anarchima Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hrmph...Her er et problem som jeg ikke klarer å løse (og ja, jeg har RTFM). Har også spurt på diverse IRC-kanaler og søkt i Google, så nå vurderer jeg bare å gi opp! Uansett...Problemet er at X ikke vil starte etter en "clean" installering av Slackware 8.1. Etter å ha prøvd startx et par ganger og en uresponsiv skjerm (reset knappen!) prøvde jeg å kjøre konfigurerings programmet som følger med xfree86. Der svarte jeg på alle spørsmålene riktig (fikk xfree86 til å kjøre "nv" driveren til nvidia grafikk-kort). Når jeg da prøver å kjøre X opp igjen for jeg samme problem. Er det noen eksperter der ute som kan hjelpe/har konfigurerings-filer som de har fått til å virke? Takker! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hva slags konfigurerings program har du brukt? Prøv '# XFree86 -configure', den skal lage en fungerende XF86Config.new i mappen du står i, kopier den over den gamle filen din, så har du noe å jobbe med (Den setter inn alle moduler/drivere du trenger, men du må forandre en del i monitor og inputdevice seksjonen selv). Den setter ikke alltid opp fontpath riktig, men den skulle fungere likevel. (kan hende noen fonter ikke blir rendret riktig, men å få den opp har vel prioritet.)) [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-09-07 17:23 ] Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Det har jeg gjort men den henger seg...Av og til gir den meg en error også: (EE)Screens found but none have a usable configuration Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 du må laste ned drivere ;D http://www.nvidia.com tenker du har Asus a7n266-vm http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_nf...nforce_1.0-0241 og last ned: Kernel Tar File tar -zvxf "nvidia*****.tgz.gz" dette er for audio/lan cd nvidia****.tgz.gz make && make install pico /etc/rc.d/rc.modules så legger du til: /sbin/modprobe nvnet /sbin/modprobe nv_???? (husker ikke hva modules til lydkortet heter) http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_di...isplay_1.0-2960 last ned: GLX Tar File Kernel Tar File tar zvxf kernel****.tar.gz cd kernel.****** make && make install tar zvxf glx*****.tar.gz cd glx****.tar.gz make && make install vess alt får greit skal drivere for audio/lan/lyd/gpu være på plass kjør så /usr/X11/bin/xf86cfg og lag deg en XF86Config pico /etc/X11/XF86Config og bytt ut "nv" med "nvidia" i driver saken ... da skal X starte Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Hehehe, hadde installert driverene til nettverks kortet og lydkortet, og siden denne var kalt Unified Driver Package trodde jeg det var alt som var nødvendig. Dette tror jeg komer til å løse probleme, takker så mye! Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Kom nettopp en ny versjon av av xfree 4.2.1. Denne inneholder en bugfix rettet nettopp mot nforce brukere. Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Det fungerte kjempe bra (skriver dette fra mozilla i slack 8.1!)..Naa maa jeg bare faa satt opp norsk tastatur, lyd og 24-bit, men det fixer jeg selv. Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå