Gå til innhold

*LØST* Noe gikk galt under formatering

reds

Anbefalte innlegg

Heisann!

I dag satte jeg inn min XP Pro cd uviten om tullballet som fulgte. Jeg startet opp formateringen, og det gikk greit helt til da den hadde boota på nytt for å starte selve innstallasjonen. Da kom det opp:

"Trenger -filnavn på mitt ISDN modem-. Velg plassering for filen under:

Under er det en browser bar og to knapper. "OK" og "Avbryt"

Jeg trykker "Avbryt" siden jeg ikke skal bruke dette modemet mer. Da spretter det opp et nytt vindu, helt likt, bare at filnavnet har endret seg. Trykker på ny avbryt, og samme vindu kommer opp 3-5 ganger.

Når jeg har trykka avbryt på det siste vinduet, får jeg beskjed om at maskinen har begynt dumping av fysisk minne, og at problemet ble forårsaket av filen VOBID.SYS.

Under der igjen står det: DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS

Så må jeg reboote, og samme skjer igjen når den starter innstallasjonsprogrammet på nytt - fanget i en evig runddans.

Slik jeg forstår det, er det nødvendig med den cd'n med driverne til modemet. Stemmer dette? Og hvordan kan jeg få orden på det at driveren avslutter som jeg nevnte ovenfor?

Det som virkelig er teit, er at cd'n ligger hos pappa som er 2 timer i bil unna.

EDit: Leif leker seg.

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det har jeg. Men er det ikke noen mulighet for å "nullstille" harddisken slik at den blir helt tømt slik den var da den kom fra fabrikken? Den fortsetter jo bare sin evige runddans slik den står nå. Får jo ikke brukt den.

Mvh. Marius E

Lenke til kommentar

Jeg satte inn cd'n og trykket "Oppgrader til Windows XP", slik man skal, så det er full formatering.

Jeg vet i allefall ikke hvorfor maskinen tenger driverne til modemet, for de er avinnstallert, og modemet ligger 2 timer unna.

BTW: Pappa har sendt cd'n hit i dag, jeg skal også prøve å laste ned driverne. Noen forslag til søkesider for drivere?

Mvh. Marius E

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor den kommer opp med en melding ang. ISDN -modem, ettersom du har formatert partisjonen, og det ikke er tilkoblet noe ISDN-modem?

Kommer denne meldingen opp før selve installasjonen av XP begynner?

Men er det ikke noen mulighet for å "nullstille" harddisken slik at den blir helt tømt slik den var da den kom fra fabrikken?
Den blir forsovet tømt når du formaterer den ved hjelp av XP CDen, dette forutsetter at du setter CD-rom som første oppstarts-enhet, og starter opp XP installasjonen under oppstart av PC.

Har en mistanke om at du har startet XP installasjonen fra windows, og ikke formatert harddisken...

EDIT: Ja, der har vi feilen! Du har ikke formatert harddisken din, og Windows XP kan ikke finne driveren du hadde installert på det forrige operativsystemet ditt, evt. at driveren du hadde var til et annet operativsystem.

Det du kan gjøre er å starte XP CDen under oppstart av PCen som jeg nevnte ovenfor, for så å formatere harddisken, og begynne installasjonen på nytt.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Les første post; modemet skal ikke brukes, og står ikke tilkoblet.

Nå sa du bare "Jeg trykker "Avbryt" siden jeg ikke skal bruke dette modemet mer" i første posten. Siden Windows finner ISDN-modemet ditt ved installasjon har du nok et ISDN-kort i maskinen. Ta det ut. Når du starter med formattering overlever ingen ting på den formaterte partisjonen - heller ikke info om ISDN-modem.

Lenke til kommentar
Les første post; modemet skal ikke brukes, og står ikke tilkoblet.

Nå sa du bare "Jeg trykker "Avbryt" siden jeg ikke skal bruke dette modemet mer" i første posten. Siden Windows finner ISDN-modemet ditt ved installasjon har du nok et ISDN-kort i maskinen. Ta det ut. Når du starter med formattering overlever ingen ting på den formaterte partisjonen - heller ikke info om ISDN-modem.

5356859[/snapback]

Modemet er et USB-modem, og er ikke tilkoblet.... :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, det er forsåvidt greit, men maskinen bare gjenopptar innstallasjonen når den starter opp, har ingen mulighet til å komme meg inn i windows. Kommer bare inn i bios og startup options.

Mvh. Marius E

5356862[/snapback]

Startup options er stikkordet her, du må velge at PCen skal lete etter oppstartsfiler fra CD-rom. Dette gjør du ved å velge CD-rom som 'First boot device' i BIOS.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Joa, det skjønner jeg.

5356871[/snapback]

Da er det vel ikke noe problem? :)

Dersom du gjør dette, så vil den starte ifra XP CDen, hvor du vil få valget å formatere harddisken, etter at den er ferdig med å laste inn filer.

Dersom du kun kommer tilbake der du har vært, der den forsøker å fortsette installasjonen, så kan det hende at XP CDen din ikke er 'bootable', da må du isåfall få tak i en CD som er det.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...