Gå til innhold

Høyere temp med Peltier!

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk peltier elementet i dag, gikk ikke akkurat som forventa... :blush:

Jeg har satt det i hop slik:

Vannblokka, <--Peltiern, Coldplate, Cpu,,,

Hva i F** er feil? :hmm:

Gammel Load = 48 - 52grader

Ny load = 66 - 70 grader...

Endret av tbend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kanskje kombinere tre gamle PC-strømforsyninger, hvis alle leverer min. 24A på 5v, så kan du sette de sammen sånn at de leverer 15v 24A. Skulle vel gå det?

5362139[/snapback]

:no:

Kortslutning er det man får da.

Dersom jord ikke er sammenkoblet vil det faktisk fungere, men dersom man f.eks kobler begge PSUene til en jordet stikk-kontakt, eller til en fordeler med jording (samme om den er koblet til PE eller ikke). De svarte lederene ut fra PSUen er koblet til jordlederen i støpslet, og til chassiset på PSUen. Dersom man legger disse oppå overandre vil det få samme effekt som at man kobler begge inn til samme jordpotensiale. Kobler man da en leder fra +5V på den ene PSUen til jord på den andre får man direkte kontakt mellom +5V og jord.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

hvilken kjøleblokk har du? til pelt må man ha blokk som kjøler hele overflaten til elenentet...

Psu...

Meanwell s320 75.6 A$ = 372,7nok + mva og frakt

http://www.computronics.com.au/meanwell/s-320/

siden er i australia.. :!:

Her finner du 15v 20A psu... den er så og si ideel til din pelt... du finner sikkert denne andre steder også, men det er mange som selger 12v utgaven.. ikke sikker på hva frakten blir eller om det er noen i norge som selger meanwell...

Jeg har planer om å bestille 600w 24v psu derfra... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...