jhking Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) hallois! har en del filmer på pcen og har dermed lyst og brenne de ut på dvd plate å se dem på dvd spilleren i stova. Noen som vet hvilket program/utstyr som trengs for og gjøre det? //jhking\\ Endret 7. januar 2006 av jhking Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 hallois! har en del filmer på pcen og har dermed lyst og brenne de ut på dvd plate å se dem på dvd spilleren i stova. Noen som vet hvilket program/utstyr som trengs for og gjøre det? //jhking\\ 5355001[/snapback] Eneste jeg bruker er Nero Vision og min dvd brenner i alle fall ^^ Burde vel funke for deg. PS. Hver film tar vel 3-4 timer, dette pga nero vision gjør om på kodeken (eller formatet eller whatever) på filmen, før han brenner den. Lenke til kommentar
jhking Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 ok! skal prøve det. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvilket format er filmene dine i? Til slike private småprosjekter bruker jeg ULEAD DVD Moviefactory. Det funker utmerket og du kan lage meny etc. Jeg bruker versjon 2 for den er utrolig kjapp og så har jeg lisens. Men tror du kan laste ned en trail her. bmp Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) TOTAL REDIGERT INNLEGGET. Kommer med et enda dummere spørsmål i stedet... Kan jeg brenne DVDfilm på en CD.? Har flere kortfilmer som jeg har redigert, men totalt så tar de 600mb i DVD format.. Vet jeg kan brenne i SVCD, men er ikke det lavere kvalitet.? ( dette er jo mest et teoretisk spørsmål, da DVDR plater koster det samme som CDR.... ) Endret 30. desember 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
BMP Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Du kan ikke brenne DVD på cd for DVDbrenningen er mye tettere og går vanvittig mye kjappere. Dvs. disken spinner rundt fortere. SVCD er dårligere format men det kommer an på hvilket format du konverterer filmene til. Jeg ville uansett gått for ULEAD for her kan du lage menyer som gjør at du kan velge og vrake i filmer på platen. Du kan også legge til kapittel inni hver film. Du kan bruke dine egene bilder og musikk i menyen og så er den utrolig enkel. Skal du ha noe mer proffere så bruk Adobe Encore, men den koster mye. Lenke til kommentar
jhking Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) har WinAVIVideoConverter og når jeg er ferdig formatet. er det eit "merke" i midten. (se bilde) noen som hvet hva som må til. (ikkje aktuellt å betale) //jhking\\ ikke jeg som er formatert , men filmene Endret 7. januar 2006 av jhking Lenke til kommentar
jhking Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 dårlig bilde da. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 noen som hvet hva som må til. (ikkje aktuellt å betale) Uten å betale? Her er det vel snakk om lisens for å fjerne merket. Lisensen må man betale for. Hvis du ikke vil betale må du finne deg et annet program som er gratis. Lenke til kommentar
ZtilongZ Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Står veldig godt forklart på bildet hvordan du skal få det bort Lenke til kommentar
laknes7 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) hallois! har en del filmer på pcen og har dermed lyst og brenne de ut på dvd plate å se dem på dvd spilleren i stova. Noen som vet hvilket program/utstyr som trengs for og gjøre det? //jhking\\ Hei! jeg ble ganske overasket når jeg fant ut hvor enkelt det egentlig er å brenne bra dvd`er som du kan spille av på hvilken som helst dvd spiller;) det jeg gjør nå er: 1. last ned en film fra piratebay eller lignende, pass på at filmen du laster ned er i ISO format disse filmene har ca. en størrelse på 4,3 gib. 2. last ned CdBurnerXp ( søk i google så finner du det) hent ISO filen du har lastet ned i utorrent, bitlord eller hva du enn bruker. du kan også bare trekke ISO filen over i CdBurnerXp. 3. pass på at du har en DVD brenne plate liggende. jeg bruker 4,7 gib plater 4. brenn filmen over på platen med CdBurnerXp og kos deg med en fix ferdig DVD film som du kan kose deg med på de fleste DVD spillere. dette funker i hvertfall for meg;) håper det funker for deg og=) Endret 30. mars 2009 av laknes7 Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Et av mine favorittprogrammer er vel ConvertXtoDVD. Det koster, men til gjengjeld har det alltid funket, og aldri fått noen errors. Til og med HD-filmer i h264 i en MKV-kontainer ble gjort om til DVD uten problemer. Ellers har du jo alltid FAVC, DVD Flick og AVStoDVD. Disse er da gratisprogrammer, men skal fungere ypperlig (og enkelt) til å konverte filmer om til DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå