Betenkt Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Hei! Jeg er en nykommer i VB og jeg trrenger en del guider for å skjønne språket og programmet! Har Microsoft Visual Basic 6.0 Enterprise Edition! Har brukt denne men det var mest hele koder, men jeg trenger enkelt kommandoer så jeg kan sette sammen selv! Håper på svar! *Venter i spenning* Edit: Mener du hva slags kommandoer? ALLE slags! Men det er en kommando jeg virkelig trenger! Har lagd et loginskjema og når det er riktig passord skal man bli ført videre i programmet, ossen får jeg til det! Har prøvd Shell..... men den funka ikke! Forslag? Det er mest det jeg trenger! Også når man klikker på en knapp, eks. om programet, så kommer det opp en ramme jeg har lagd! Ellers trenger jeg jeg alle mulige slags kommandoer OG hele koder! Tar i mot med åpne armer;) Endret 30. desember 2005 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg er sikker på at du kommer til å få raskere og flere svar om du spør om noe mer spesifikt . Jeg for min del hadde tenkt å skrive noen kommandoer til deg, men da jeg satte meg ned for å skrive kom jeg ikke på noe. Så spør litt mer bestemt, så skal du få svar! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Å lære seg en lang liste med kommandoer er absolutt ikke første steget du bør ta. Lær deg heller syntaks, hvordan språket og koding i det fungere. Det er liksom ikke en egen kommando for login-skjema, MakeLoginScreen(), sånt bygger man opp av andre, mindre ting. Edit: Basic forståelse om hvordan man skal kode ting, fremgangsmåten, er også viktig. Endret 17. februar 2006 av Jonas Lenke til kommentar
ostehovel Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Tror jeg har fårstått hva du mener: Unzip denne filen og start prosjektet og trykk på Run så ser du... (Mirror: UploadNow) passordting.zip Endret 30. desember 2005 av ostehovel Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 JA! DET var en fin kode, men jeg skjønner ik ossen man sender brukeren til neste skjermbilde! At når man klikker på den knappen skal den formen komme opp, eller at når passordet er riktig kommer man videre til DEN formen! Foresten: KAN DERE PLZZZ LINKE NOEN GUIDER? VET da at det ikke er en egen kommando for login-skema men jeg ønsker div. kommandoer så jeg kan selv sette dem sammen! Eks MsgBox ....! MEN GIDER; DERE!! TAKK! Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Msgbox "Melding", msgboxtype (vbokonly, vbyesno, vbyesnocancel er vel de vanligste),"tittel" Det er mer bak tittelen, men det trenger du ikke bry deg om i de tidligste fasene. Ellers så anbefaler jeg at du leser den tutorialen du linket til i ditt første innlegg en gang til, for etter min mening inneholder den det meste en nybegynner (nå vet ikke jeg hvor avansert du er) trenger. Endret 30. desember 2005 av Degeim Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Dim 'formnavnet' As 'formnavnet' formnavnet.Show() Slik gjøres det i VB.NET. Jeg aner ikke hvordan det er i 6.0. Et lite tips, dropp 6.0, det er foreldet. Last heller ned VisualBasic.NET 2005 Express Edition, det er gratis og virker like bra som VisualStudio. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ja, dersom du ikke allerede har satt deg inn i VB 6.0, så er det en ide å lære seg VB .NET i stedet, siden Microsoft ikke lengre vil støtte VB 6.0. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg skal laste ned! Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Private Sub cmdOK_Click() 'check for correct password If txtPassword = "meg" Then 'place code to here to pass the 'success to the calling sub 'setting a global var is the easies frmBrowser.Show() LoginSucceeded = True Me.Hide Else MsgBox "Invalid Password, try again!", , "Login" txtPassword.SetFocus SendKeys "{Home}+{End}" End If End Sub Sånn? *river av den siste dusken med hår* Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg skal laste ned! 5360887[/snapback] Er VB 6.0 Enterprise gratis? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Han mente nok VB2005.NET express Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Han mente nok VB2005.NET express 5616551[/snapback] Vi får satse på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå