Lars-H Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Skaffet meg Azereus, og til slutt fått det til og virke. Jeg bruker det hovedsaklig til små filer (tekster til diverse ting +etc). 1) Jeg lurer på hva "Å spre" er. På det nederste vinduet i Azereus, kommer det ofte opp en fil jeg har prøvd å laste ned, og trykker jeg på "Stopp" da, så får jeg melding om at jeg ikke Bør stoppe den, fordi den sprees eller noe sånn.. Hva er å spre? 2) Hvordan fungerer delingen der i forhold til andre programmer? Jeg har ikke oppgitt noe mappe jeg deler eller noe.. 3) Hva er seeds, (folk skriver "please seed!" på Piratebay osv..) Takker for svar. Lars. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du deler det du laster ned Hvis du laster ned en av feriefilmene mine (lovelig ), og har kommet på 15 %, så deler du også de.. Seeds er det samme som delere.. så Pleas seed, vil si venligst del. Å spre tror jeg er det samme som å dele.. (høres logisk ut ) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Skaffet meg Azereus, og til slutt fått det til og virke. Jeg bruker det hovedsaklig til små filer (tekster til diverse ting +etc). 1) Jeg lurer på hva "Å spre" er. På det nederste vinduet i Azereus, kommer det ofte opp en fil jeg har prøvd å laste ned, og trykker jeg på "Stopp" da, så får jeg melding om at jeg ikke Bør stoppe den, fordi den sprees eller noe sånn.. Hva er å spre? 2) Hvordan fungerer delingen der i forhold til andre programmer? Jeg har ikke oppgitt noe mappe jeg deler eller noe.. 3) Hva er seeds, (folk skriver "please seed!" på Piratebay osv..) Takker for svar. Lars. 5354108[/snapback] etter det jeg har skjønt er det å spre dele filer som du har lastet ned helt. Når du deler så deler du det du har lastet ned av filen, dvs du har ikke 100% av den filen. Den deler det som står i lista nedenfor, dvs det du har lastet ned. grunnen til at folk sier please seed er fordi torrent er bygget på at andre deler slik at du kan laste ned av dem. Deler ingen så blir torrenten død, og du vil ikke lenger få tak i filene den peker til. Det er derfor man skal seede eller dele. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 ja okay. Takk men nå når jeg lasta ned en mappe med noe i, var en av undermappene (mappe i hovedmappa) tomme, så jeg skulle slette den. Da fikk jeg beskjed om at Filen var i bruk av en annen person eller et program. Hva i all verden blir den brukt av, når jeg har avsluttet Azereus noen som vet? Hadde vært fint med svar så fort som mulig... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 få tak i wholockme så kan du stenge programmet som låser den, evt unlocker som jeg liker bedre. Men husk at selv om du trykker x på azureus legger den seg bare i bakgrunnen, du må høyreklikke på frosken i tray og så velge quit . Men når det gjelder slike filer er nok som oftest den nødvendige prosessen explorer.exe synderen. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 takk for hjelpen, men tenkte jeg skulle prøve med en reboot først, og se om jeg fikk slettet den etter det.. og den ble slettet btw, er det noen som har en god forklaring på å spre? glem resten av spm ovenfor, siden jeg har fått svar på de Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 skal du spre må du lage en torrent som sier at folk kan laste filen av deg. Deretter må du la alle andre som er lysten på filen laste ned torrentfila og laste ned hele filen fra deg. Stikker du av halvveis så er filen ubrukelig siden du er den eneste som har den Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 hmm. okay. tror jeg skjønner. Thx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå