Gå til innhold

Nødvendig å bruke Anti-Corrosionvæske?

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg Zalman Resovar 1 + hvor anti-corrosionvæske fulgte med i settet. Har lest på forumet at denne væsken luter vondt etter en stund. Lurer derfor på om denne væsken virkelig er helt nødvendig til dette kjølesystemet? Hva kan man evt. erstatte den med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som forresten vet ca. hvor mye destillert vann koster på en bensinstasjon? Får min vannkjøling (Asetek) på tirsdag eller onsdag. Men er ikke sikker på om jeg får med anti-korrosjonsmiddel. Tenkte jeg skulle kjøre en lekkasjetets før jeg kjøper anti-korrosjonsmiddel ov UV-tilsetning fra Microplex. Burde det går greit?

Lenke til kommentar
Noen som forresten vet ca. hvor mye destillert vann koster på en bensinstasjon? Får min vannkjøling (Asetek) på tirsdag eller onsdag. Men er ikke sikker på om jeg får med anti-korrosjonsmiddel. Tenkte jeg skulle kjøre en lekkasjetets før jeg kjøper anti-korrosjonsmiddel ov UV-tilsetning fra Microplex. Burde det går greit?

5357135[/snapback]

10-25kr, varierer litt fra bensinstasjon til bensinstasjon.

Lenke til kommentar

et lite tips... Antialge opplegget som følger med settet(hvis det er et komplett asetek sett) er en sprøyte. Pass på å ikke trykk for hart siden i vert fall min satt litt fast.

Ble fullstendig boblebad. Skulle bare si ifra så slipper du å fjærne skum i flere timer :p

good luck dude :)

Lenke til kommentar
Okey, takk takk.. Skal på Biltema så får sjekke ut der.. Gruer meg til blandingsprossesen av alt dette møkket! :p

5357457[/snapback]

Du får med waterwetter. Det gjør alt som frostveske og antikorrosjonsveske gjør samtidig som det senker tempene pga det reduserer overflatespenningen på vannet så det flyter bedre og får bedre kontakt med blokka.

Jeg bestillte en stor flaske av det i england og er veldig fornøyd. Asetek bytta ut sin gamle antikorrosjonsveske med waterwetter etter at alle på forumet deres brukte det og var fornøyd med det.

Francis :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...