Spr0cket Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 har en pakkeløsning med smc 108Mb (linked) på en pc med winxppronosp2. routeren står på gulvet i stua og pcen med pcikortet står på gulvet på naborommet. får sjelden over 60% "dekning". smc sin systray-app sier at kvaliteten på linken er excellent, men winxp sier at signalstyrken er lav. fra tid til annen får jeg ikke surfet på nettet (ikke kontakt med server), dc-lasting er sjelden over 1kb/s og høy latency i nettspill. så jeg lurer på; hvorfor i svarte sier smc at linken er god når winxp sier noe annet hvorfor får jeg ikke bedre dekning? avstanden i luftlinje er vel max 10m. for øvrig er nettet kryptert, 64bits wep, det er lite trolig at det er andre som kjører trådløst nett på samme kanal innenfor 50m. hva kan være tingen her? ender jo opp med å ha den jævla kabelen over stuegulvet likevel, en feature med skrekkelig lav waf.. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg hadde samme problem, jeg fjernet WEP-krypteringen og satte på MAC-filtrering istedenfor. Vet ikke om det er løsningen i ditt tilfelle, men er verdt et forsøk. Det kan være mange feilkilder i slike tilfeller. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Betongvegger, varmekabler, støy fra trådløst TV-overføring osv. I noen tilfeller bare virker det ikke uansett hva man prøver av utstyr og feilsøking. En homelink som du bruker i sikkkontakten kan ofte være mye bedre i slike problemtilfeller. Endret 30. desember 2005 av agvg Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 brannmur og varmekabler er present. ellers er det ingenting som går på 2,4GHz. jeg tok vekk det som var av bluetooth. blir litt fortvila når det er så steike umulig å få det til. skal teste det med å bytte wep med macfiltrering, men jeg veit ikke helt hva sistnevnte er. dette kan man vel google seg til. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Prøvd å sette routeren litt høyere opp? Er ikke av ingen grunn til at radiotårn oftest står på høyeste punkt i en by... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 det er forsøkt. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Dårlige drivere? Dårlig antenne på kortet? Kan det være mulig at det er for nærme? Jeg vet ikke hva som faktisk var feilen hos meg, men jeg hadde trådløs ruter i samme rom som maskinen når jeg testet utstyret for første gang. Da var signalet ustabilt og ca 60% styrke. Men når jeg flyttet ruteren opp på loftet, 2 etager og 4 vegger unna er signalet 65 til 80%, men viktigst av alt er at det er dønn stabilt. Forresten: dersom det går kan du sette utstyret til 54mbps i stedet for 108 og se om det hjelper. Endret 31. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg har Dlink og når jeg fikk den hadde jeg lav i signal styrke når jeg hadde routeren i 2 og Pcen i 3 etasje.Så tok jeg en Firmware oppgradering. Har routeren i første og Pcen i 3 etasje har "Veldig bra" i signal styrke. Så jeg vil tro at en firmware oppgradering vil hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå