Andersgh Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Noen som vet om det finnes et tv kort som støtter signal direkte fra parabolen, slik at man kan slippe decoderen ? -Anders- Endret 29. desember 2005 av Andersgh Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Noen som vet om det finnes et tv kort som støtter signal direkte fra parabolen, slik at man kan slippe decoderen ? -Anders- 5355418[/snapback] Det finnes, og det heter DVB-S Skal du dog ta inn CanalDigital eller Viasat trenger du et DVB-S kort med CI også må du kjøpe en CAM til det respektive leverandørsystemet. Du ender vel på priser fra 2000,- og oppover for et slikt system. Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Takk for hjelpen. Har du noen tips til leverandør av slikt? -Anders- Noen som vet om det finnes et tv kort som støtter signal direkte fra parabolen, slik at man kan slippe decoderen ? -Anders- 5355418[/snapback] Det finnes, og det heter DVB-S Skal du dog ta inn CanalDigital eller Viasat trenger du et DVB-S kort med CI også må du kjøpe en CAM til det respektive leverandørsystemet. Du ender vel på priser fra 2000,- og oppover for et slikt system. 5355467[/snapback] Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Komplett har noen slike kort, ser det ut som: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10419 Uten at jeg kan noe om "parabol-greier" lurer jeg på om ikke dette er noe sånt som du trenger: Hauppauge! WinTV-NEXUS-S-PCI og Hauppauge! Win-TV-Common-Interface, CAM-slot for satelitt (Men jeg aner ikke hvordan det vil fungere, og billig ble det heller ikke. Jeg ble bare litt nysjerrig på hva en "CAM" var for noe, og fant den Hauppauge-saken og fant så et kort under tilbehør ) Mvh Vegard Lenke til kommentar
dopus Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 mange kort har støtte for softcams. så det er ikke sikkert du trenger å kjøpe egen cam til dem. mulig jeg tar feil, har ikke erfaring med pckort for satelitt. Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 mange kort har støtte for softcams. så det er ikke sikkert du trenger å kjøpe egen cam til dem. mulig jeg tar feil, har ikke erfaring med pckort for satelitt. 5358149[/snapback] Fint om noen som har erfaringe med slikt kan gi noen tips. Er det bedre å la media pc'n styre dekoderen, en å ta signalene rett inn i pc'n -Anders- Lenke til kommentar
ice69 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Som nevnt over er Hauppauge! WinTV-NEXUS-S-PCI og Hauppauge! Win-TV-Common-Interface, CAM-slot for satelitt en parobol tuner i pci utgave Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Er det noe å "vinne" på et slikt oppsett kontra å bruke et vanlig tv kort? Tenker da på å ta signalet igjennom dekoderen jeg har fra før, og bruke en ir sender til å veksle mellom kanalene. mvh Anders Som nevnt over er Hauppauge! WinTV-NEXUS-S-PCI ogHauppauge! Win-TV-Common-Interface, CAM-slot for satelitt en parobol tuner i pci utgave 5378205[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå