Gå til innhold

Chippa X-boxer vil bli sperra fra Xbox Live

Anbefalte innlegg

For å ta ibruk online tilbudet til Microsoft for Xbox, må man signere en fjorten sider lang kontrakt som gir Ms rett til å scanne boksen din.

Hvis Ms finner at konsollen din er chippa, vil du bli utestengt fra Xbox Live og bli anmeldt for "violation of the intellectual property of our partners or of Microsoft".

Den gode nyheten er at Microsoft vil forsøke å stoppe online juksing.

Det blir spennende å se hvordan dette vil utvikle seg. Hvor lang tid vil det ta før man kommer opp med et mothack?

http://www.eurogamer.net/news.php?id=21633

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde da gå an å krangle på dette her...

Microsoft reklamerer med at boksen kan spilles online med, og har gjort det en god stund. I tillegg undertegner du ingen kontrakt når du kjøper den (om at man, f. eks. ikke kan modifisere maskinvaren). Jeg er ikke akkurat noen jurist, men uansett, det må da være ulovlig markedsføring?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 15:28, Sleepers-Neo skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å bruke tid og penger på DRITT!!! som XBOX!

Playstation 4 EVER!!!!

Excuse me, men er du skadet ?

Ikke kom med slike tulle-innlegg her på hardware.no, disse kan du poste på vg-nett, sammen med resten av trettenåringene der. Du skjønner at ved å komme med slike usaklige innlegg, trekker du kvaliteten på forumet ned i søla, og det vil vi ikke ha noe av, skjønner ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 20:58, Jellyfisk skrev:

Microsoft reklamerer med at boksen kan spilles online med, og har gjort det en god stund. I tillegg undertegner du ingen kontrakt når du kjøper den (om at man, f. eks. ikke kan modifisere maskinvaren). Jeg er ikke akkurat noen jurist, men uansett, det må da være ulovlig markedsføring?

joda, microsoft tenker på alt de... når du kjøper en xbox kjøper du retten til og bruke den, altså du eier den ikke. og du kan ikke modde osv med microsoft sin eiendom... jeg mener det var noe slik det var, btw, håper microsoft går sønder og sammen imorgen.

Lenke til kommentar

Quote:

el_polla skrev:

joda, microsoft tenker på alt de... når du kjøper en xbox kjøper du retten til og bruke den, altså du eier den ikke. og du kan ikke modde osv med microsoft sin eiendom... jeg mener det var noe slik det var, btw, håper microsoft går sønder og sammen imorgen.

Hvor har du det fra?, er da fullt lovlig å chippe den og gjøre hva du vil, men det er jo self. ikke lov å spille pirat-spill på den, og det er jo dette som blir forhindret på xbox live. Har selv chippet box, men jeg kjøper de spillene jeg spiller mer enn noen få timer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-10 17:55, El_PoLLa skrev:

Quote:

Den 2002-09-08 20:58, Jellyfisk skrev:

joda, microsoft tenker på alt de... når du kjøper en xbox kjøper du retten til og bruke den, altså du eier den ikke. og du kan ikke modde osv med microsoft sin eiendom...

Så det du påstår her er at Microsoft eier Xbox`en på rommet mitt? Så hva da om jeg har lyst til å lage plastikk- mos av den? Du mener at jeg ikke har lov til det heller da siden "Microsoft eier den"?!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 15:28, skrev Ratatosk:

For å ta ibruk online tilbudet til Microsoft for Xbox, må man signere en fjorten sider lang kontrakt som gir Ms rett til å scanne boksen din.

Det er nok ikke lenge til vi ser slikt på PC også. Framtidens Windows vil nekte å starte dersom den registrerer at du har overklokket en prosessor fra en produsent som Microsoft har en avtale med. En chip på hovedkortet og innebyggede funksjoner i prosessoren kan kontrollere om programvare er piratkopiert.

Teknologiene som gjør dette mulig kalles TCPA og Palladium, og er på full vei. Det kan kanskje høres ut som en god ide? Da bør man lese dette.

Det er absolutt grunn til være bekymret for hardware- og softwareprodusenter som har så mye makt. Det er ikke lenge til vi må ha modchips i PCer for å kunne bruke dem som vi vil.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...