Cameraman2006 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg har ADSL 2600/600 fra nextgentel med Netopia 3351 modem. Bak det har jeg en Jensen WF704 router som jeg har koblet en pc og en bærbar på. Når jeg laster ned torrents med ABC-Tracker, får jeg "treg" nedlasting. Har en sjelden gang vært oppe i 80kb/s selv om det er nesten tusen seeds. Kameraten min laster ned filer på 4-5gb på ca 5 timer med en 4Mbit linje. Jeg bruker flere dager! (har torrents som har tatt nesten en måned) Noen som har god peil med å sette opp pc'n slik at jeg får max nedlasting? (den bærbare er skjeldent på nett) Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei på deg. Regner med det er bare lovlige demoer og filmtrailere du laster ned via Torrent.... ;-) Jeg kan tenke meg at problemet er i Netopia modemet/routeren. Det er gjerne noen porter som ikke er åpne slik at du får skikkelig tilkobling. NextGenTel sine modem/routere har det meste sperret i utgangspunktet. Bruker selv en annen Torrent klient, så vet ikke om portnummer er det samme. Sjekk i konfigurasjin på Torrent klienten, der står det sikkert hvilke porter som må være åpne. Og så må du da koble deg opp mot routeren og sette inn den eller de portene der. Håper det løser seg da.... Nettulf Lenke til kommentar
clario Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det kan vere mange grunner for at du ikke får maks hastighet, den første jeg kommer på, er at torrent programmet trenger en såkalt "lytteport", denne er som regel blokert i modem/router som standard, det du må gjøre er såfall å opne den spesefikke porten som programmet bruker. Den andre grunnen er at Torrent "systemet" er avhengi av at folk seeder (laster opp) innhold de har lastet ned slik at andre også får lastet det ned. Enkelte torrent har mindre seeds (folk som laster opp) enn andre, og peers (folk som laster ned) har også litt å si, for er det mange peers og lite seeds blir hastigheten merkbart tregere. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Bare registrer deg på en "exclusive site", da går det fort. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jo mere du tilater og laste opp, jo fortere får du laste ned! Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 På private trackere er hastigheten alltid på topp. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg har skrevet en god del tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=503210&hl= Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 http://www.portforward.com Bare finn modemet/routeren din også velger du den BT klienten du har etter det, så kan du åpne porter på routeren/modemet. Tror det er der problemet ligger Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Bare kutte ut max upload hastighet, du kan strupe uploaden ca. 10-15KB under max med NetLimiter evn. i selve klienten så får du høyere nedlastning. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 husk å bruke port 49152 eller høyere da 6881-6889 er bannlyst fra de fleste private trackere. Husk å dele! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå