Gå til innhold

project Spinning Orbit [arbeidstittel]

Anbefalte innlegg

HAHA! sorry for å skuffe dere men det er nok en helt vanelig kabelstrømpe! de er bygget med hetl samme prinsipp :p hva er teknikken for å få dem av?

DJ-Sonic: takk for tipset med platen! da husker jeg det.

Espen56: jeg vet ikke heltnår jeg får begynt. må få skaffet meg en dremel og plexiglass først. begynner vel med litt grunnleggende som lakkering og slikt i løpet av uken tenker jeg. synes du jeg er god i sketchup? dette er første gang jeg har brukt det liksom :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yes! da har jeg fått tak i alt stashet som jeg skal bruke (sånn ca) da skal jeg begynne på moddingen veldig snart. må bare få anskaffet en dremel hvilket jeg får om ikke lenge.

her er bilder av mølet jeg har kjøpt :p

eske fra microplex! :love::love:

P1010281thumbnail.jpg

fine fine kabinett boksen :love:

P1010282thumbnail.jpg

pent kabinett or what? :p

P1010300thumbnail.jpg

forfra

P1010302thumbnail.jpg

ovenifra

P1010304thumbnail.jpg

overblikk av alt stashet :p

P1010299thumbnail.jpg

diverse viftegriller, etch, katoder og sound control pluss krom lista til vinduet :love:

P1010298thumbnail.jpg

Jada Jada! jeg måtte ha den! selvom den var dyr som f og bråker som et uvær! en delta vifte 120 mm med NØDKNAPP! skal kun brukes når pcen begynner å ule pga temperaturen. genialt eh? :p

P1010297thumbnail.jpg

Fine Fine MIST vifta! og seff de blå uv reaktive ide og floppy kablene da :p

P1010296thumbnail.jpg

Her er plasma plata uten bak dekselet. når jeg fjernet dette kom jeg over et lite dilemma som jeg kommer tilbake til senere...

P1010294thumbnail.jpg

dette er print plata til plasma plata. kommer også tilbake til den.

P1010290thumbnail.jpg

dette var da utstyret jeg har bestilt. dette kom da på en subtotal på..... MASSE penger! ganske nøyaktig hele julegave beholdningen. mulig at folka har begynt å miste håpet på at dette prosjektet kommer til å gjennomføres, men jeg har nå brukt for mange penger på det til å snu.

jeg venter å få begynt ordentlig med skjæring og slikt i løpet av den neste uken. neste update kommer da.

liten logg når jeg drev med plasmaplata:

05.01.06 kl. 16.15

Jeg kom over et lite dilemma med lederene i plasmaplata mi. når jeg skrudde den opp fikk jeg ikke løs print plata fra plast boksen så jeg klippet over ledningene.

jeg merket en av dem men etter å ha klippet over fant jeg ut at jeg hadde klippet litt for langt oppe. den ene lederen manglet merking.

jeg hadde da et lite problem men ettersom det viste seg at det kun var en leder i den så var det greit. først ville jeg ikke koble den til med tanke på at det kunne gå galt,

men jeg gjorde det og fant ut at det kun skulle være en leder. hvilket jeg egentlig så på som veldig rart. har senere funnet ut at den egentlig går på 12 volt og ikke 230 som det står på microplex. det var bare tra foen som gikk på det. skal da finne ut hvordan jeg kan få koblet denne inn via en helt vanelig molex inni pcen. setter uansett på en liten 1A sikring slik at den ikke blir ødelagt. ettersom jeg går på elektro burde ikke dette være en stor deal.

yes! da kommer neste update så fort jeg har en dremel! hvilket ikke burde ta lang tid.

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar

hehe. viftestyringa ja... heh... hadde ikke råd til den. den kommer etter bursdagen min (25 januar) :love::love: GLEDE SEG! mulig jeg kjøper litt vannkjøling etter bursdagen min og. får se hva jeg får råd til :p

pain193: takk for komplimentet :blush:

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar

Yes! Da var det dags med en liten update. dette er ikke noe store greier, bare en sidedør som fikk rom til plexiglass.

Her er da dagens offer :p

P1010002thumbnail.jpg

Begynte å maskere med maskeringsteip men det gikk i dass. det ble tomt fort det gitt :p så langt kom jeg.

P1010004thumbnail.jpg

Måtte derfor kjøre ramme teiping i stedet for hel teiping.

P1010008thumbnail.jpg

Måling er alltids en bra ting. har hørt det skal være positivt :p

P1010012thumbnail.jpg

siden jeg ikke har noen form for verksted eller noe slikt måtte jeg bruke det jeg hadde. rommet mitt, skrivebordet mitt og tvinger!

P1010014thumbnail.jpg

Må få meddele at dette er første gangen jeg bruker en dremel og det var faktisk ikke så lett som det ser ut som! dette er forresten dremelen til kompisen min... skal få tak i en egen i løpet av neste uke...

P1010025thumbnail.jpg

Her har jeg kommet halvveis.

P1010016thumbnail.jpg

en velfortjent Cocio :D:D

P1010021thumbnail.jpg

en del timer og et ukjent anntall kappeskiver senere:

P1010027thumbnail.jpg

og her prøver jeg med den fine lista på :love::love: syntes det egentlig ble veldig pent jeg da :love:

P1010029thumbnail.jpg

yes! da kommer neste update når jeg kjøper min egen dremel. har i dag funnet ut at man vil trenge langt mer enn en boks med kappeskiver. de smulder jo opp bare man ser på dem jo :D må kjøpe en ny meter med dekorasjonslist ettersom den jeg har nå ble klippet for mye. det er ikke nok til å dekke hele vinduet uten mange unødvendige sjøter, hvilket jeg ikke vil ha.

jeg takker alle som følger med her og lover at jeg skal fortsette neste uke.

Lenke til kommentar

Å mama mia.. :love: Var nettopp å kutta selv nå for 2 minutter siden med standard kappeskiver og de knekker så uhorvelig lett, men om man har trening og kutter ordentlig så går det bra. Trikset er vel å kutte mot venstre og la kappeskiva "grave" seg innover. Ikke press den bortover, men la den gå av seg selv, samtidig som du selvfølgelig hjelper den litt bortover.

Edit: Kanskje byggmakker har noe..? :hmm: Jernia også..

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...