Gå til innhold

Feil mld cedega (installert på gentoo)..

Anbefalte innlegg

For noen månder siden, det vil si 6 (halv år) tok jeg det skrittet at jeg gikk over til linux. Gentoo i mitt tilfelle. Jeg hadde da hørt om Transgaiming's Cedega 5.0 og da var det ikke noe grunn lengre til og ha windows og ikke linux.. Har et par venner av meg som hadde Gentoo å de anbefalte det sterkt så jeg gikk for gentoo.

Når jeg idag Mange månder senere innstalerer cedega-small pack (dette fordi den pakken er den eneste som er støttet av 64 bits prosessor, noe jeg har) får jeg feil mld når jeg skal innstalere et spill med cedega. Feilmld lyder følgende:

staale ~ # mount /dev/cdroms/cdrom0
mount: /dev/cdroms/cdrom0 already mounted or /mnt/cdrom busy
mount: according to mtab, /dev/hda is already mounted on /mnt/cdrom
staale ~ # cd /mnt/cdrom/
staale cdrom # cedega Setup.exe
Traceback (most recent call last):
 File "/usr/lib/transgaming_cedega/Point2Play_gui.py", line 2583, in ?
   config_file_to_use = str("cedega_5.0" +
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'NoneType' objects

takk for svar har plagdes LEEENGE med dette problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er jo en standard python-error dersom du forsøker å printe '"NoneType" objects' som en del av en string. str fikser vel biffen. Uansett er det sikkert rettet opp i en nyere versjon.

Hvorfor viser du oss at du kløner så fælt med montering? Er /dev/hda cdromen? Hvorfor forsøker du å montere den på nytt? :-s

Lenke til kommentar

Feilen er mest sannsynlig rettet opp dersom du legger inn en nyere versjon. Du kan sikkert også fikse på filen på egenhånd om du vil, uten å si det for sikkert kan det hende at en liten forandring på linje 2583 vil løse det hele(konvertere til string(str)).

Lenke til kommentar
Gentoo i mitt tilfelle. Jeg hadde da hørt om Transgaiming's Cedega 5.0 og da var det ikke noe grunn lengre til og ha windows og ikke linux..

5356305[/snapback]

Hum. Litt på siden, men cedega vil aldri erstatte windows når det gjelder støtte til Windows-spill. Spiller du mye og må ha det nyeste og "feteste" er det god grunn til å beholde windows.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...