen mens teksten blir trykt sammen. Hvordan gjør jeg dette? 5356555[/snapback] Er ikke margin du er ute etter da? Margin skyver fra utsiden av et element, mens padding skyver fra innsiden. 5360740[/snapback] Ofte greit å bruke padding har jeg funnet ut. Hender at ting som er floatet her og der oppfører seg litt rart om det er 30 margins på alle kanter. Sett på padding og trekk paddingen fra width slik som Mikka sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå