Gå til innhold

Vannkjøling i Chieftec kabinett


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på vannkjøling, men frykter at plassen blir litt liten i mitt Chieftec Dragon Medium Tower DX-01BL-D.

 

Jeg har nemlig CD-Brenner, DVD-Rom, Hardisk skuff og 3 disker til. Må derfor bruke begge hardisk rammene til Chieftec, noe som fører til liten plass nederst.

 

Det jeg lurer på er om Enheim pumpa passer under der?

Hva slags tank passer?

 

Når det gjelder radiator, kan du feste en 120mm vifte på andre siden av Innovatek Single Radiatoren sånn at der du plugger på slangene og vifta er på hver sin side?

 

Hadde det da gått ann å feste den i toppen av kabinettet, sånn at den trekker luft gjennom topplokket?

 

Kan du feste Maxxxpert Mono Radiatoren i toppen av kabinettet, sånn at den trekker luft gjennom topplokket?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg har samma kabinettet som deg, og har innstallert vannkjøling.

Jeg ble nødt til å fjerne ramma for hd og floppy, og monterte hd og floppy'n i cd-rom slottene. Du får kjøpt rammer som er laget for å gjøre dette , altså få en 3.5" til å passe i en 5.25".

Du kan se hvordan jeg fixa det her: http://home.no.net/rskongen/pcmodsandoverclocking0.htm

 

mvh

Kjellis

Lenke til kommentar

Ok, greit det :smile: Men husk at eksterne løsninger i de fleste tilfeller yter endel bedre. De er mer stillegående. De tilfører ikke kabinettet ekstra varme. Du beholder den gode arbeidsplassen i kabinett. De er sikrere hvis det skulle oppstå en lekasje i pumpe/radiator. De omtrent like portable. Og du for et midi kabinett i arbeidshøyde hvis det står på gulvet.

 

*hjernevaske hjernevaske* :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-09-07 21:16 ]

Lenke til kommentar

Har samme kabinett som deg, men har en Aquabee pumpe mellom diskettestasjonen og cd-romen, har extreme radiatoren bak over strømforsyningen, og har vanntanken skrudd fast i toppen av kabinettet.

 

Har forvørig følgende oppsett:

 

Danger Den maze 3, danger den geforce 4, danger den z-chip, silikonslanger, uv katode, UV dyelite..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...