ArmenMinAU Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Ja Tenkte over det i hele går, og jeg vet absolutt ikke hva jeg vil bli.. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Du må gå inn på skolers nettsider, og lese om alle fagene, også må du velge noe som virker litt interesant. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) høres definitivt ut som du bør gå maskin på ntnu ja. generelt sett hvis du vil designe noe, om det er mekanisk eller elektrisk så må du ta en mastergrad. naturlig nok finnes det ikke en linje som heter motordesigner, i og med at det ikke finnes så mange av disse. det er derfor du bruker siste delen av studiet på å skrive en masteroppgave, der enten du alene eller med et par andre spesialiserer dere innenfor et eller sært emne, som motordesign, eller kanskje gjerne enda særere enn det. Endret 10. januar 2006 av eucalor Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg kjenner en som er på siste året bilmekaniker nå, han har planer om å dra til England og studere til master i racing engine design, kanskje det er verdt en titt? http://www.brookes.ac.uk/schools/technolog...es/pg_intro.htm Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Dæven, takker for den linken Andlier! Er ferdig Maskin-ingeniør til sommern, og så vidt jeg ser er det et krav for å begynne på Master-kurs der, dette skal sjekkes opp Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Er maskin ingenør det samme som Mechanical Engineer da? Høres mer ut som mekanisk ingeniør...? Men det finnes jo ikke.. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Studiet mitt heter på engesk, "BEng Mechanical Engineering". Så, ja, det er det samme Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg kjenner en som er på siste året bilmekaniker nå, han har planer om å dra til England og studere til master i racing engine design, kanskje det er verdt en titt? http://www.brookes.ac.uk/schools/technolog...es/pg_intro.htm 5435097[/snapback] Som nevnt av Gaarder er dette et postgraduat studiet og da må man ha en undergraduet grad før for å ta det kurset der. Med mindre han har noen superavtale eller er ingeniør fra før av(noe han da mest sansynligvis ikke er hvis det er siste år som lærling/elev på vgs). Er jo selvsagt fullt mulig å ta en bachelor og gå deretter Har man ikke en undergraduate utdannelse fra før av så kan jo dette være at alternativ: http://www.brookes.ac.uk/schools/technolog...t_Eng/index.htm! De fleste engelske skoler vil at man skal ta en "engelsk test". Oxford Brookes var ikke så verst på Mechanical Engineering: http://education.guardian.co.uk/university...index=3&alpha=0 Må vel ta de med en klype salt, men en indikasjon hvertfall... Står mye nyttig på http://www.ucas.com forresten. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Er det mulig og videreutdanne som motormekaniker etter å ha tatt fagbrev som motormekaniker? Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ikke det at jeg har veldig mye erfaringen eller kunnskaper innen dette, men for å ta noe innen Engineering (BEng / MEng) og Science (BSc / MSc) så er det vel et krav såvidt jeg har forstått å ha 3MX og 2FY. Det finnes jo andre veier som å ta forkurs(da tar du den matta og fysikken som er relevant for det kurset) og det finnes kanskje noen y-veier. Saken med y-veien er at de (vanligvis?) er i samme "område" som det man har tatt fagbrevet i. Er garantert noen som har mer peiling på meg enn dette, men bare ga et svar i mellomtiden til noen andre med mer peiling svarer... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Tror jeg skal sette meg et mål der jeg først skal fullføre GK Elektro nå, ta VK1, deretter ta ett år forkurs, så studere til Maskiningeniør. Deretter skal jeg prøve så godt jeg kan å komme inn på Race Engine Design linja på Oxford. Har funnet ut at jeg kan godt gjøre matte og regne hvis målet mitt er å lage en motor. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Synes det er litt rart at det finnes så få steder man kan ta en utdanning innen motor Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Synes det er litt rart at det finnes så få steder man kan ta en utdanning innen motor 5491095[/snapback] Vet ikke hva du legger i design av motor, men forbrenningsmotoren sånn vi kjenner den i dag er en utdøende art på grunn av miljøspørsmål og slike ting. En forbrenningsmotor har veldg liten virkningsgrad, dieselmotorer og for den saks skyld. Dette er både på grunn av konstruksjon og brennverdier til drivstoffet blant annet. Alternative motortyper er vel det som kommersielt sett er i skuddet, dette er jo mest forskningsbasert utvikling, noe som vanskeliggjør undervisninsmulighetene. Prøver ikke å være negativ her altså, bare prøver å beskrive litt realitetene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå