Henrik_o Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei. Sliter med at datamaskinen min i dag plutselig velger å slå seg av helt tilfeldig under oppstart. Kommer aldri inn i BIOS-setup, og kommer ikke forbi det punktet hvor maskinen skulle bootet operativsystemet. Har sjekket om kjøleren er løs, men det var ikke det som var problemet. Det kommer også en svak hylende lyd fra maskinen. Noen med tidligere erfaringer? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har du gjort noen nylige endringer i systemet ditt? Med at du har lagt til ny HW, eller innstalert nye programmer? Prøv å resett BIOS ved å flytte på "jumperen" Lenke til kommentar
Henrik_o Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Har ikke gjort noenting. Har prøvd å resette BIOS også uten hell. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det kommer også en svak hylende lyd fra maskinen. 5355383[/snapback] Svak passer godt sammen med hyling syns du eller? Neida, men hvor kommer denne lyden fra, er det den innebygde høytaleren i PC'en? Isåfall, er lyden konstant? Lenke til kommentar
Henrik_o Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Lyden kommer litt etter at jeg har skrudd på maskinen, og varer helt til maskinen slår seg av. har ikke klart å lokalisere hvor lyden kommer fra. Endret 29. desember 2005 av Henrik_o Lenke til kommentar
Henrik_o Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Lyden kommer ikke fra fronthøytalerene. Har tatt fra delene og satt det sammen igjen, men det samme skjer igjen. Begynner å bli en smule irritert nå :/ Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Lyden kommer ikke fra fronthøytalerene.Har tatt fra delene og satt det sammen igjen, men det samme skjer igjen. Begynner å bli en smule irritert nå :/ 5359069[/snapback] Jeg også hadde en lignende lyd fra "nødhøytaleren" i kabinettet mitt, dette var i forbindelse med at jeg klokket litt for høyt, og at PSU en min ikke klarte jobben. Kan det hende du har for svak PSU? Lenke til kommentar
Henrik_o Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Kan prøve å bytte PSU, men maskinen har kjørt fint i snart ett og et halvt år nå, og jeg har heller ikke overklokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå