Thomassg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (Usikker på hvor emnet skulle plasseres, men tror det er her..) Hva er forskjellen på de to forskjellige fargene på RAM slottene? Hvis du har et hovedkort med 4 slotter, er det 2 lilla, og 2 grønne.. Hvem skal jeg sette RAM-brikkene i hvis jeg har 2x 2048MB? Eller er de to fargene til pynt? Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 fargene sier deg hvor du skal sette rambrikkene som er "like" og kjører i dual channel.. Siden du har 2 x 2048 brikker antar jeg at de er samme merke og samme produsent.. så da skal du sette en i den som er nermest CPU`en og den andre i samme farge som den forrige.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Putt hver brikke i slot med samme farge, er det ikke da de kjører dual ? (kan sikkert åpne kabinettet mitt å sjekke, lenge siden jeg har bygget pc x] ) Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Skal se om jeg forstår: Så de brikkene som er av samme fabrikat skal i lik farge? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Sett dem i to slotter med lik farge (som oftest den kombinasjonen som gir DC), ellers må du se i manualen til ditt HK hvor det står hvilke som gir DC. Hva slags hk er det? Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Det er et som dette:MSI Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du skader ikke noe med å prøve, sett de i de to lilla f.eks. å se om du får dc.. Om du ikke sjekker i manualen som sagt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 På det kortet skal de vel stå ved siden av hverandre for dual channel. Det vil forøvrig stå opplyst om brikkene kjører dual eller singel når du starter opp (med mindre du bruker bilde på boot) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kan sjekke det i win og.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Putt hver brikke i slot med samme farge, er det ikke da de kjører dual ? 5353609[/snapback] Det varierer litt fra hovedkort til hovedkort om man skal sette de i slots med lik farge eller ulike for å kjøre minnet på begge kanalene. Du må nok sjekke opp i manualen for å finne fastien. Edit: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=641 Manual: http://66.96.84.4/support/mnu_exe/mbd_mnu/....3-Platinum.zip På side E-2-8 står det at de med samme farge er samme kanal. For å bruke begge kanalene må du altså sette brikkene i DIMM med ULIK farge. Bruk f.eks DIMM 1 og 2 (De som står nærmest CPU'en) Den som er aller nermest CPU'en er kanal A og grønn, mens den neste (DIMM 2) er kanal B og lilla. Endret 29. desember 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Takk! Nå forstår jeg! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå