trøndern Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 jeg har en 87 mod audi 80 1,8 s med mekanisk injection kj-tronic. når den er kald må den startes uten gass,så går den i 3 sek så må jeg starte igjen. må gjenta denne prossesen flere ganger. den blir ikke bra før den er varm. tåler altså ikke gasspådrag.den er heller ikke ved sine fulle fem når den er helt varm heller, den må ha litt mer gass en den burde hatt. har hatt denn på verksted og pakning på innsug ble skiftet pga falskluft. jeg har skiftet bensin/luftfordeler. det kan virke som om den får for lite bensin da den også skyter i luftfilterboksen. er det noen som har vært borti noe tilsvarende . alle tips motas med takk Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 At det kommer høye POP! lyder i luftfilterboksen kan tyde på feiltennig, hadde den fått for lite bensin så går den bare gått dårlig. Sjekk: luftfilter og plugger mål resistansen i pluggledningene, sjekk fordeleren Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du har to sikringer som går til motor.De ligger helt alene men en gang du letter litt på sikringsbokslokket.Mange tror det er ekstrasikringer å bruker en av de.Da får du det problemer.Eller defekt sikring. Lenke til kommentar
trøndern Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Du har to sikringer som går til motor.De ligger helt alene men en gang du letter litt på sikringsbokslokket.Mange tror det er ekstrasikringer å bruker en av de.Da får du det problemer.Eller defekt sikring. 5355199[/snapback] Lenke til kommentar
trøndern Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 sjekket sikringene som går til motoren, satte i ny og den gikk som ei klokke. takk skal du ha morten Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Snedige greier, hva er de sikringene til da? Ble nysgjerrig jeg nå Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 KE-Jetronic har en elektrisk trykkregulator (trykkstiller) som gir ekstrabensin ved aks og under varmkjøring.Under varmkjøring gir den mere bensin etter som hvor kald motoren er målt av en tempgiver i vannstussen.I innsuget står det et spjeld som åpner seg mer og mer etter som hvor mye luft som kommer inn i motoren.På spjeldet står en måler som måler 0.5V ved tomgang og 4.5v fullt åpen.Styreboksen som får strøm fra sikringen regner ut hvor fort variasjonen er i spjeldet.Jo fortere spjeldet åpner jo mere bensin får motoren ved hjelp av trykkstilleren.Ved jevn kjøring når motoren er varm merker man ikke om den virker.Det er den samme regulatoren som ved hjelp av lamdasonden regulerer bensin/luftblandingen så katalysatoren skal få den blandingen som gjør at katalysatoren klarer å rense mest mulig giftige gasser fra eksosen.14,7 deler luft til en del drivstoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå