weasel Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Allerede fryktelig stolt over å ha klart å gjøre dette her, men det har faktisk skjedd så... Partisjonerte feil harddisk i fdisk, er det mulig å gjøre noe som helst eller er det game over? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Du kan fint gjennopprette partisjonene til èn partisjon igjen, hvis det er det du mener da :smile: Lenke til kommentar
weasel Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Satte i en ny harddisk, skulle partisjonere den men tok den gamle istedet, tenker på det som ligger på den partisjonerte disken, er det mulig å få dette tilbake? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Det har jeg aldri prøvd, men det kan hende det går med et recovery program. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 http://www.runtime.org/ -KJ Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg er ikke helt sikker men jag har hørt at dersom man oppretter en ny pertisjon med akkurat samme størrelse og ikke formaterer den. Så vil du kunne få tilbake dataene...men som sagt jeg har aldri prøvd dette selv...Men det kan jo være en mulighet? Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 16:18, warmaster skrev:Jeg er ikke helt sikker men jag har hørt at dersom man oppretter en ny pertisjon med akkurat samme størrelse og ikke formaterer den. Så vil du kunne få tilbake dataene...men som sagt jeg har aldri prøvd dette selv...Men det kan jo være en mulighet? Hvis du vet akkurat hvilke blokker partisjonen(e) strakk seg over, så går det fint an å opprette en ny partisjon, av samme type og størrelse, på samme plassen. Men da må du vite hvor partisjonen "befant" seg. Hvis du hadde en partisjon over hele disken, skulle det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
dale Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Har du mye penger og viktig informasjon på maskinen... IBAS _________________ Mvh Kristoffer Dale Asus P4S533 2,4NW@Maze3-1 226TEC@Meanwell S-320-12 1024MB Corsair XMS3200 (436Mhz) Gainward 4600@315/715 maze gf4 WD 120GB 8MB [ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-09-07 16:57 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 tror ikke akuratt det er kjell inge røkke som spør om hjelp her, ibas er vel nesten bare for millionærer...! så om du ikke har ett pengetre i hagen er det bare å glemme ibas.. :sad: Lenke til kommentar
weasel Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Hei! Forstår ikke helt hva du mener. Når man sletter en partisjon for deretter å opprette en ny på NØYAKTIG samme sted, vil den jo være TOM! Det er jo litt av konseptet med å slette og opprette partisjoner... Kan ikke du utdype litt hva du mener, for hvis det er noe i det, VIL JEG GJERNE HØRE! :smile: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Prøv heller noen av de programmene som er gitt. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 du oppretter en 100%(!) lik parisjon som den du hadde, deretter går du ut av fdisk, du får nå beskjed om at "du må formatere maskinen etter å ha restarte maskina", dette gjør du IKKE, du kommer deg inn i windows og prøver deg med "get data back" programmet... jeg garanterer ikke at dette fungerer, men det er jo verd å prøve...? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 16:18, warmaster skrev:Jeg er ikke helt sikker men jag har hørt at dersom man oppretter en ny pertisjon med akkurat samme størrelse og ikke formaterer den. Så vil du kunne få tilbake dataene...men som sagt jeg har aldri prøvd dette selv...Men det kan jo være en mulighet? Har hørt det samme. Poenger er at når man sletter en partisjon, så sletter man ikke data. Man sletter kun tabellen over partisjonene. Samme prinsipp ligger bak når man sletter en fil - man sletter den ikke fra disken. Man sletter kun informasjon om hvor på disken den ligger. Har hørt at folk har hatt mest lykke med å bruke Ranish Partition Magic. Men den nye partisjonen må være *eksakt* lik den forrige. Selv ville jeg kanskje først ha prøvd GetDataBack, Easy Recovery eller en av de andre recovery-programmene. Lenke til kommentar
weasel Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Takk for hjelpen folkens, nå funker det igjen =) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 bare litt nyskjerrig, hva gjorde du får å få det tilbake? [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-09-07 21:54 ] Lenke til kommentar
weasel Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Gjorde den nye disken til master og den gamle til slave, la inn OS`et på den nye disken, og når maskinen var oppe og kjørte igjen fant jeg filene på d-driven, det var noen hjemmefilmer som var det viktigste der og de har jeg nå ihvertfall =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå