Gå til innhold

OC av Opteron144, hvilket minne?

Azton

Anbefalte innlegg

Har fått en Opteron i hus, men blir holdt tilbake av minnet mitt. Jeg skal ha 2GB nytt minne. I den anledning har jeg et par spm:

- Skal jeg gå for høyere hastigheter (PC4000) med litt slakkere timings, eller stock hastighet (PC3200) med strammere timings?

- Liker Opteron (og kanskje CPU generelt) stramme timings?

Vil helst ha 2x1GB, slik jeg kan kjøre 1T.

- Azton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På 2Gb sett har jeg ikke sett mange som kjører 2-2-2-x til benching, så regner med det er bedre å sette opp hastigheten og ha litt slappere timings. (Er vel fordi det ikke finnes 1gb brikker bygd på BH-5/-UTT (unntatt Mushkin Blueline?)).

Gskill HZ (UCCC) er brukbare brikker tror jeg..

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha deg Mushkin,så kan du kjøpe det hos PC-Memory-Upgrade.

Jeg kjøpte mine Mushkin Blue-Line der. De kostet litt over 2000 kr innkludert frakt og jeg fikk de levert på døra av DHL etter 5 dager.

2Gb Mushkin Redline XP4000 eXtreme Performance har jeg lest mye bra om,men de er dyre. De vil koste deg litt over 3000 kr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

ocz brikkene er ikke bra til overklokking, jeg har testet det selv. Klarer ikke å kjøre 236mhz usansett hva slags timings jeg setter i bios.

Edit: Jeg ville ha gått for pc4000 rambrikker. Skrue har crucial ballitixs pc4000 og han kjører fint 285mhz på dem.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
ocz brikkene er ikke bra til overklokking, jeg har testet det selv. Klarer ikke å kjøre 236mhz usansett hva slags timings jeg setter i bios.

Edit: Jeg ville ha gått for pc4000 rambrikker. Skrue har crucial ballitixs pc4000 og han kjører fint 285mhz på dem.

5362310[/snapback]

Kan det være at du har fått dårlige brikker? OCZ av dette kalibret bruker da ikke skuffe..

Men Crucial brikkene som en del har er bra ja..

Lenke til kommentar

Hmm, gidd å si det nå da :(

Hehe, nei får lese litt da.

Edit: Fant ikke så mye om de brikkene du nevnte. Er de gode? Har avbestillt det jeg hadde bestillt. Er dem gode klokkere? Har du en test eller to?

- Azton

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Samye83: De crucial brikkene, er det de med svart heatspeader (tracer)? I så fall så er jo billigste i prisguiden 1700 for én brikke..

edit: selv om det er de med gul heatspreader så koster de jo fremdeles 1500 per brikke (1GB).

5362374[/snapback]

Jeg mente de gule av ballistixs brikkene. Ocz var veldig skuffende for meg. Trodde de skulle klare litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...