Gå til innhold

Mulig med spill pc til 4000?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Det skal gå, men det blir litt vrient.... hmmm... har du harddisk som er stor nok? Hvor mye ram har du? Hvor stor strømforsyning har du? Og hadde du tenkt deg intel/AMD system?

5355188[/snapback]

 

Hvorfor er det vrient?

Har selv ett (klokket) Celeron M system som fint klarer det meste av spill.

Skulle jeg solgt det ville jeg ikke tatt mer enn kr.3000 for det.. Specs:

 

P4P800-VM + CT479

Celeron M 360 [email protected]

1 GB DDR400 (2x512 Dual)

Aopen 6800 LE @ 16x5 (= "GT Light").

120GB HD

DVD brenner

 

Alt pent "innpakket" i ett Aopen micro-ATX kabbiss som fint kunne gått for en HTPC.

 

:)

 

Systemet kjører SuperPi1M på 36sek.. og klarer 4.5k i 3DMark05.

Mao.. du må ha en [email protected]++ eller en [email protected] for å matche.. samt tilsvarende skjermkort selvfølgelig(X800Pro...6800GT..etc..)..

 

Dette som ett alternativ til å kjøpe nytt... ferdig konfigurert og testet..

Bare ett forslag.. bruktmarkedet kan være ett godt alternativ..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal gå, men det blir litt vrient.... hmmm... har du harddisk som er stor nok? Hvor mye ram har du? Hvor stor strømforsyning har du? Og hadde du tenkt deg intel/AMD system?

5355188[/snapback]

 

Hvorfor er det vrient?

Har selv ett (klokket) Celeron M system som fint klarer det meste av spill.

Skulle jeg solgt det ville jeg ikke tatt mer enn kr.3000 for det.. Specs:

 

P4P800-VM + CT479

Celeron M 360 [email protected]

1 GB DDR400 (2x512 Dual)

Aopen 6800 LE @ 16x5 (= "GT Light").

120GB HD

DVD brenner

 

Alt pent "innpakket" i ett Aopen micro-ATX kabbiss som fint kunne gått for en HTPC.

 

:)

 

Systemet kjører SuperPi1M på 36sek.. og klarer 4.5k i 3DMark05.

Mao.. du må ha en [email protected]++ eller en [email protected] for å matche.. samt tilsvarende skjermkort selvfølgelig(X800Pro...6800GT..etc..)..

 

Dette som ett alternativ til å kjøpe nytt... ferdig konfigurert og testet..

Bare ett forslag.. bruktmarkedet kan være ett godt alternativ..

5355693[/snapback]

 

 

Neh, var kanskje ikke så vanskelig, men en ren gaming PC til ca 4000 er ikke akkurat beste kombinasjon, de kan kanskje holde nå... men om ett år er det bare å bla opp nye 4000 :p

 

Anyway, nice clock på den Celeronen der ^^

Lenke til kommentar
Det skal gå, men det blir litt vrient.... hmmm... har du harddisk som er stor nok? Hvor mye ram har du? Hvor stor strømforsyning har du? Og hadde du tenkt deg intel/AMD system?

5355188[/snapback]

 

Hvorfor er det vrient?

Har selv ett (klokket) Celeron M system som fint klarer det meste av spill.

Skulle jeg solgt det ville jeg ikke tatt mer enn kr.3000 for det.. Specs:

 

P4P800-VM + CT479

Celeron M 360 [email protected]

1 GB DDR400 (2x512 Dual)

Aopen 6800 LE @ 16x5 (= "GT Light").

120GB HD

DVD brenner

 

Alt pent "innpakket" i ett Aopen micro-ATX kabbiss som fint kunne gått for en HTPC.

 

:)

 

Systemet kjører SuperPi1M på 36sek.. og klarer 4.5k i 3DMark05.

Mao.. du må ha en [email protected]++ eller en [email protected] for å matche.. samt tilsvarende skjermkort selvfølgelig(X800Pro...6800GT..etc..)..

 

Dette som ett alternativ til å kjøpe nytt... ferdig konfigurert og testet..

Bare ett forslag.. bruktmarkedet kan være ett godt alternativ..

5355693[/snapback]

 

Hvordan yter denne pc i forhold til de som er satt opp her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvordan yter denne pc i forhold til de som er satt opp her?

5355749[/snapback]

 

Ser ikke ut som PM virker, så derfor legger jeg svaret mitt ut her "offentlig"..:

 

Tja.. den PC'n jeg har er jo klokket.. dog 24/7 stabilt (dvs. kan brukes til alt).

"Opteron-oppsettet" ditt med X800GTO har jo klart mer potensiale til bedre ytelser, men såvidt jeg vet får du vel ikke tak i Opteron på en stund? (ikke på lager).

"Dothan-systemer" er jo kjent som svært godt egnet som "spill-systemer" pga. meget god ytelse i nettopp spill/3D.. det være seg Pentium M eller Celeron M (de yter omtrent likt ved samme "klokk" i f.eks. superPi.. Celeron noe dårligere i 3D).

Alle de systemene som ble listet opp i tråden.. dvs. med Sempron og X800GTO vil du bli fornøyd med, men uklokket vil de bli "banket" av det systemet jeg viste som ett alternativ (som du ser i profilen har jeg "noen" deriblant 4 Dothan-system som jeg er meget godt fornøyd med).

Nå hadde jeg ikke tenkt å "pushe" PC'er med innlegget mitt da.. :)

Ville bare vise at med litt "alternativ" tankegang kan man bygge en billig og god PC for "gaming" (Celeron M er billig og yter meget bra, 6800LE yter meget godt når man får åpnet "Pipes" særlig med tanke på pris..) S478-HK fra Asus som tillater bruk av "mobile" CPU'er ("Dothan") henger med (og "banker") selv klokkede A64-system. Det er en grunn til at disse systemene er svært populære i "klokke-miljø"..

Lenke til kommentar
ser bra ut detta men du er god om du finner en opteron 144!!...  om du vil ha et bedre skjermkort kan du jo lete på bruktmarkedet. ligger mye bra der..

5368727[/snapback]

 

Så nermest umulig ut å få tag i Opteron 144/146, men nå har jeg handlet meg en pc :)

Lenke til kommentar
Ble det TL1000S sin pc?

Hvilket av oppsettene gikk du for?

5369056[/snapback]

 

Ble TL1000S sin ja.

Sliter nå med en gammel IBM med GFX 2 mx200 32mb

 

Sist pc var denne, men måtte selge for 2år siden pga bil og huskjøp:

EPoX 8RDA+ | AMD XP1700@2370MHz | 1024 DDR PC3200, tror det var 4*256 Twinmos m/winbond. De klokka sykt bra | POW Gforce 4 TI4800 2,8ns (332/733) | 3* 80gb, 2* 120gb (seagate 8mb alle)

 

"Savner denne"

 

Edit: endret hardware i gammel pc

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar
prøv om det fungerer nå

5355671[/snapback]

 

Det må jo være direkte idiotisk i praksis å kjøpe deler til en pc fra 5 forskjellige nettbutikker ! Bare frakt kommer på ca. 500 kr. Særlig når budsjettet er på 4000,-. Tenk litt fraktomkostninger når dere setter opp tilbud.

 

Og hva med operativ system ? Ingen som bruker XP lenger? Merkelig. Legg på ca. 750,- for et OEM eksempler.

 

Og til dere som snakker om overklokking. Ta i så fall med noe 100 lapper til viftere som kjøler også.

 

Konklusjon:

 

Ting blir i praksis fort 2000 dyrere enn drømmeprisene her.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
prøv om det fungerer nå

5355671[/snapback]

 

Det må jo være direkte idiotisk i praksis å kjøpe deler til en pc fra 5 forskjellige nettbutikker ! Bare frakt kommer på ca. 500 kr. Særlig når budsjettet er på 4000,-. Tenk litt fraktomkostninger når dere setter opp tilbud.

 

Og hva med operativ system ? Ingen som bruker XP lenger? Merkelig. Legg på ca. 750,- for et OEM eksempler.

 

Og til dere som snakker om overklokking. Ta i så fall med noe 100 lapper til viftere som kjøler også.

 

Konklusjon:

 

Ting blir i praksis fort 2000 dyrere enn drømmeprisene her.

5369422[/snapback]

 

kansje man har XP :o

Kansje man ikke skal bruke XP? :)

Lenke til kommentar
prøv om det fungerer nå

5355671[/snapback]

 

Det må jo være direkte idiotisk i praksis å kjøpe deler til en pc fra 5 forskjellige nettbutikker ! Bare frakt kommer på ca. 500 kr. Særlig når budsjettet er på 4000,-. Tenk litt fraktomkostninger når dere setter opp tilbud.

 

Og hva med operativ system ? Ingen som bruker XP lenger? Merkelig. Legg på ca. 750,- for et OEM eksempler.

 

Og til dere som snakker om overklokking. Ta i så fall med noe 100 lapper til viftere som kjøler også.

 

Konklusjon:

 

Ting blir i praksis fort 2000 dyrere enn drømmeprisene her.

5369422[/snapback]

 

Har Windows CD og en bra luftkjøler trenger ikke koste mer enn 300 kr. Desutten det oppsettet er enda billigere viss du kjøper alle delene på shg.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...