Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

4mbit 1mbyte nedlastning går dette ann i praksis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bære lurt siden æ fikk det en gang jeg lastet ned. vet ikke om va det kunne ha vært jeg ble veldig forbløffet av det, det var veldig sykt. jeg regnet på det og fant ut at jeg hadde 8.432 mbit, allså det dobbelte av det jeg hadde.

post-51514-1135891009_thumb.jpg

Endret av XanderX
Lenke til kommentar

jeg har iallefall erfart at komprimerte data gir noe høyere overføringshastighet enn det som er tilfellet. også er det vel forskjellige måter å måle nevnte hastighet på (hvor ofte den regnes ut). men min erfaring er at hvis man downer med høyere hastighet enn linja egentlig har stabilt over tid er det snakk om komprimering.

Lenke til kommentar

Det går ikke. Man kan ikke downloade med en fart som er høyere en den fysiske hastigheten på din linje. Din ISP kan ha tullet med hastighetene, eller du har for mye bredde en det du betaler for. 1000KB/s tilsvarer en 8mbit linje. Du skal i praksis aldri komme høyere en 500KB/s så lenge ISP gir deg 4mbit.

Men kanskje en i huset eller noen som deler ditt nettverk lastet opp filen? Da skal man kunne laste ned med en hastighet på 100mbit (rett meg om jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Forskjellige muligheter her:

1. Du har allerede lastet ned filen, eller deler av den, og pakker den egentlig bare ut. (Skjedd med meg tidligere, opptil flere ganger over DC)

2. Du laster ned fra noen over nettverket, eller så har det skjedd en feil hos ISP-en mtp. fordelingen.

Merk deg at kopperkabel har en maksimal overføringshastighet på 8 mbit da (så vidt jeg vet), så noe over det ville faktisk ikke ha vært mulig for deg.

Lenke til kommentar

Merk deg at kopperkabel har en maksimal overføringshastighet på 8 mbit da (så vidt jeg vet), så noe over det ville faktisk ikke ha vært mulig for deg.

5356507[/snapback]

ikke for å kverrulere, men dette er vel avhengig av en del flere ting en hva kabelen er laget av? teknologi, signal/støynivå, frekvensbånd etc etc.

Gbit-nettverk er jo ikke akkurat uvanlig og kablene der er vel laget av kobber. med mindre du sikter til en enkelt leder, som i all hovedsak ikke får overført all verden alene. Men ryddig redegjørelse for årsaken til trådstarters opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...