Beatnut Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Jeg mener å huske at det var en tråd her om muligheten til å boote Linux og windows på samme maskin, men på hver sin harddisk, samtidig. Og deretter kunne bytte mellom disse to uten å måtte logge ut av og slå av det ene OS'et for å boote det andre. Har søkt litt rundt, men har ikke greid å finne det igjen. Så mitt spørsmål er om det finnes noen her som vet om det går an å bytte mellom to OS uten å boote om? Som om jeg skulle hatt to maskiner og en KVM-switch. Og hvis ja, hvordan? Og om det eventuelt tar vekk mye av av ressursene å ha ett OS i "dvale" i bakgrunnen? Endret 4. januar 2006 av Beatnut Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Litt avhengig av hva du skal bruke det til, så kan jo VMWare være en über mulighet .. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Zethyr skrev: Litt avhengig av hva du skal bruke det til, så kan jo VMWare være en über mulighet .. 5355627[/snapback] Ja, jeg har tenkt tanken på det, men jeg så for meg mere det å kunne kjøre OS'ene med full CPU-utbyttelse som mulig. Og med VMware er det jo noen begrensninger mtp at det er en virtuell maskin. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Da snakker vi vel virtualisering, eller er jeg helt på jordet nå? Det jobbes jo med det... Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 kvm svitsjer er jo for å koble flere maskin til samme tastatur/mus/skjerm, og om du ønsker å bruke en slik løsning for å "veksle" mellom 2 hdd, hvor en av de har GNU/Linux og den andre har MS Windows, så tror jeg du kan få det litt vanskelig for jeg har lurt på dette en stund selv, og har ikke funnet noen løsning. Eneste jeg kan tenke meg er at du har et SVÆRT kabinett og 2 hovedkort, 2 cpu, 2 av alt og en kvm svitjs inni dær, som da gir deg 2 maskiner, men på en måte det du ønsker. Ang. virtualisering så kommer det vel etterhvert som meastp nevner. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Ja... Det var vel hva jeg var redd for. Var sikker på at jeg hadde sett en tråd ang. temaet her men... På det ene OS'et (Suse 10.0) kan jeg logge inn med XEN virtualiserings-støtte. Er dette det er snakk om (ref maestp sitt innlegg her)? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hvis du har IDE disker i maskinen, kan Romtec TRIOS II IDE Switchbox være en mulig løsning. systemcooling.com - Romtec TRIOS II IDE Switchbox Lenke til kommentar
genstian Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Arcus skrev: Hvis du har IDE disker i maskinen, kan Romtec TRIOS II IDE Switchbox være en mulig løsning. systemcooling.com - Romtec TRIOS II IDE Switchbox 5383379[/snapback] Virket ok, kanskje jeg skal ha en/to sånn for svitj mellom Linux, BSD og Solaris Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Noen som har erfaring med bruk av slik switchbox? Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Sitat Note: The TRIOS is not designed to allow hot-selecting drives. The computer must be completely shutdown (not just rebooted) to make a new drive selection. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 phatsam skrev: Sitat Note: The TRIOS is not designed to allow hot-selecting drives. The computer must be completely shutdown (not just rebooted) to make a new drive selection. 5383778[/snapback] My bad.. Misstolket denne : Sitat Why Switch? Just Add. Want to switch to the latest operating system and keep your old or current O/S still running? But not sure it will work for you? No problem. Just add new operating system into your new Hard Drive and you have a new computer. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Hmmm... Interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå