Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

motorproblem audi 80


trøndern

Anbefalte innlegg

jeg har en 87 mod audi 80 1,8 s med mekanisk injection kj-tronic. når den er kald må den startes uten gass,så går den i 3 sek så må jeg starte igjen. må gjenta denne prossesen flere ganger. den blir ikke bra før den er varm. tåler altså ikke gasspådrag.den er heller ikke ved sine fulle fem når den er helt varm heller, den må ha litt mer gass en den burde hatt. har hatt denn på verksted og pakning på innsug ble skiftet pga falskluft. jeg har skiftet bensin/luftfordeler. det kan virke som om den får for lite bensin da den også skyter i luftfilterboksen. er det noen som har vært borti noe tilsvarende . alle tips motas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KE-Jetronic har en elektrisk trykkregulator (trykkstiller) som gir ekstrabensin ved aks og under varmkjøring.Under varmkjøring gir den mere bensin etter som hvor kald motoren er målt av en tempgiver i vannstussen.I innsuget står det et spjeld som åpner seg mer og mer etter som hvor mye luft som kommer inn i motoren.På spjeldet står en måler som måler 0.5V ved tomgang og 4.5v fullt åpen.Styreboksen som får strøm fra sikringen regner ut hvor fort variasjonen er i spjeldet.Jo fortere spjeldet åpner jo mere bensin får motoren ved hjelp av trykkstilleren.Ved jevn kjøring når motoren er varm merker man ikke om den virker.Det er den samme regulatoren som ved hjelp av lamdasonden regulerer bensin/luftblandingen så katalysatoren skal få den blandingen som gjør at katalysatoren klarer å rense mest mulig giftige gasser fra eksosen.14,7 deler luft til en del drivstoff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...