_Sverre_ Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei folkens, Jeg er en av de som har bestilt 7800GTX 512 kortet i forbindelse med nytt PC kjøp. Nå sitter jeg å venter i spenning. Men til min frustrasjon så har komplett satt levering av kortet til ubekreftet 01 februar 2005. Og alle vet hvordan det er å vente på noe nytt, som du egentlig vil ha med en gang. Så skriver Hardware.no i dag om nye X1900XTX og den skal i følge kilder ha lansering i slutten av Januar . Så da blir jo en stakker som meg fortvilet. Jeg ser bare for meg at jeg mottar kortet i posten samtidig som 1900XTX ligger i butikkhyllene. Jeg forstår jo at det altid vil komme noe bedre, men nå føler jeg at vi er midt i et intenst kappløp i grafikk ytelse. Og når det er slik at de fleste ikke kan levere kortene som ble lansert i høst før ut i jan/feb, når kan en da håpe på at kort som 1900XTX ligger i butikkhyllene? Jeg er forsåvidt inneforstått med at jeg søker et svar som ikke finnes der ute, men jeg hadde likt å hørt noen tanker fra andre som vurderer å kjøpe et highend kort. Når slår du til? Er det et tidspunkt på året der Nvidia og ATI kommer med sine nye produkt? Hjelp... Sverre. Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei folkens, Jeg er en av de som har bestilt 7800GTX 512 kortet i forbindelse med nytt PC kjøp. Nå sitter jeg å venter i spenning. Men til min frustrasjon så har komplett satt levering av kortet til ubekreftet 01 februar 2005. Og alle vet hvordan det er å vente på noe nytt, som du egentlig vil ha med en gang. Så skriver Hardware.no i dag om nye X1900XTX og den skal i følge kilder ha lansering i slutten av Januar . Så da blir jo en stakker som meg fortvilet. Jeg ser bare for meg at jeg mottar kortet i posten samtidig som 1900XTX ligger i butikkhyllene. Jeg forstår jo at det altid vil komme noe bedre, men nå føler jeg at vi er midt i et intenst kappløp i grafikk ytelse. Og når det er slik at de fleste ikke kan levere kortene som ble lansert i høst før ut i jan/feb, når kan en da håpe på at kort som 1900XTX ligger i butikkhyllene? Jeg er forsåvidt inneforstått med at jeg søker et svar som ikke finnes der ute, men jeg hadde likt å hørt noen tanker fra andre som vurderer å kjøpe et highend kort. Når slår du til? Er det et tidspunkt på året der Nvidia og ATI kommer med sine nye produkt? Hjelp... Sverre. 5353841[/snapback] Det er vell det samme om du venter eller ikke, jeg ville kanskje ha ventet hvis det var ati du hadde tenkt på nå, men siden det er toppmodellen til Geforce som står sterkt nå så tror jeg ikke du taper noe på det kjøpet. Noen vil vel si seg uenig med meg , men hvis man skal vente så kan man vente i mange år for og få noe, for grafikk bransjen står aldri stille for det om jeg av og til vil at den skal det . Geforce kommer vel litt senere med et kort som slår ati sitt og sånn pågår det hele tiden. Lenke til kommentar
_Sverre_ Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Det er vell det samme om du venter eller ikke, jeg ville kanskje ha ventet hvis det var ati du hadde tenkt på nå, men siden det er toppmodellen til Geforce som står sterkt nå så tror jeg ikke du taper noe på det kjøpet. Noen vil vel si seg uenig med meg , men hvis man skal vente så kan man vente i mange år for og få noe, for grafikk bransjen står aldri stille for det om jeg av og til vil at den skal det . Geforce kommer vel litt senere med et kort som slår ati sitt og sånn pågår det hele tiden. Takk for hyggelig svar. Du har nok helt rett. Det er vell like mange grunner til å kjøpe som det er til å vente. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Nå har det seg slik at det var to ulike "grupper" innenfor ATi's rekker som utviklet de to grafikkbrikkene, henholdsvis R520 (X1800XT) og R580 (X1900XT). Det jeg da mener er at ATi's mangel på levering av R520 muligens skyldes dette, og at dermed R580 ikke nødvendigvis blir forsinket. Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Nå har det seg slik at det var to ulike "grupper" innenfor ATi's rekker som utviklet de to grafikkbrikkene, henholdsvis R520 (X1800XT) og R580 (X1900XT). Det jeg da mener er at ATi's mangel på levering av R520 muligens skyldes dette, og at dermed R580 ikke nødvendigvis blir forsinket. 5353949[/snapback] Ja Ati kommer og bør nok levere x1900 kortene på lanserings dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå