Maztermin Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 relativt, de fleste disker har step-motorer siden de er mer paalitelige enn konvensjonelle motorer naar det gjelder stabilt turtall. det trengs en del kraft for aa spinne opp en disk til 7200/10000 RPM paa 1-2 sekunder... (forlat for utelating av norske tegn. ikke lett aa finne en maskin med norsk layout paa en meksikansk nettcafe..) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Rett og slett helt genialt, Jørgen. Dette inspirerer meg til å finne på noe med en av de gamle diskene jeg har liggende. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Artig påfunn! Det er kanskje litt sent å nevne at disse Deathstar-diskene kan vekkes til live igjen...? Sjekk denne posten Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvorfor ikke prøve å slipe kniver på den? -plansliping var jo også nevnt her. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Tror dere at gamle disker fra Seagate(1 - 4GB) vil duge til noe? (Jeg har flere liggende) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Dargar: Den går fort rundt, men tåler ikke særlig motstand. Efikkan: det er bare å prøve Endret 1. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Tror dere at gamle disker fra Seagate(1 - 4GB) vil duge til noe? (Jeg har flere liggende) 5364133[/snapback] Selvsagt! Jeg skal lage blender av en gammel 8 GB-disk jeg har liggende. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hadde en sånn en gang ja. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hva med å ta ut motoren og feste en vifte (uten motor) på? Delta har jo pinglete 4000 RPM, mens en disk vil ha ville 7200 RPM. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvis du hadde festet en vife på hadde den nok ikke gått i 7200RPM, på grunn av motstanden. Har klart å få en 60mm Delta opp i 8000RPM uten luftmotstand. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det er nok ikke meg som flyr der nei... Har nok problemer med standard motoren i flyet enda :S Lenke til kommentar
johan.forsvoll Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hm. Ikke for å være voksen, men jeg hadde en "ulykke" da jeg opererte min forrige disk (lenge før jeg så denne artikkelen på hw). Det som skjedde var at en av platene eksploderte! På nye disker er disse laget av glass (eller noe som ligner?), og platen ble totalt pulverisert. Det var egentlig ganske stilig, men jeg var innendørs og hadde ikke briller på meg... og jeg er bare glad for at jeg ikke er blind i dag. Jeg fikk et kutt i armen som blødde ganske bra. Konklusjon: Ha det gøy med gamle disker, men pass på øynene... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Legg den under ett plexiglass bur før du spinner opp.. Men de som har limt på pussepapir opplever neppe det, siden den forsterker det. Endret 5. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Selv hadde jeg en "nesten ulykke" under testing. Jeg tenkte ikke på å lime sandpapiret først, noe som resulterte at det summet rett forbi kinnet mitt i en utrolig fart. Hadde den tryffet øyet vet jeg ikke hva, så pass på alle sammen. Etter dette la jeg en gjennomsiktig isboks over harddisken, helt til jeg frem kamera. Enkel og billig løsning Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 hmm det ga en ny idee. En mini-frisbee launcher som står lent 45-60 grader fra bakken og spinner dem opp til de tar av? bara ha et pålimt lag under så den ikke knuser. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hørtes vondt ut. Har en 700MB maxtor her som skal få gjennomgå. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha så genialt. dette må prøves! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tidenes råeste snurrebass, anyone? Krever nok litt dreieskillz, men dog... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå