Gå til innhold

Chippa X-boxer vil bli sperra fra Xbox Live

Anbefalte innlegg

For de som leser lisensavtalene til Microsoft rent generelt kommer jo ikke dette som en overraskelse. EULA'n til W2K SP3 var jo bare starten.

Stiller meg litt tvilende til hvorvidt Microsoft kan lovlig gjennomføre dette i Norge derimot. Datatilsynet kommer vel fort å banker på døra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske enkelt hvorfor de gjør det, og jeg er hjertens enig egentlig.

1) Hindre piratene med piratkopierte spill å spille online.

2) Det viktigste! Stoppe juks. Med modchips/bios kan man legge inn programmer på harddisken, det vil garantert være mange tapere som vil prøve og jukse. Bort med dem!

De er iallefall på rett spor, det ville vært utrolig kjedelig for oss gamere om Online tjenesten blir et rede for juksemakerne. Dette er iallefall fordelen med 1 sentral server man kobler opp til, akkurat som battle.net. Blizzard kastet akkurat ut rundt 20.000 spillere for juks. Det hadde vært svært vansklig/umulig å ta disse hadde online-tilbudet vært desentralitrert, uten godkjenning fra hovedserveren. Slik som dette vil iallefall PS2 online tilbudet komme, jeg vil tro de kommer til å slite enormt med juks osv når folk snart får kjøpt HD til ps2 også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-16 16:08, skrev LeD:

Det er nok ikke lenge til vi ser slikt på PC også. Framtidens Windows vil nekte å starte dersom den registrerer at du har overklokket en prosessor fra en produsent som Microsoft har en avtale med. En chip på hovedkortet og innebyggede funksjoner i prosessoren kan kontrollere om programvare er piratkopiert.

Teknologiene som gjør dette mulig kalles TCPA og Palladium, og er på full vei. Det kan kanskje høres ut som en god ide? Da bør man lese
.

Det er absolutt grunn til være bekymret for hardware- og softwareprodusenter som har så mye makt. Det er ikke lenge til vi må ha modchips i PCer for å kunne bruke dem som vi vil.

LeD

Da anskaffer jeg mac!! :razz:

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne annet enn at dette må være en cracker's våte drøm. De kommer antageligvis til å sloss om å knekke slike systemer som er nevnt ovenfor. Og takk og pris for det...

Jeg piratkopierer ikke og ikke jukser jeg heller, og jeg syns det er noe dritt å bli behandlet av Microsoft, etc. på den måten. Ett sted må man sette grensen! Jeg setter stor pris på den lille friheten jeg allerede har.

Go crackers!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...