tbend Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Hei. Fikk peltier elementet i dag, gikk ikke akkurat som forventa... Jeg har satt det i hop slik: Vannblokka, <--Peltiern, Coldplate, Cpu,,, Hva i F** er feil? Gammel Load = 48 - 52grader Ny load = 66 - 70 grader... Endret 31. desember 2005 av tbend Lenke til kommentar
craven Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Står den rett vei? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har du ikke klusset med +/- ? -som craven sier.. Har du i det heletatt satt strøm på elementet? Eller dårlig kontakt en plass? Lenke til kommentar
att404 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Pelitier "flytter" varmen fra den ene sida til den andre sida, så du har kanskje satt den feil vei^^ Lenke til kommentar
tbend Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Nå presser blokka som F på cpu, men hjelper ikke... Blokka er rett vei og den kjører på 12v... Coldplate er 1cm tykk.. og vanntempen er mye høyere enn tidligere! Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 1cm synes jeg var ganske tykk coldplate... Kanskje litt i tykkeste laget...? Ellers aner jeg ikke hva som kan være galt, er det bra trykk mellom peltier og coldplate? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Vi fant ut at han hadde for lite spenning på pelt, bare 10-11V noe som gir en kjøleeffekt på 110W, med en klokk på 4ghz ble det alt for mye.. Vi fikk ned temp til rundt 40 load på stock, han sliter med høy vanntemp, som gjør at temp ikke blir så bra. I tillegg til spenninga da.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Helt rett.. Men vet ikke helt hvordan jeg skal få gitt elementet 15.2v Noen som har noen liker på støm-ting som man kan kjøpe som gir 15v og 24A ? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Du kan kanskje kombinere tre gamle PC-strømforsyninger, hvis alle leverer min. 24A på 5v, så kan du sette de sammen sånn at de leverer 15v 24A. Skulle vel gå det? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Å seriekoble strømforsyninger er vist ikke helt heldig etter hva jeg har fått med meg, da alle bruker jord som minus.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Du kan kanskje kombinere tre gamle PC-strømforsyninger, hvis alle leverer min. 24A på 5v, så kan du sette de sammen sånn at de leverer 15v 24A. Skulle vel gå det? 5362139[/snapback] Kortslutning er det man får da. Dersom jord ikke er sammenkoblet vil det faktisk fungere, men dersom man f.eks kobler begge PSUene til en jordet stikk-kontakt, eller til en fordeler med jording (samme om den er koblet til PE eller ikke). De svarte lederene ut fra PSUen er koblet til jordlederen i støpslet, og til chassiset på PSUen. Dersom man legger disse oppå overandre vil det få samme effekt som at man kobler begge inn til samme jordpotensiale. Kobler man da en leder fra +5V på den ene PSUen til jord på den andre får man direkte kontakt mellom +5V og jord. Endret 31. desember 2005 av jonepet Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 hvilken kjøleblokk har du? til pelt må man ha blokk som kjøler hele overflaten til elenentet... Psu... Meanwell s320 75.6 A$ = 372,7nok + mva og frakt http://www.computronics.com.au/meanwell/s-320/ siden er i australia.. :!: Her finner du 15v 20A psu... den er så og si ideel til din pelt... du finner sikkert denne andre steder også, men det er mange som selger 12v utgaven.. ikke sikker på hva frakten blir eller om det er noen i norge som selger meanwell... Jeg har planer om å bestille 600w 24v psu derfra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå