O. B. Lix Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har en søster som skal ligge en barnas maskiner inn i nettverk slik at de får tilgang til bredbåndet. Da må jeg hjelpe henne, men hun ønsker å kunne kontrollere hvilken maskin som har tilgang til internett til enhver tid (riset bak speilet: "du får ikke komme på nett før leksene er gjort") Eneste måte jeg kan er å nappe ut ledningen i switchen, men finnes det switcher (enten trådløse eller med ledning) som kan styres via pc? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har en søster som skal ligge en barnas maskiner inn i nettverk slik at de får tilgang til bredbåndet. Da må jeg hjelpe henne, men hun ønsker å kunne kontrollere hvilken maskin som har tilgang til internett til enhver tid (riset bak speilet: "du får ikke komme på nett før leksene er gjort") Eneste måte jeg kan er å nappe ut ledningen i switchen, men finnes det switcher (enten trådløse eller med ledning) som kan styres via pc? 5354680[/snapback] hvis du stikker på for eksempel komplett og finner for eksempel denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302664&cks=PRL eller en annen med web management.. så kan du som oftest deaktivere porter via web grensesnitt.. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 På fleste managed switcher så kan man stenge portene Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Last ned SurfPass, den kan du stille inn tider og f.eks sette opp maks 2 timer pr dag på internett. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Last ned SurfPass, den kan du stille inn tider og f.eks sette opp maks 2 timer pr dag på internett. 5366316[/snapback] Fiffig . Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Det er ikke veldig vanlig med dette på switcher, en god del rutere har dog denne funskjonen (og de kan jo også brukes som switch), f.eks min Netgear RP614 v3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå