Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny i VB 6.0 Eterprise Edition!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en nykommer i VB og jeg trrenger en del guider for å skjønne språket og programmet!

Har Microsoft Visual Basic 6.0 Enterprise Edition!

Har brukt denne men det var mest hele koder, men jeg trenger enkelt kommandoer så jeg kan sette sammen selv!

Håper på svar!

*Venter i spenning* ;):whistle:

Edit: Mener du hva slags kommandoer? ALLE slags! Men det er en kommando jeg virkelig trenger! Har lagd et loginskjema og når det er riktig passord skal man bli ført videre i programmet, ossen får jeg til det! Har prøvd Shell..... men den funka ikke! Forslag?

Det er mest det jeg trenger! Også når man klikker på en knapp, eks. om programet, så kommer det opp en ramme jeg har lagd! Ellers trenger jeg jeg alle mulige slags kommandoer OG hele koder! Tar i mot med åpne armer;)

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at du kommer til å få raskere og flere svar om du spør om noe mer spesifikt ;) . Jeg for min del hadde tenkt å skrive noen kommandoer til deg, men da jeg satte meg ned for å skrive kom jeg ikke på noe.

Så spør litt mer bestemt, så skal du få svar!

Lenke til kommentar

Å lære seg en lang liste med kommandoer er absolutt ikke første steget du bør ta. Lær deg heller syntaks, hvordan språket og koding i det fungere. Det er liksom ikke en egen kommando for login-skjema, MakeLoginScreen(), sånt bygger man opp av andre, mindre ting.

Edit: Basic forståelse om hvordan man skal kode ting, fremgangsmåten, er også viktig.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

JA! DET var en fin kode, men jeg skjønner ik ossen man sender brukeren til neste skjermbilde! At når man klikker på den knappen skal den formen komme opp, eller at når passordet er riktig kommer man videre til DEN formen!

Foresten: KAN DERE PLZZZ LINKE NOEN GUIDER?

VET da at det ikke er en egen kommando for login-skema men jeg ønsker div. kommandoer så jeg kan selv sette dem sammen! Eks MsgBox ....!

MEN GIDER; DERE!!

TAKK!

Lenke til kommentar

Msgbox "Melding", msgboxtype (vbokonly, vbyesno, vbyesnocancel er vel de vanligste),"tittel"

Det er mer bak tittelen, men det trenger du ikke bry deg om i de tidligste fasene.

Ellers så anbefaler jeg at du leser den tutorialen du linket til i ditt første innlegg en gang til, for etter min mening inneholder den det meste en nybegynner (nå vet ikke jeg hvor avansert du er) trenger.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Dim 'formnavnet' As 'formnavnet'

formnavnet.Show()

Slik gjøres det i VB.NET. Jeg aner ikke hvordan det er i 6.0.

Et lite tips, dropp 6.0, det er foreldet. Last heller ned VisualBasic.NET 2005 Express Edition, det er gratis og virker like bra som VisualStudio.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Private Sub cmdOK_Click()
   'check for correct password
   If txtPassword = "meg" Then
       'place code to here to pass the
       'success to the calling sub
       'setting a global var is the easies
       frmBrowser.Show()
       LoginSucceeded = True
       Me.Hide
   Else
       MsgBox "Invalid Password, try again!", , "Login"
       txtPassword.SetFocus
       SendKeys "{Home}+{End}"
   End If
End Sub

Sånn?

*river av den siste dusken med hår*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...