Gå til innhold

Gigahertzen og bananer

CAT-scan

Anbefalte innlegg

he he, mr_lf du må gjerne spøke med det, for jeg har skrevet det og 12V strømmen, ampær og mye annet galt, helt bevist i denne tråden :)

Akkurat det med selge pc med resultat, syns jeg faktisk var en veldig god ide, men når jeg ser hvordan det annonseres tror jeg ikke det er tilfeldig. Man spiller bevist på folks noe begrensede kunnskap tror jeg. Dette er vel bla litt av grunnen til at Intel kan beholde markedet som de gjør, uavhengig av produktets ytelser og kvalitet.

Prosessor= Pentium, AMD= noe annet, er det Apple kanskje :hmm: , i alle fall noe mye dårligere på bare ca 2Ghz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zuckron   Postet i dag, 21:44

når jeg sier at jeg har 73 gb i og med at jeg er skolens mest datainterreserte tongue.gif De skulle bare visst at jeg har Raptor (og skal snart kjøre 2stk i raid 0 smile.gif)

He he, ja bare så ingen missforstår deg nå Zuckron, og tror du snakker om 73 gram-bananer, så forsto i alle fall jeg nå at du mente 73GigaByte (forøvrig er den vel faktisk 74GB)

Men ja, masse ram, masse skjermram, masse GB harddisk, og masse Ghz prosessor, er jo hva som selger, nettopp fordi dette er begreper alle vet om, men ikke nødvendigvis forstår noe av :)

5368947[/snapback]

Nei den er på 73,4 gb ;)https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14775

Men hva er folk så rare for her da? Er det noe galt i å forkorte Gigabyte til GB? :hmm::(

Lenke til kommentar
Zuckron  Postet i dag, 21:44

når jeg sier at jeg har 73 gb i og med at jeg er skolens mest datainterreserte tongue.gif De skulle bare visst at jeg har Raptor (og skal snart kjøre 2stk i raid 0 smile.gif)

He he, ja bare så ingen missforstår deg nå Zuckron, og tror du snakker om 73 gram-bananer, så forsto i alle fall jeg nå at du mente 73GigaByte (forøvrig er den vel faktisk 74GB)

Men ja, masse ram, masse skjermram, masse GB harddisk, og masse Ghz prosessor, er jo hva som selger, nettopp fordi dette er begreper alle vet om, men ikke nødvendigvis forstår noe av :)

5368947[/snapback]

Nei den er på 73,4 gb ;)https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14775

Men hva er folk så rare for her da? Er det noe galt i å forkorte Gigabyte til GB? :hmm::(

5369603[/snapback]

De er rare fordi du skrev det med små bokstaver.. Og da betyr det noe annet, i beste fall gigabit..

Lenke til kommentar
Ahhh.....  skjønner ;)                Jeg må skjerpe meg              GB GB GB

5369705[/snapback]

Ja det var i grunn bare som et glimrende eksempel på at det i praksis ikke er så veldig stort problem dette her. Det kan jo vanskelig missforståes så lenge det er i en sammenheng. Jeg er i alle fall såpass vant til å omgås mennesker med så totalt forskjellig interesser og faglig sterke/svake sider, at jeg lar meg ikke hisse opp over slikt.

He he, bare for å kverrulere enda mer mens vi er igang er Raptor for å være nøyaktig, og i følge WD Formatted Capacity 74,356 MB :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...