Ksungam Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har en pc med 2 nettverkskort. Et vanlig og et med 1000mbit 8eller hva det nå heter). Er koblet til nettverket via det vanlig kortet, og får da internett osv. Men så skal jeg ha en person på lan her, kan han da koble seg til nettverket, via mitt nettverkskort nr 2? Altså at han plugger en vanlig nettverkskabel i sitt nettverkskort og inn i mitt 1000mbit-kort? En kamerat av meg (som er dataekspert) gjorde noe lignende på lan en gang, men da var det et lan med litt flere folk. Men det var noe med at det ikke var nok plasser på switchen så vi kunne koble oss inn i hverandres nettverks kort, vi som hadde flere... Huff, nå ble det surrete, men håper noen kan hjelpe meg likevel. Takk på forskudd. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det er mulig, men jeg er ikke hetl sikker på hvordan man gjør det. Tror det bare er å gå inn på nettverkskoblinger og velge lag bro mellom begge nettverkskortene( for eks lokal tilkobling 1 og 2) Håper det hjelper Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Det er mulig, men jeg er ikke hetl sikker på hvordan man gjør det.Tror det bare er å gå inn på nettverkskoblinger og velge lag bro mellom begge nettverkskortene( for eks lokal tilkobling 1 og 2) Håper det hjelper 5353680[/snapback] Ja! Var noe med en bro Aner ikke hvordan man gjør det da, og han dataekspert kameraten min er bortreist... Men får håpe noen som vet svarer snart, takk for hjelpa da Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Det er mulig, men jeg er ikke hetl sikker på hvordan man gjør det.Tror det bare er å gå inn på nettverkskoblinger og velge lag bro mellom begge nettverkskortene( for eks lokal tilkobling 1 og 2) Håper det hjelper 5353680[/snapback] Ja! Var noe med en bro Aner ikke hvordan man gjør det da, og han dataekspert kameraten min er bortreist... Men får håpe noen som vet svarer snart, takk for hjelpa da 5353707[/snapback] Her er en guide for ICS (Internet Connection Sharing) i Windows XP. http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/ Må ha krysset TP-kabel mellom pc'ene... Edit: Glemte linken Endret 29. desember 2005 av JarleW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå