Gå til innhold

Test av BenQ1655


gammalost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er noe snodig med de sonyplatene ihvertfall. Denne humpen dukker opp på flere brennere. Ikke er det batchen min heller, det er jo fra 2 forskjellige merker også.

 

Optodisc kan ofte gi et ok scanresultat, men ikke la deg lure. Om et års tid er dem døde, ihvertfall 4x platene. De er beryktet for dårlig holdbarhet.

 

Skulle ha testet flere 4x om jeg hadde hatt. De er ikke så lette å få tak på lenger, merkelig nok :)

Lenke til kommentar

Her er en morsom liten sak. 60x er ikke så ille for cd eller hva ? :)

 

60x_read_2.png

 

Jeg aner at rotasjonshastigheten ikke matcher 60x, men datamengden som leses gjør det nok. Ihvertfall jeg håper jeg har rett anngående akkurat det. Vil helst unngå en sprengt CD i driven.

 

 

Brent i plex 716 med 1.3x gigarec og lest i benq1655.

Lenke til kommentar
Ingen kommentar på 60x les?

5477133[/snapback]

 

Har opplevd det samme ved å bruke en Aopen 1648 AAp Pro.

Nero Cd-Dvd Speed klarer ikke å måle rotasjonshastigheten, den beregner hastigheten ut i fra datamengden som leses.

Men rått er det, særlig siden Plextor'n som brente platen, kun klarer 8x...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
PIE og jitter har økt litt, men ikke nok til at det vil merkes.

5355016[/snapback]

Hva betyr det? Hvorfor skal det bli/blir det dårligere scans og sånn når platene man har benyttet Lightscribe på de? :ermm: Er dette i så fall vanlig?

Veldig bra test må jeg si! :thumbup:

Skikkelig omfattende, og grundig. Du fikk veldig bra kvalitet på platene med den brenneren. Scoren ligger jo så å si hele tiden like under 100, og det må vel sies å være bra? :)

Kjøper den eller DW1650 tror, jeg. Ser ut som en bra brenner.

 

EDIT: Veldig bra og grundig test. Du fikk også veldig fine resultater med den, kvalitetsscoren ligger jo rett under 100, så og si hele tiden!

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Tja. Man forandrer jo deler av plata når man legger til lightcsribe bildet. Forskjellen med og uten er uansett meget minimal. Begge scannene er supre.

 

Hvis noen her eier en skriver som kan printe på plater, så hadde det vært meget interresant med en før-og-etter-scan på en av disse.

 

Må igjen se hvor fantastiske brennere benq har (16xx serien that is). Ingen andre brennere som kommer i nærheten på kvalitet+features+support.

Lenke til kommentar
Tja. Man forandrer jo deler av plata når man legger til lightcsribe bildet. Forskjellen med og uten er uansett meget minimal. Begge scannene er supre.

 

Hvis noen her eier en skriver som kan printe på plater, så hadde det vært meget interresant med en før-og-etter-scan på en av disse.

 

Må igjen se hvor fantastiske brennere benq har (16xx serien that is). Ingen andre brennere som kommer i nærheten på kvalitet+features+support.

5582339[/snapback]

Høres bra ut :) Har bestemt meg for den brenneren, om det blir DW1650 eller DW1655 vet jeg ikke enda. Selv om BenQ forholdsvis er et nytt merke, så har de allerede plassert seg godt i toppen sammen med de andre bra merkene! Hva mener du med dette:

PIE og jitter har økt litt, men ikke nok til at det vil merkes.

 

:?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg forstår at du har lagt mye arbeid ned i denne testen, tusen takk. Jeg er dessverre ikke så flink til å lese sånne scans, så bare for å oppsummere:

 

Hvilke plater anbefaler du for denne brenneren?

Jeg skal ta backup av DVD samlingen og ellers blir det brenning av data og photos?

 

Desto raskere brennehastighet desto bedre...

 

Takk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...