Penol Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Dette problemet har oppstått de siste 2 månedene,og bare ved filer anskaffet ved hjelp av torrents (lovlige sådan). Hver gang jeg skal åpne/kopiere eller gjøre noe annet med filen(e), kommer en sånn advarsel om at : Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. Maskinen henger seg et par sekunder før ting fungerer igjen. Jeg bruker XP og har oppdatert maskin (Win update) hele tiden. Jeg får lest av filen, men er litt irritert over at jeg må åpne en ny explorer hver gang jeg åpner/kopierer/flytter en fil. Noen tips? Endret 2. januar 2006 av Penol Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Du mangler såkalt codec til windows mediaplayer? Jeg har hatt samme problemet og det løste seg når jeg la inn codec støtte for de forskjellige formatene Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 hvor kan det lastes ned codec og hvilke trenger eg? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det har vi en egen kategori for her på forumet Programvare -> Codec Lenke til kommentar
Penol Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg bruker ikke Windows Media Player, jeg bruker VLC. Dette problemet kommer uavhengig av hvilken media-avspiller jeg bruker. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Problemet skylles at windows ikke har støtte for film typen. Altså explorer... VLC hjelper deg i å spille av filmen, men explorer bruker ikke vlc når det skal vise filene dine... Lenke til kommentar
Penol Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Film typen er jo .avi som har vært i bruk lenge. Det er/har ikke vært problemer med mine eldre .avi filer (de som ikke har blitt lastet ned via torrents). Er det en patch eller lignende jeg kan legge inn for å bli kvitt problemet? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Tror du bare trenger en AVI patch, har noe med windows sin preview å gjøre. Lenke til kommentar
Penol Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Tror du bare trenger en AVI patch, har noe med windows sin preview å gjøre. 5381224[/snapback] Kan du gi meg en link? Problemet har forresten avtatt endel nå, mulig det har kommet oppdateringer via Windows update. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Dette hindrer at Windows XP søker i AVI-filer. Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn: regedit Finn frem til/søk etter følgende nøkkel: HKEY_CLASSES_ROOT/SystemFileAssociations/.avishellex/ PropertyHandler Slett denne nøkkelen: Default REG_SZ {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} Endret 10. januar 2006 av TCi Lenke til kommentar
Penol Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Dette hindrer at Windows XP søker i AVI-filer. Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn: regedit Finn frem til/søk etter følgende nøkkel: HKEY_CLASSES_ROOT/SystemFileAssociations/.avishellex/ PropertyHandler Slett denne nøkkelen: Default REG_SZ {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} 5415389[/snapback] Tusen takk! Skal prøve når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå